معرفی حافظ مصطفی، شهر شیرینی و باقلوا در استانبول

معرفی حافظ مصطفی، شهر شیرینی و باقلوا در استانبول

fatima
28 اردیبهشت 1401
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
5 رای 4.375 / 5

معرفی حافظ مصطفی، شهر شیرینی و باقلوا در استانبول

غذا خوردن فقط یک نیاز نیست! تفریح هم هست. برای همین است که وقتی به مسافرت می رویم دلمان می خواهد غذاهای محلی و خوراکی های خوشمزه ای که تا به حال نخورده ایم را امتحان کنیم. در استانبول هم این موضوع صدق می کند. غذاهای ترکی و باقلوا و باسلوق های بی نظیری که در این شهر وجود دارد، بی نظیر است. متاسفانه نمی توان غذاهای ترکی را سوغات آورد اما می توان از قنادی های معروف این شهر، باقلوا و شیرینی تهیه کرد و تا مدت ها پس از اتمام سفر هم نوش جان کرد. سفرمی به شما یکی از قدیمی ترین قنادی این شهر را معرفی می کند. با قنادی حافظ مصطفی واقع در استانبول آشنا شوید.

قنادی حافظ مصطفی

کافه قنادی حافظ مصطفی

همیشه در هر کاری تجربه حرف اول را می زند. تجربه قنادی حافظ مصطفی هم به بیش از 150 سال میرسد. این قنادی در سال 1864 میلادی افتتاح شد. حافظ مصطفی در مدت زمان کمی به یکی از مشهورترین قنادی های استانبول تبدیل شد. از آن جایی که همه شیرینی ها و باسلوق های این قنادی تازه است، قنادی حافظ مصطفی همیشه شلوغ است. یک کلام، اگر بخواهید سوغات خوشمزه بخرید، در خرید از حافظ مصطفی تردید نکنید.

منو کافه قنادی حافظ مصطفی

همان طور که گفتیم نه تنها می توانید از حافظ مصطفی باقلوا و شیرینی تهیه کنید، بلکه می توانید در کافه حافظ مصطفی هم بنشینید و این شیرینی خوشمزه را با چای و قهوه میل کنید. این کافه یکی از مشهورترین کافه های شهر استانبول است.

شما می توانید در این کافه قهوه ترک 500 گرمی- قوه ترک 170 گرمی- چای سیب، چای انار، چای سیاه سفارش دهید. علاوه بر باقلواهای خوشمزه آن می توانید تنقلات طبیعی هم همچون مخلوط تمشک و گیلاس، پسته، گیلاس و شاهتوت، شکلات بادام دارچینی، عسل، شاه بلوط نباتی، شاه بلوط قندی را سفارش دهید.

تاریخچه تاسیس حافظ مصطفی

قنادی حافظ مصطفی اولین بار توسط اسماعیل حکی زاده در محله سیرکچی تاسیس شد. اسماعیل حکی زاده پدر حافظ مصطفی است که به قصد ایجاد طلافروشی و جواهرسازی به استانبول مهاجرت کرد اما با توجه به شرایطی که داشت تصمیم گرفت کارش را از تولید آبنبات شروع کند. حافظ مصطفی هم در فروش آبنبات ها به پدرش کمک کرد و در نهایت صاحب مغازه پدر خود شدد. حافظ مصطفی موذن هم بوده و در مسجد نزدیک مغازه، اذان می گفته. در حال حاضر قنادی حافظ مصطفی چندین مدال جهانی قنادی را بدست آورده و همچنان در صدر قنادی های استانبول است.

ویژگی های قنادی حافظ مصطفی

پیشنهاد ما به کسانی که تور استانبول را از سفرمی انتخاب کرده اند این است که به شیرینی فروشی حافظ مصطفی سر بزنند. چرا که می توانند از هر نوع شیرینی پیش از خرید تست کنند و سپس در فضای بسیار گرم و دوست داشتنی، با آرامش خیال خرید کنند. باقلواهای حافظ مصطفی از انتخاب همیشگی مشتریان است. کافی است یکبار امتحانش کنید تا برای همیشه مزه این باقلوا در خاطرتان بماند. از ویژگی های باقلواهای حافظ مصطفی باید به این اشاره کنیم که اندازه شیرینی این باقلواها دل را نمی زند و به همین دلیل هر کسی که باقلوا می خورد به یک باقلوا بسنده نمی کند. اگر قصد خرید از این مغازه را دارید، حتما چند بسته تهیه کنید درغیر اینصورت در ایران از خرید نکردن پشیمان می شوید.


قنادی حافظ مصطفی کجاست؟

همه دیدنی های استانبول از میدان تکسیم شروع می شود. این قنادی هم همین طور! شما هم بهتر است هتلی که در تور استانبول انتخاب می کنید در این خیابان باشد تا دسترسی راحت تری به همه جا داشته باشید. به خیابان استقلال و میدان تکسیم که بروید، قنادی مشهور حافظ مصطفی را می بینید. حافظ مصطفی دو طبقه دارد. طبقه پایین شیرینی فروشی و طبقه بالا کافه قنادی است. تعدادی میز و صندلی در بالکن این قنادی قرار گرفته و کافه قنادی حافظ مصطفی را زیباتر کرده است. میتوانید برای رفع خستگی خود در کافه قنادی حافظ مصطفی یک کنافه یا باقلوا با چای سفارش دهید و شلوغی خیابان و هیاهوی آن را در آرامش تماشا کنید. بعد از تجدید قوا،به تماشای آثار تاریخی استانبول بپردازید.

حافظ مصطفی چندین شعبه دارد. اولین بار در محله سیرکچی در خیابان حمیدیه این قنادی تاسیس شد و در حال حاضر نیز، شعبه های مختلفی در شهرهای ترکیه دارد. اما معروف ترین شعبه آن، در خیابان آنکارا و نزدیکی قلعه توپکاپی است. شما می توانید از تراموا، مترو، اتوبوس و تاکسی برای رسیدن به این منطقه استفاده کنید. دسترسی به این منطقه با توجه به توریستی بودن آن بسیار ساده است.

محصولات قنادی حافظ مصطفی

در این قنادی می توانید انواع قطاب، شیرینی های تر، شکلات، آبنبات قیچی، انواع کیک، رشته برشته، باقلوا، مسقطی، راحت الحلوقم (لوکوم)، شیرینی میوه ای، تارت و انواع نوشیدنی های گرم همچون قهوه ترک، فرانسوی و چای را نوش جان کنید.


همچنین این محصولات از آن جایی که بسته بندی بسیار شکیلی دارند، برای سوغاتی بردند مناسبند. لوگوی محصولات حافظ مصطفی عکس خود حافظ مصطفی است که با سبیل و کلاه عثمانی روی تک تک ظروف شیرینی ها حک شده است. قیمت محصولات حافظ مصطفی نیز نسبت به کیفیت آن مقرون به صرفه است اما فکر نکنید که خیلی ارزان است. مثلا یک کیلو باقلوا به راحتی بین 80 تا 110 لیر قیمت دارد.

 

امیدواریم پیش از آنکه بلیط هواپیما به مقصد استانبول را تهیه کرده باشید، درباره حافظ مصطفی خوانده باشید. چرا که اگر از سفر دست خالی برگردید و خرید از این قنادی خوش رنگ و لعاب را از دست بدهید، بی تردید حسرت می خورید که زمان را از دست داده اید.