پیست اسکی بین المللی توچال

پیست اسکی بین المللی توچال

آناهیتا جلال آبادی
19 دی 1396
2 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
35 رای 4.38 / 5

درباره ی پیست اسکی بین المللی توچال

پیست اسکی بین المللی توچال (Tochal Complex) یکی از محبوب ترین پیست های اسکی تهران است که از شهرت خاصی نیز برخوردار می باشد. با آغاز فصل سرما و سپید پوش شدن کوه ها، فصل اسکی نیز آغاز می شود. در فصل زمستان علاقه مندان به ورزش اسکی از نقاط مختلف دنیا برای تجربه ی اسکی در پیست های مختلف راهی سفر می شوند و از این ورزش قدیمی نهایت لذت را می برند.

در گذشته اسکی یکی از راه های سفر بوده و حتی برخی از مورخان بر این باورند که پیدایش اسکی به عصر حجر باز می گردد.

در این مطلب قصد داریم به معرفی یکی از محبوب ترین و بهترین پیست های اسکی تهران بپردازیم.

با سفرمی همراه باشید.

پیست اسکی بین المللی توچال

 

پیست اسکی بین المللی توچال

احداث پیست اسکی بین المللی توچال (Tochal Ski Resort) در سال 1353 هجری شمسی با همکاری شرکت فرانسوی "پوما" و شرکت اتریشی "دوپل مایر" آغاز گردید. در سال 1357 پروژه ی ساخت پیست اسکی بین المللی توچال به اتمام رسید.

یکی از امکانات تفریحی این پیست اسکی، تله کابین توچال (Tochal Telecabin) است که واقع در انتهای خیابان ولنجک و در 3 کیلومتری میدان تجریش، منطقه شمیرانات است.

تله کابین توچال طولانی ترین و بزرگترین تله کابین کشور است که دارای مهر تایید استاندارد می باشد.

ايستگاه 7 تله كابين توچال با دارا بودن دو تله‌سـی‌یژ و يک تله اسكی، در فصل زمستان از اواسط آبان تا اواسط خرداد ماه به دوستداران تفریحات زمستانی خدمات ارائه می دهد.

امكانات رفاهی پيست اسکی توچال از قبیل یک هتل و دو رستوران می باشد.

پيست بین المللی اسکی توچال عنوان "بين المللی" را از سوی فدراسيون جهانی دریافت نموده است. در این پیست محبوب چندين دوره مسابقات بين المللی اسنوبرد با حضور قهرمانان جهان و المپيک برگزار شده است.

توچال دارای چشم اندازها و آب و هوایی دلپذیر است. همچنین امکانات رفاهی مورد نیاز، موقعیت مکانی بی نظیر و طبیعت کوهستانی توچال از دیگر مزایای این پیست می باشد.

پیست اسکی بین المللی توچال

 

توچال دارای ۳ پیست جداگانه می باشد که از قبیل زیر هستند:

  • پیست اسکی ایستگاه هفتم (قله)

پیست اسکی ایستگاه هفتم از پایین قله ی توچال آغاز می گردد و در کنار هتل توچال که در ارتفاع ۳۵۵۰ متری است به اتمام می رسد. ایستگاه هفتم دارای یک دستگاه تله‌سـی‌یژ (دوپل مایر) و یک دستگاه تله‌اسکی است. طول پیست اسکی ۱۲۰۰ متر می باشد.

ارتفاع پیست اسکی ایستگاه هفتم به بیش از ۳۵۰۰ متر از سطح دریا می رسد. این پیست، نخستین پیست‌ اسکی برفگیر کشور است که بیش از هشت ماه در سال قابل بهره‌برداری می باشد.

دستگاه تله‌سـی‌یژ توچال

  • پیست اسکی ایستگاه هفتم (دامنه غربی)

ایستگاه هفتم پیست اسکی توچال در دامنه غربی کوه توچال واقع شده است. مناظر فوق العاده زیبا و منحصر به فرد کوه‌هـای اطراف توچال از جذابیت خاصی برخوردارند. طول پیسـت اسکی ایستگاه هفتم ۹۰۰ متـر می باشد. مرتفع ترین نقطه ی پیست ۳۷۵۰ متر ارتفاع و کم ارتفاع ترین نقطه ی آن که در محدوده ی هتل توچال است، ۳۵۵۰ مترارتفاع دارد. پیست اسکی ایستگاه هفتم توچال دارای یک تله‌سی‌یژ پوما نیز می باشد.

پیست اسکی توچال

  • پیست اسکی ایستگاه هفتم تا پنجم

طول پیست اسکی ایستگاه هفتم تا پنجم حدود ۵۵۰۰ متر می باشد. مرتفع ترین نقطه ی این پیست ۳۷۵۰ متر است و در ایستگاه پنجم که ۲۹۴۰ متری ارتفاع دارد به اتمام می رسد. اما در حال حاضر این پیست به علت تازه تاسیس بودن از امکانات تله‌سی‌یژ یا تله‌اسکی برخوردار نمی باشد.

پیست اسکی توچال

 

کوهنوردی و پیاده ‌روی در توچال

مسیر پیاده روی توچال به طول ۲۰۰۰ متر، بعد از پارکینگ آغاز می شود و در ایستگاه اول به انتها می رسد. مسیر کوهنوردی توچال نیز از ایستگاه اول آغاز و تا قله ی توچال ادامه می‌یابد. مسیر کوهنوردی توچال به طول ۱۷/۳ کیلومتر است.

در مسیر کوهنوردی و پیاده ‌روی توچال امکاناتی از قبیل رستوران، پناهگاه، دو ایستگاه امداد و نجات هلال احمر فراهم می باشد.

توچال

 

امکانات ورزشی پیست اسکی بین المللی توچال

امکانات تفریحی و رفاهی

کوهنوردی و پیاده روی

سیمیولاتور 5 بعدی

تله‌سـی‌یژ چشمه

باشگاه زیپ لاین

باشگاه اسکی

سورتمه توچال

کیوب کلاب

تیر و کمان

هتل توچال

رستوران

پیست اسکی بین المللی توچال

 

هتل توچال

با قرار گرفتن در ارتفاع ۳۵۴۵ متری از سطح دریا، هتل توچال دارای موقعیت مکانی منحصر به فردی است. این هتل مرتفع ترین هتل کوهستانی دنیا از سطح دریا بشمار می رود. این هتل با مساحت 2430 مترمربع در 2 طبقه و دارای ۳۰ اتاق و سوئیت می باشد.

هتل پيست بین المللی اسکی توچال مجهز به رستوران مجلل، لابی با منظره ای رو به پیست، امکانات ورزشی تفریحی نظیر پینگ پنگ، بیلیارد و سیستم نمایش فیلم داخلی می باشد.

پیست اسکی بین المللی توچال

هتل توچال

 

انواع اتاق های هتل توچال

  • 5 اتاق دو نفره با دو تخت جدا
  • 4 سوئیت رویال سه نفره
  • 4 سوئیت نرمال سه نفره
  • 1 اتاق VIP دو نفره
  • 10 اتاق دو نفره
  • 5 اتاق سینگل

اتاق های هتل توچال

امکانات هتل توچال

رستوران هتل توچال

در پایان به تماشای ویدئو زیبا از مجموعه پیست اسکی بین المللی توچال بنشینید :

آدرس

بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، شرکت تله کابین توچال

شماره تماس:

021-24875000

بلیط قطار یا بلیط اتوبوس را از سفرمی به صورت کاملا آنلاین بخواهید.