سفر به پاریس

18 نکته در سفر به پاریس برای کسانی که اولین بارشان است

soroush
14 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
7 رای 2.875 / 5

اگر قصد سفر به پاریس را برای اولین بار دارید، تبریک می‌گوییم! ما بسیار خوشحالیم که شما تجربه یکی از زیباترین و عاشقانه‌ترین شهرهای دنیا را داشته باشید. برای بازدید از پاریس، موارد زیادی را باید بدانید و در این مطلب، تجربه‌های خود را با شما به اشتراک می‌گذاریم و بهترین نکات سفر به پاریس را به عنوان یک بازدید کننده برای اولین بار شرح می‌دهیم.

 

پاریس

 

چرا از پاریس دیدن کنیم؟

پاریس به خاطر غذاهای فوق‌العاده، ساختمان‌های تاریخی زیبا، موزه‌های هنری فوق‌العاده و برخی از شاهکارهای نمادین در جهان شناخته شده است. اگر شما به فکر سفر به پاریس برای اولین بار هستید، قطعا باید این سفر را در اولویت بگذارید و در اولین فرصت یک بلیط هواپیما به پاریس تهیه کنید! با این حال، برنامه‌ریزی اولین سفر شما به پاریس می‌تواند سخت باشد و با توجه به تعداد زیادی از چیزهایی که باید در بازدید از این شهر زیبا در نظر گرفت، ممکن است شما را به سمت سردرگمی بکشاند.

برای شما مهم است که از زمان خود در پاریس لذت برده و اقامتی لذت‌بخش داشته، بدون اینکه از جاذبه‌های برتر پاریس غافل شوید. به همین منظور، بهترین نکات سفر به پاریس را برای شما گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید برای سفر خود آماده شوید.

 

18  نکته مهم برای سفر به پاریس

ما این مقاله را بر اساس بهترین پیشنهادات برای بازدید از پاریس برای اولین بار نوشته‌ایم، اما حتی اگر قبلاً به پاریس سفر کرده باشید، با برنامه‌ریزی نامناسب می‌توانید به راحتی برخی از بهترین کارهایی که در پاریس باید انجام دهید را از دست بدهید! بنابراین، امیدوارم این نکات سفر به پاریس به شما کمک کنند، برای هر دو دسته بازدید کنندگان، برای اولین بار یا برای دهمین بار.

نکات مهم و ضروری برای سفر به پاریس که از مدت زمان اقامت در این شهر رویایی به بهترین نحو استفاده کنید:

برترین های پاریس را از دست ندهید

در پاریس بسیاری از کارهای شگفت‌انگیز وجود دارد  که لیست زیربیشترین فعالیت‌هایی هستند که بسیاری از بازدیدکنندگان در سفر اول خود به پاریس انتخاب می‌کنند.

  •     یک ساعت گردش در رودخانه سن
  •     تور دسترسی مستقیم به برج ایفل
  •     بلیط بازدید از موزه لوور با خرید آنلاین و عبور از صف
  •     بلیط Skip-the-Line Arc de Triomphe Rooftop
  •     دیدار از ورزشگاه پارک دو پرنس  Paris Saint-Germain
  •     بلیط نمایش مولن روژ
  •    گشت شهری  با غذا و نوشیدنی
  •     بلیط یک روزه برای بازدید از دیزنی‌لند

اما اگر شما می‌خواهید برای گشت و گذار در  پاریس هزینه کمتری داشته باشید، ادامه مطلب را بخوانید!

 

نان باگت پاریس

باگت و شیرینی را از Boulangerie بخرید

قدم گذاشتن به یک Boulangerie ، یا نانوایی، در پاریس یکی از کلاسیک ترین کارهای فرانسوی است که میتوانید انجام دهید! افراد فرانسوی معمولاً روزانه به نانوایی می‌روند و یک باگت تازه برای وعده غذایی بعدی می‌گیرند، صبح‌ها یک شیرینی صبحانه، ساندویچ یا تارت برای ناهار و یا دسر برای شب می‌خرند.

