آشنایی با بزرگ ترین کارگو در جهان

سفرمی
14 تیر 1397
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
58 رای 3.41 / 5

بزرگ ترین کارگو در جهان

حمل بار به صورت هوایی، یکی از مهم ترین مسائلی است که در عصر حاضر مورد توجه قرار گرفته و شرکت های هواپیما سازی بسیاری را به چالش کشیده است. امروزه شرکت های هواپیماسازی بسیاری برای ساخت بزرگ ترین کارگو در جهان اقدام نموده اند و با ساخت هواپیماهای باربری غول پیکر، موفق به حمل محموله های عظیم الجثه ای گشته اند که حتی زمانی تصور حمل آن ها نیز غیر ممکن بوده است. این محموله ها شامل تجهیزات نظامی عظیم، ابزار آلات مورد استفاده در صنعت هواپیما سازی و حتی فضاپیما می باشند و به کمک این هواپیماهای باربری به سرار جهان حمل می گردند. در این بخش با بزرگ ترین کارگوها در جهان آشنا خواهیم شد و ویژگی های منحصر به فرد آن ها را خواهیم شناخت.

کارگو

ایرباس بلوگا

ایرباس بولگا که به عنوان بزرگترین کارگو ساخته شده در شرکت ایرباس شناخته می شود، به نهنگ سفید شهرت یافته است. این هواپیمای باربری به منظور حمل قطعات بسیار بزرگ هواپیماها در بین کارگاه های هواپیماسازی ایرباس مورد استفاده قرار می گیرد. ایرباس بولگا توانایی حمل بار تا 47 تن را دارد و محموله های خود را تا برد 900 مایلی حمل می کند. جالب است بدانید که تنها 5 فروند از این ایرباس تا کنون تولید شده اند و اگرچه قطعات مورد استفاده در آن ها در کشورهای اروپایی تولید می شوند اما، مونتاژ آن ها تنها در کشور آلمان و فرانسه صورت می گیرد.

ایرباس بلوگا

لاکهید C5 گالاکسی

اگر به دنبال آشنایی با بزرگ ترین کارگو در جهان و در ارتش کشور امریکا هستید، با لاکهید C5گالاکسی آشنا شوید. این هواپیمای باربری که رقیبی برای هواپیمای روسی "آنتونوف کرکس" است، به عنوان بزرگ ترین هواپیمای کارگو نظامی در جهان شناخته می شود. این هواپیما دارای طولی در حدود 75 متر می باشد و توانایی حمل دو عدد تانک، شانزده خودروی زره پوش و شش بالگرد آپاچی را دارد. جالب است بدانید که تاکنون 131 فروند از هواپیمای لاکهید C5گالاکسی ساخته شده است و در بخش های مختلف جهان از آن ها استفاده می شود.

لاکهید C5 گالاکسی

lackheed c5 galaxy1

آنتونوف An-124 کرکس

این هواپیما که به عنوان بزرگ ترین کارگو نظامی دنیا شناخته می شود، برای نخستین بار در شوروی ساخته شده است و نخشتین پرواز آن در سال 1982 صورت گرفته است. هم اکنون 4 فروند از آنتونوف An-124 کرکس در دنیا مشغول به کار هستند و برای حمل تجهیزات نظامی مورد استفاده قرار می گیرند. شواهد نشان می دهد آنتونوف An-124 کرکس، توانایی حمل زیردریایی را نیز دارد و در سال 2004، این هواپیما برای حمل زیردریایی جستجو و نجات نیروی دریایی ایالت متحده استفاده شده است.

آنتونوف An-124 کرکس

آنتونوف 225 مریا

بی شک لقب بزرگ ترین کارگو در جهان، برازنده ی آنتونوف 225 مریا است. این هواپیمای باربری، تنها هواپیمایی است که توانایی حمل یک شاتل فضایی را بر پشت خود دارد و همین مساله کافی است تا عظمت و بزرگی آن توسط افراد معمولی درک شود. آنتونوف 225 مریا، قابلیت حمل محموله هایی با وزن 250 تن و همچنین توانایی سوخت گیری تا مرز 280 تن را نیز دارا می باشد. طول این هواپیما 84 متر است و وزن آن معادل با 7 بوئینگ 737 است. آنتونوف 225 مریا در هر یک ساعت به اندازه ی 18 تن سوخت مصرف می کند و جالب است بدانید که تنها یک فروند از آن در دنیا وجود دارد.

آنتونوف 225 مریا

بوئینگ 747 دریم لیفتر

بوئینگ 747 دریم لیفتر نیز، از جمله هواپیماهای باربری است که به بزرگ ترین کارگو در جهان شهرت یافته است و دارای بزرگ ترین محفظه ی حمل بار در کل دنیا می باشد. این هواپیمای باربری دارای مخزن حمل باری با حجم 1840 متر مکعب می باشد و این مقدار حدودا 3 برابر حجم مخزنی است که در هواپیماهای باری دیده می شود. جالب است بدانید که تنها 4 فروند از این مدل هواپیما در کشور امریکا تولید گشته است و کاربرد اصلی آن ها برای حمل قطعات هواپیماسازی به پایگاه های مونتاژ هواپیمای بوئینگ است.

بوئینگ 747 دریم لیفتر

آئرو سوپر گوپی

آئرو سوپر گوپی نیز از جمله هواپیماهای باربری است که مورد استفاده ی موسسه ی ناسا قرار می گیرد و اگرچه کمی قدیمی تر از مدل های دیگر است، ولی به عنوان یکی از بزرگ ترین کارگوها در جهان شناخته می شود. این هواپیمای باربری در دو مدل SG و SGT تولید می گردد و تعداد آن در دنیا، تنها 5 فروند است. جالب است بدانید که این کارگو اخیرا به منظور حمل فضاپیمای اوریون که قرار است در سال 2018 به فضا پرتاب شود، استفاده شده است و این مساله نشان از قدرت و عظمت این کارگو می باشد.

آئرو سوپر گوپی

آشنایی با بزرگ ترین کارگوها در جهان به شما کمک می کند تا با قدرت و عظمت صنعت هواپیماسازی آشنا شده و به دید بازتری در این صنعت دست یابید. وبلاگ گردشگری سفرمی با جمع آوری و ارائه ی اطلاعاتی مفید و کاربردی در حوزه ی گردشگری و صنایع وابسته به آن موجب می شود، تا به تجربه ی کافی در این حوزه دست یابید و سفرهای با کیفیت تری را تجربه نمایید.