سفر به دوحه - گردشگری قطر

جاذبه های گردشگری قطر، که از آن بی خبرید!

fatima
4 فروردین 1399
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
0 رای 0 / 5

قطر شبه جزیره ای است که از شمال شرق عربستان به داخل خلیج فارس کشیده شده است. با این که قطر کشور کوچکی است اما جاذبه های گردشگری قطر بسیار دیدنی است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت. برای سفر به قطر نیاز به ویزای توریستی دارید. دریافت ویزای توریستی قطر در سریع ترین حالت 15 روزه آماده می شود. بنابراین باید برنامه سفرتان را از قبل بدانید. همین طور ارائه بلیط هواپیما قطر به صورت رفت و برگشت هنگام درخواست ویزا باید ارائه شود. رزرو هتل نیز حداقل باید به مدت 3 شب باشد. به افرادی که با تور قطر به این کشور سفر می کنند پیشنهاد می کنیم که حتما دیدنی های زیر را در اولویت سفر خود قرار دهند.

دژ دوحه قطر

این دژ در سال ۱۹۲۷ ساخته شده است و در حال حاضر به یک موزه تبدیل شده است که در آن آثار تاریخی از نقاشی های رنگارنگ، عکس های دوران قدیم، تجهیزات ماهی گیری سال های دور و زیورآلات چوبی قابل مشاهده است. با دیدن این موزه در کنار لذت و تفریح تا حد بسیار زیادی با فرهنگ مردم و جاذبه های گردشگری قطر آشنا می شوید. از آثار تاریخی داخل که بگذریم، نمای بیرونی این دژ بسیار جذاب و تاثیر گذار است. بنایی بسیار بزرگ و محکم که شاید در دید اول حس ترس را به شما القا کند اما بعد از مدتی محصور زیبایی اش می شوید.

دژ دوحه قطر

بازار دیدنی سوق واقف

بازاری سنتی "سوق واقف" که در قلب شهر مدرن دوحه قرار دارد، در زبان عربی به معنای استاده است و یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قطر به حساب می آید. این بازار قدمتی حدود ۲۵۰ سال دارد و مانند بازارهای قدیمی خاورمیانه راسته های تو در تو، با مغازه های فراوان و رستوران های بین المللی است و شما می توانید در کنار خرید تجربه ی خوردن غذای رستوران های ایتالیایی، یمنی، سوریه ای، تایلندی و ... را در خاطراتتان ثبت کنید.

سوق واقف

موزه هنرهای اسلامی قطر

این موزه مانند یک جزیره در میان آب های زلال و ساکن قرار دارد و دلیل این سبک از معماری اش این است که آسمان خراش های اطرافش مانع دیدن نمای زیبایش نشوند. جذابیت این موزه مسیری است که در میان این صحنه ی زیبا قرار دارد که باید از یک پل که در آب ساخته شده است عبور کنید تا به موزه برسید. موزه هنرهای اسلامی در دوحه، پایتخت این کشور، آثار تاریخی اسلامی مانند کتاب های خطی، سکه های طلا و نقره که قدمت برخی از آنها به عهد ساسانیان و برخی  خوشنویسی ها، الگوها و لباس ها و پارچه ها از سه قاره  که به قرن ۷ام تا ۱۹ ام باز می گردد، در خود جای داده است.

اولین رستوران خاورمیانه با سر آشپز فرانسوی به نام Alain Ducasse  در این مکان قرار دارد. دیدن نمای زیبای موزه از تراس بیرونی در طبقه آخر را از دست ندهید و از غذاها و سرویس های عالی آن لذت ببرید.

موزه هنرهای اسلامی قطر

مراکز خرید دوحه قطر

خرید از مراکز خرید در هر سفری جز جدایی ناپذیر گردشگری است. دوحه دارای مراکز خرید مدرن و سنتی بزرگی است. تنوع زیاد این مراکز خرید به شما این امکان را می دهد برای هر سلیقه ایی سوغات تهیه کنید که این موضوع خود نیاز به چندین روز وقت گذاشتن است.

مراکز خرید دوحه قطر

برج های برزان دوحه قطر

 

هر کشوری برج هایی دارد که برای گردشگران بسیار جذاب است و معمولا نماد آن کشور است. برج برزان دوحه یکی از جاذبه های گردشگری قطر محسوب می شود. بالا رفتن برج برزان و دیدن مناظر شهر زیبای دوحه هم از جذابیت های گردشگری این کشور است.این برج ها در اواخر دهه 1800 ساخته شده اند. اما در دوران سلطنت شیخ محمد بن جاسم بازسازی شدند. از برج های بارزان به عنوان مکانی برای دیده بانی استفاده میشد تا قطری ها از تهاجم عثمانی ها در امان بمانند. البته در بخشی از تاریخ قطر، برج های بارزان را مکانی برای رویت ستاره ها و اخترشناسی عنوان کرده اند. برج های بارزان شامل دو برج، یک مسجد کوچک و یک اتاق پذیرایی است. برای تماشای این برج باید از پلکان آن بالا بروید و به بخش های دیدنی آن برسید.

برج های برزان دوحه قطر

  مسجد کاتارا، دوحه قطر

این مسجد در روستای کاتارا در مسیرPearl  قرار دارد. "پیرل" روستایی است که جشنواره های سنتی دوحه، جشنواره میراث فرهنگی فلسطین و کنسرت ها در آن برگزار می شود و ورزش های آبی برای گردشگران  در این منطقه در دسترس است. مسجد کاتارا، مسجدی با معماری قدیمی و به جا مانده از معماران ایرانی که عمدتا کار شیعه بوده است نماد این شهر است رنگ های به کار رفته در این مسجد ترکیبی از سنت های عربی، فارسی و آفریقایی است .