 

 

انواع پنیر در پاریس

پنیر fromagerie  را امتحان کنید

علاوه بر نان باگت و نوشیدنی، پنیر یکی از برجسته‌ترین غذاهای فرانسوی است و در فروشگاه‌های پنیر، می‌توانید با بالاترین کیفیت پنیرها را پیدا کنید. شخصاً حس نمی‌کنم که به فرانسه سفر کرده‌ام مگر اینکه حداقل چند نوع مختلف پنیر فرانسوی بخورم.
به شما پیشنهاد می‌دهم چه برای اولین بار سفر به پاریس یا حتی برای پنجمین سفرتان به این شهر زیبا، به یک فروشگاه پنیر (fromagerie) بروید  و چند نوع پنیر را برای تجربه عالی انتخاب کنید. می‌توانید از فروشنده بهترین پیشنهاد برای انتخاب پنیر با توجه به سلیقه خودتان بخواهید و یک تکه کوچک از پنیر را برای تست به شما بدهد تا در تصمیم‌گیری به شما کمک کند.
می‌توانید بین پنیرهای گاو، گوسفند و بز انتخاب کنید، همچنین می‌توانید بین پنیرهای سفت و نرم، و پنیرهای با طعم قوی و ملایم انتخاب کنید. من به شما پیشنهاد می‌دهم تا برای آزمایش، یک brie خوب یا camembert را انتخاب کنید، همچنین توصیه می‌کنم که توم دو ساوویی (Tomme de savoie) را نیز امتحان کنید.
پس از خرید پنیر و نان باگت، به یکی از پارک های نزدیک خود بروید و لذت بردن از یک ناهار در یک پیک نیک کوچک را تجربه کنید. این یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه من در پاریس است و اگر با همسر خود سفر می‌کنید، این یکی از رمانتیک‌ترین چیزهایی است که می‌توانید در پاریس تجربه کنید.
بهترین راه برای خرید پنیرهای خوشمزه و کمیاب از فروشگاه‌های تخصصی است  که معمولاً با نام فروشگاه های ازمور نامیده می‌شوند، پیدا میشوند.

 

در مرکز شهر بمانید

پاریس به 20 منطقه یا محله تقسیم می‌شود که هر یک از این مناطق، حس متفاوتی را به خود اختصاص می‌دهد و به طبیعت اماکن مختلف میزبانی شده در آنها مربوط می‌شود. هر یک از این مناطق یک شماره (از 1 تا 20) دارد، اما برخی از آنها نام‌های دیگری نیز دارند.
به عنوان مثال، محله Montmartre با شماره 18 به عنوان محل شناخته شده‌ای میباشد، محله‌های 3 و 4 با شماره یکدیگر به عنوان Marais شناخته می‌شوند و محله 5 با شماره خود به عنوان محله لاتین شناخته می‌شود.
اگر چه می‌توانید در خارج از شهر (خارج از 20 محله) اقامت کنید، اما من به شما پیشنهاد می‌دهم در یک مکان مرکزی‌تر اقامت کنید تا بتوانید به برخی از جاذبه‌های گردشگری پاریس با پیاده‌روی دسترسی داشته باشید و شهر پاریس را تجربه کنید.
وقتی قصد دارید تصمیم بگیرید که در کدام محله (arrondissement) اقامت کنید، مهم است که در نظر داشته باشید که از چه مکان هایی میخواهید دیدن کنید  (مثلاً آیا می‌خواهید در محله‌ای روستایی ترکیب با بزرگترین جاذبه‌های شهر اقامت داشته باشید یا نه). برای قصد سفر به پاریس برای اولین بار، توصیه می‌کنم به محله‌های 1، 4، 5، 6، 7، 8 و 18 توجه کنید.

با 22 جاذبه گردشگری پاریس آشنا شوید!

 

هتل در پاریس

اتاق های هتل در پاریس معمولا کوچک هستند

یک نکته دیگر که باید به ذهن داشت این است که هتل‌ها در پاریس معمولا در ساختمان‌های تاریخی قرار دارند - که خیلی جذاب و اصیل است! این ساختمان‌های تاریخی معمولا اتاق های کوچک دارند و به همین دلیل اتاق هتل استاندارد در پاریس خیلی کوچکتر از یک اتاق هتل استاندارد در ایران است.
و همچنین آسانسورهای هتل در فرانسه هم کوچک هستند - گاهی اوقات فقط به اندازه یک نفر و چمدانش فضا دارند! شخصاً، آسانسورهای فرانسه را به عنوان یک نوآوری جالب می‌دانم!
متأسفانه، هنگام محاسبه هزینه سفر، پاریس نسبتاً گران است، لذا باید برای اتاق کوچک خود بیشتر از آنچه که انتظار دارید، هزینه کنید! با آماده شدن و داشتن انتظارات دقیق در مورد محل اقامت کوچکتر در پاریس، اقامت شما بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

 

