اوبر

ماشین پرنده رویای دست‌یافتنی

فاطمه شهابی
24 اردیبهشت 1397
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
17 رای 4.25 / 5

ماشین پرنده

اوبر اطلاعاتی از یک ماشین پرنده منتشر کرده که قادر است در آینده مسافران را از شهری به شهر دیگر جابجا کند. در واقع چهار پروانه اطراف این ماشین پرنده تعبیه شده است که امکان پرواز و جدا شدن از زمین را برای آن فراهم می‌سازد. یک پروانه جداگانه نیز در قسمت انتهایی و دم این ماشین پرنده وجود دارد که حرکت رو به جلوی آن را موجب می‌شود. مسافران (حداکثر چهار نفر) در قسمت میانی و جلویی این ماشین پرنده اوبر سوار شده و یک خلبان خودرو را به مقصد مورد نظر آن‌ها هدایت می‌کند. شرکت اوبر، آخرین مدل وسیله‌های نقلیه پرنده خود را مدل‌های eCRM نامیده است.

شرکت اوبر در اطلاعیه‌ای اینگونه اعلام کرده است که «طراحی eCRM به گونه‌ای است که سازگاری بسیار خوبی با عابران پیاده دارد، به طوری که تیغه‌های پروانه‌های آن تا جایی که ممکن باشد در ارتفاع بالایی قرار داده شده است تا افراد بتوانند به راحتی سوار این خودروی پرنده شده و یا از آن خارج شوند بدون اینکه هیچ‌گونه آسیبی از ناحیه تیغه‌ها به آن‌ها وارد شود. موقعیت بالای بال‌های این خودروی پرنده به گونه‌ای است که بال‌ها همچون سایه‌بان عمل کرده و هنگام پرواز از مسافران در برابر پرتوی مستقیم آفتاب حفاظت می‌کند».

اوبر

سیستم حرکتی ماشین پرنده

شرکت اوبر همچنین اعلام کرده است که «در حال حاضر، سیستم حرکتی ماشین پرنده به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که سرعتی بین 150 مایل و 200 مایل در ساعت داشته باشد. از سوی دیگر ارتفاع پروازی این ماشین پرنده نیز چیزی در حدود 1000 تا 2000 پا است و با هر بار شارژ باتری برقی آن، خودرو قادر است تا فاصله 60 مایل پرواز داشته باشد. شارژ مجدد باتری این خودروی پرنده تنها پنج دقیقه طول می‌کشد. قرار است این خودروهای پرنده از هزاران ایستگاه مخصوص فرود که بر روی بام‌ ساختمان‌ها در سراسر ایالات متحده آمریکا تعبیه خواهند شد، شارژ شوند. فرودگاه‌های ماشین پرنده قادر خواهند بود در هر ساعت 200 پرواز و فرود را برنامه‌ریزی کنند.

شرکت اوبر در حال حاضر بر روی پروژ‌ه‌ی خودروهای پرنده‌ کار می‌کند که برای آینده مناسب باشد. اوبر بر این باور است که با پیشرفت تکنولوژی و همچنین افزایش حمل و نقل شهری، روند جابجایی فعلی مسافران در شهر دیگر کار ساده‌ای نخواهد بود؛ به همین دلیل استفاده از ظرفیت هوایی برای این گونه جابجایی‌ها به لحاظ منطقی گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

اوبر

طراحی

شرکت اوبر سرانجام قصد دارد سرویس خدمات حمل و نقل مسافری خود را به گونه‌ای طراحی کند که ماشین پرنده دیگر نیازی به خلبان نداشته باشند. در واقع در حال حاضر هدف نهایی اوبر تولید این خودرو بدون خلبان است. اگرچه این شرکت در اطلاعیه خود اینگونه اعلام کرده که در ابتدا قرار بر آن است که این خودروهای پرنده خلبان داشته باشند، ولی هدف نهایی آن است که زمانی در آینده خلبان‌ از سیستم پروازی حذف شده و این خودروها به تنهایی و به صورت خودکار پرواز کنند. شرکت مسافربری اوبر وعده داده است که تا سال 2020، خودروهای پرنده خود را بر فراز شهرهای دالاس، دبی، و لس آنجلس به پرواز درآورد.

اوبر

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل آنلاین به سفرمی، حامی گردشگری در ایران مراجعه کنید.