در فضای بیرون آن نیز یک آمفی تئاتر و سالن اپرا وجود دارد که منظره ایی زیبا رو به دریا جلوی چشمان بازدیدکنندگان به نمایش می گذارد.

مسجد کاتارا، دوحه قطر

 مسابقات شتر سواری و امکانات تفریحی شترسواری

به دلیل شرایط اقلیمی کشورهای عربی شتر از دیرباز حیوان محبوب این کشورها بوده است. در قطر در کنار مسابقات مدرن، مسابقه سنتی شتر سواری که از گرانترین مسابقاتی است برگزار می شود. برای شتر سواری باید به منطقه ای به نام الشحانیا که در آن پیست شتر سواری معروف قطر قرار دارد بروید.البته در کنار ساحل دوحه هم شترهایی برای گردشگران وجود دارد که گردشگران از سواری این حیوان لذت ببرند.

مسابقات_شتر_سواری___

 جنگل ساحلی الکتیره  (Al Thakira Mangroves)

تصور وجود جنگل در کویر کمی غیر ممکن است اما وقتی در جنگل ساحلی الکتیره گردش می کنید همه چیز را به جز قدرت خدا را فراموش می کنید. جنگلی سبز که در قلب شن های سوازان کویر واقع شده است و آبی زلال دارد که ماهیخوارها و فلامینگو ها سالهاست به آن مهاجرت کرده اند. گردشگران با اجاره کردن یک قایق پارویی می توانند در میان منظره های سر سبز آرامش در دل کویر را تجربه کنند. این جنگل از جاذبه های گردشگری قطر محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد.

جنگل ساحلی الکتیره

تور صحرا گردی

اگر به دنبال تفریحی همراه هیجان و آرامش هستید رفتن به این صحرا را از دست ندهید. از معدود صحراهایی که به اندازه کیلومترها شن های دست نخورده دارد و می توان با ماشین های سافاری و یا موتورهای صحرایی در تپه های بزرگ و کوچک با شیب های تند، هیجان را به اوج رساند و در چادرهای لوکس عربی استراحت کرد، از غذاهای سنتی اقوامش لذت برد و شب ها آرامش دیدن ستاره ها را تجربه کرد.

تور صحرا گردی

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی

موزه شیخ فصیل از جاذبه های گردشگری قطر محسوب می شود. این موزه هم یکی از موزه های منحصر به فرد خصوصی در خاورمیانه است. شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی یکی از امیران کشور قطر است، او از سن ۱۰ سالگی وسایلی مانند کتاب های مذهبی قدیمی، منسوجات، بمب های عثمانی قرن ۱۸ را در سفرهای خود جمع آوری کرده است. بیش از ۱۵ هزار اثر هنری از قبیل اتومبیل های قدیمی آمریکایی، قایق های مروارید سنتی موجود در این موزه به نوبه خود، جذابیت برای دوست داران هنر و تاریخ ایجاد کرده است.

"خانه سوریه" نیز از دیدنی های این موزه است. خانه ایی که قبل از جنگ به صورت تکه تکه به قطر فرستاده شده و دوباره در قطر بهم متصل شده است و تماشای آن جالب توجه است.

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی

قلعه الزباره در روستایی متروکه

این دژ نظامی در تاریخی در سال ۱۹۳۸ ساخته شده و اولین میراث جهانی یونسکو به شمار می رود. ۲۰۰ سال پیش در این شهر ماهی فروشان به تجارت مروارید با بازرگانان چینی و بریتانیایی مشغول بوده اند. قلعه الزباره، در شهری است که قدمتی ۱۷۰۰ ساله دارد اما با این که امروزه این مکان مانند شهر ارواح شده است اما با این حال برای گردشگران جالب و دیدنی است.

قلعه الزباره

موزه ملی قطر

این موزه که هنوز در حال ساخت است یکی از شاهکارهای معماری است. بدنه سفید رنگ آن تلفیقی از لبه های تیز و منحنی است که طراحی پیچیده و تو در توی آن از رزهای صحرایی الهام گرفته شده و شبیه اوریگامی است. این طراحی آرام آرام به شکل فیزیکی اش نزدیک می شود و تصور غیر ممکن بودن آن از بین می رود.

موزه ملی قطر

 شهرک سینمایی قطر

این شهر در دوحه قطر به عنوان یکی از مراکز هنری معاصر است که برگرفته از یک روستای قدیمی در این ناحیه است. این مکان در پشت یک دره در بیابان شبه جزیره زکریت قرار دارد. درختان نخل و معماری خاص و قدیمی اش تصویری زیبا از گذشتگان به نمایش می گذارد. در سفر به این کشور از این شهر که یکی از جادبه های گردشگری قطر است دیدن کنید.

شهرک سینمایی قطر

استادیوم های قطر

تا پیش از میزبانی قطر برای رقابت های فوتبال جام جهانی 2022 کسی گمان نمی کرد که روزی این استادیوم های مدرن را در این کشور ببیند. حال امروز نمایی که استادیوم های تازه ساز در قطر به این کشور داده است، هر توریستی را به سوی این کشور جذب می کند. استادیوم های قطر با معماری های شگفت انگیز خود که هر کدام نشان دهنده فرهنگ قطری هاست، امروزه مورد توجه بسیاری از گردشگران است.

استادیوم های قطر