پرواز تهران ونزوئلا

پرواز تهران به ونزوئلا با هواپیمایی ماهان کلید خورد!

سفرمی
22 فروردین 1398
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
8 رای 4 / 5

پرواز مستقیم تهران ونزوئلا با هواپیمایی ماهان، تیتری است که به تازگی در سایت های هواپیمایی کشور منتشر شده است! نخستین پرواز تهران به کاراکاس ونزوئلا به صورت مستقیم، توسط هواپیمایی ماهان در بامداد 19 فروردین 98 رخ داد و این هواپیما فرودگاه بین المللی امام خمینی را به مقصد کاراکاس ترک نمود. پرواز تهران ونزوئلا حامل معاون وزیر امور خارجه و هیات همراه بود که در نخستین ساعات ابتدایی بامداد دوشنبه انجام شد.

پرواز تهران ونزوئلا با ماهان

علاوه بر معاون وزیر امور خارجه، چندی از مسئولان شرکت ماهان نیز با پرواز مستقیم تهران کاراکاس به این کشور سفر کرده اند تا در رابطه با تداوم این پرواز مستقیم میان دو کشور مذاکراتی صورت پذیرد. این پرواز مستقیم 16 ساعت به طول انجامید و توسط هواپیمای ایرباس 340 سری 600 شرکت هواپیمایی ماهان صورت پذیرفت.

پرواز تهران ونزوئلا به صورت مستقیم

در پی افتتاح این خطوط هوایی، مقامی رسمی در کاخ سفید اعلام کرد: "از زاویه دید ما هیچ دلیل تجاری برای انجام دادن پرواز تهران ونزوئلا در این مقطع زمانی وجود ندارد. این یک حرکتی است که با انگیزه سیاسی انجام شده و به نفع مردم ونزوئلا نیست، چرا که تغییری را که ما به دنبال آن هستیم شتاب نمی بخشد".

همچنین آمریکا با اتهام های بی مورد و اساسش پرواز مستقیم تهران به ونزوئلا را امر و حرکتی سیاسی قلمداد کرد که هیچ انگیزه تجاری پشت آن نیست! این خطوط پروازی در حالی افتتاح شد که ایالات متحده آمریکا در سال 2011 تحریم های سفت و سختی را علیه شرکت هواپیمایی ماهان برقرار کرد! ایالات متحده آمریکا شرکت هواپیمایی ماهان را به دلیل ارتباط با سپاه قدس پاسداران و جابجایی نیرو و سلاح در لیست تحریم های خود قرار داده است! در حال حاظر هم با بالا گرفتن تنش و درگیری های میان مردم ونزوئلا و دولت، ایران و کشورهای بزرگ دیگری نظیر روسیه، چین و ترکیه از دولت ونزوئلا در برابر آمریکا حمایت کرده اند.

ایران با ملحق شدن به روسیه، چین و ترکیه، برای نیکولاس مادورو، رئیس جمهور وقت ونزوئلا تجهیزاتی مهم فرستاده اند تا حمایت خود را اعلام نماید. مادورو از سوی آمریکا تحت فشار است تا با کناره گیری از دولت، راه را برای خوان گوآیدو، که تحت حمایت آمریکا و کشورهای غربی است، باز کند!

خطوط هواپیمایی ماهان که در حال حاظر تنها شرکتی است که پرواز تهران ونزوئلا را راه اندازی نموده، دارای 7 هواپیمای ایرباس 340 سری 600 می باشد. این هواپیماها با گنجایش 300 مسافر می توانند به گردشگری کمک شایانی کنند. با راه اندازی این خطوط هواپیمایی دیگر مانند گذشته قاره آمریکای جنوبی غیرقابل دسترس نخواهد بود و ایرانیان می توانند با اقدامات لازم و دسترسی آسوده تر نسبت به خرید بلیط هواپیما یا تور گردشگری آمریکای جنوبی را برای تعطیلات خود اقدام نمایند.