چگونه ویزای قطر بگیریم

fatima
13 آذر 1402
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
0 رای 0 / 5

ویزای قطر

قطر یکی از ثروتمندترین و امن ترین کشورهای دنیاست. به همین دلایل افراد زیادی همه روزه برای گرفتن ویزای قطر اقدام می کنند. گرفتن ویزای قطر ممکن است برای اهداف مختلف گردشگری، تجاری، کاری و غیره مورد نظر کسانی باشد که قصد سفر یا مهاجرت به این کشور را دارند. گرفتن ویزا در واقع روشی برای کسب اجازه از کشور مقصد به منظور سفر به آنجاست. در ادامه شرایط اخذ ویزاهای مختلف قطر را بررسی می کنیم.

اولین مرحله برای دریافت ویزای قطر، مشخص کردن نوع ویزای مورد نیازتان است. برای سفر به قطر ویزاهای مختلفی ازجمله ویزای بازدید، ویزای تجاری و ویزای تحصیلی و گردشگری ارائه می‌دهد. پس از تعیین ویزای مناسبتان، درخواستتان را به صورت آنلاین یا از طریق سفارت قطر در کشور ارسال کنید.

بعد از آن مدارک لازم مانند پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار، عکس در اندازه پاسپورت، مدرک اقامت و مدرک توانایی مالیتان را ارائه دهید. همچنین ممکن است لازم باشد تاییدیه سلامت پزشکی داشته باشید و گواهی عدم سوء پیشینه را از پلیس دریافت کنید پس از ثبت درخواست ویزا باید هزینه آن را  بپردازید و منتظر جواب آن بمانید. زمان پاسخ دهی آن با توجه به نوع ویزای درخواستی تان می تواند متفاوت باشد. پس از تایید درخواست ویزایتان، می‌توانید از آن برای ورود به قطر استفاده کنید.

گرفتن ویزای توریستی قطر

کشور قطر با داشتن جاذبه های گردشگری متنوع یکی از مقاصد تفریحی در دسترس و جذاب برای مردم ایران محسوب می شود. گرفتن ویزای قطر بعد از جام جهانی فوتبال با تدابیر جدیدی که این کشور برای جلب توریست در نظر گرفته است بسیار ساده تر از قبل انجام می شود. در راستای سیاست های جذب گردشگر قطر، تسهیلات زیادی برای اعطای ویزا به گردشگران متقاضی از 95 کشور دنیا فراهم شده است. ایران نیز یکی از کشورهاییست که از تسهیلات اخذ ویزای آنی قطر برخوردار است. این به آن معناست که گردشگران با سفر به قطر می توانند با ارائه گذرنامه معتبر، بلیط رفت و برگشت از ویزای 14 روزه گردشگری بهره مند شوند. فقط باید هنگام ورود هتل اقامت خود را برای مدت زمان حضورشان در این کشور رزرو داشته باشند. برای اخذ این ویزا نیاز به اقدام حضوری نیست و با ثبت درخواست اینترنتی، پر کردن فرم مربوطه، اسکن مدارک (پاسپورت، بلیط رفت و برگشت، عکس، واچر هتل) انجام می شود. داشتن بیمه درمانی معتبر و حداقل حساب بانکی معادل 5000 ریال قطر نیز از شرایط سفر به قطر برای برخی از کشورها میباشد. با گرفتن تور قطر سفرمی تمامی این مراحل برای شما انجام خواهد شد.

گرفتن ویزای تجاری و کاری قطر

این ویزا برای کسانی است که قصد دارند در کشور قطر کار یا سرمایه گذاری کنند. قطر این ویزا را به کارگران، متخصصان و سرمایه گذاران ارائه میدهد تا در کنار دنبال کردن اهداف خود به اقتصاد این کشور کمک کنند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا عبارتند از

پاسپورت متقاضی با حداقل اعتبار 6 ماه

عکس رنگی 4×3 با زمینه سفید

دعوت‌نامه کتبی از سوی کارفرمای قطری

گواهی عدم سوءپیشینه

فرم درخواست ویزا و اطلاعات شخصی که می‌بایست به طور دقیق، صحیح و خوانا نوشته شود

شناسنامه و کارت ملی متقاضی

سند ازدواج و شناسنامه تمامی اعضای خانواده (در صورت تأهل)

پرداخت هزینه‌های سفارت برای صدور روادید

 گرفتن ویزای تحصیلی قطر

این ویزا مخصوص کسانی هست که قصد ادامه تحصیل در دانشگاههای قطر را دارند. قبل از اقدام برای این ویزا لازم است که از دانشگاه مورد نظر پذیرش گرفته و به سفارت ارائه دهند.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی قطر

ریز نمرات تحصیلی متقاضی

نامه تأییدیه و پذیرش متقاضی از دانشگاه‌ مورد نظر

اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار

مدارک تحصیلی دیگر

عکس 4×3 با زمینه سفید، کاملاً از روبرو و بدون روتوش

اصل کارت ملی و شناسنامه

گواهی عدم سوءپیشینه

مدرک تأیید سلامت متقاضی

پرداخت هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی

ویزای نمایشگاهی قطر

این نوع ویزا برای کسانی ست که قصد ارائه محصولات خود در نمایشگاههای قطر را دارند. افراد میتوانند با ثبت درخواست و ارائه مدارک خود، مجوز 3 ماه حضور در نمایشگاه های قطر را بگیرند. با توجه به سطح بالای نمایشگاههای قطر، گرفتن این ویزا اقدام خوبی در جهت گسترش روابط تجاری با دنیا خواهد بود.

ویزای بازدید از خویشاوندان

برای گرفتن این ویزا لازم است دعوتنامه ای از سوی یکی  از خویشاوندان ساکن در قطر داشته باشید. به این صورت شما مجوز 3 ماه حضور در قطر را می یابید. هر چقدر نسبت خانوادگی نزدیک تر باشد و اوضاع مالی بهتری برای حمایت از شما داشته باشند اقدام برای گرفتن ویزای دائمی راحت تر خواهد بود.

ویزای ترانزیت

این ویزا مناسب مسافرانی ست که برای سفر به مقصدی دیگر قصد دارند در مسیر خود از کشور قطر بگذرند. با اخذ این ویزا شما می توانید حداکثر 4 روز در کشور قطر توقف داشته باشید.