کجا در پاریس با بودجه کم اقامت کنیم؟

اگرچه هتل‌های پاریس می‌توانند خیلی گران باشند، اما گزینه‌هایی با هزینه مناسب در شهر وجود دارد. در ادامه چند گزینه را معرفی می‌کنیم:
Le Village Montmartre by Hiphophostels: این هاستل در قلب محله دل‌نشین مونمارتر قرار دارد، گزینه‌هایی برای اتاق‌های اشتراکی یا اتاق‌های خصوصی دارد و چندین فضای مشترک زیبا و طراحی شده دارد که مهمانان می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند.
The Absolute Paris Boutique Hostel: این هاستل بیشتر اتاق‌های خصوصی (اگرچه گزینه اتاق‌های تخت‌دار هم وجود دارد) ارائه می‌دهد که برای مسافران با بودجه محدود که می‌خواهند کمی حریم شخصی داشته باشند، عالی است. این هاستل در محله یازدهم است.

هتل L’Ouest: این هتل در موقعیت مکانی عالی و مرکزی قرار دارد، فقط 10 تا 20 دقیقه پیاده‌روی از منطقه مونت‌مارتر، اپرا گارنیه، شانزلیزه، پارک مونسو و کمربندی بزرگ‌راه آرک دو تریومف فاصله دارد!

 

پاریس گردی رایگان

پاریس گردی رایگان

اگرچه پاریس شهری ارزان نیست، اما در آنجا بسیاری از فعالیت‌های رایگان وجود دارد که می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای از آن‌ها لذت ببرید. مثلا می‌توانید در محله‌های زیبایی مانند Montmatre سرگرم باشید، از پارک‌های زیبای پاریس دیدن کنید و از قدم زدن در ساحل سن لذت ببرید همچنین میتونید از برخی موزه‌های پاریس که رایگان هستند دیدن کنید.
به یاد داشته باشید که برای لذت بردن از شهر پاریس، نیازی به خرج کردن مبالغ بسیار زیاد برای فعالیت‌ها و دیدنی‌های پر هزینه نیست، فقط با پیاده‌روی در خیابان‌های پاریسی، چشم به چشم مناظر زیبای آن را به تماشا بنشینید.

پیاده رووی در پاریس بسیار لذت بخش و پرطرفدار است، اما جاذبه ها گسترده هستند .
پاریس شهری قابل پیمایش پیاده است و بسیاری از مردم در آن پیاده روی می‌کنند و یا با پیاده روی به محل کار خود می‌روند. در حالی که بسیاری از جاذبه‌ها در فاصله قابل پیمایشی از هم قرار دارند، شهر نیز بسیار بزرگ است و جاذبه‌ها در محله‌های مختلفی از شهر قرار دارند.

 

گشت و گذار در پاریس با مترو

پس چگونه بین محله‌ها و جاذبه‌های مختلف در پاریس حرکت کنیم؟ با مترو! متروی پاریس راهی ایمن، ارزان و راحت برای حرکت در شهر است. پیشنهاد می‌کنم که یک "carnet" یا مجموعه‌ای از ۱۰ بلیط مترو را در یک بار خریداری کنید. آنجا بلیط کمی ارزان‌تر است و به این معنی است که نیازی نیست هر بار که به یک ایستگاه وارد می‌شوید، بلیط مترو را خریداری کنید. من معمولاً در هنگام بازدید از جاذبه‌های گردشگری در پاریس، ۳-۵ بار با مترو حرکت می‌کنم.
حتماً بلیط مترو خودتان را تا زمانی که از سیستم مترو خارج شوید، نگه دارید. مقاماتی وجود دارند که در ایستگاه‌های مترو قدم میزنند و بلیط شما را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند بلیط شما معتبر است (و در صورت عدم داشتن بلیط معتبر، به شما جریمه خواهند داد). تنها ۳ بار تاکنون مورد بررسی قرار گرفته‌ام، بنابراین این اتفاق پرتکرار نیست، اما احتمال آن وجود دارد.
نکته‌ای که در مورد استفاده از مترو در پاریس باید به آن توجه کنید این است که توصیه می‌کنم بلیط‌های تازه‌تان را در کیف پول خود نگه دارید. سپس، هنگام استفاده از هر بلیط، آن را در جیب شلوار خود نگه دارید در حین سوار شدن به قطار. هنگام خروج از ایستگاه، آن را در سطل زباله بیندازید. به این ترتیب، با اشتباه گرفتن بلیط‌های استفاده‌شده با بلیط‌های تازه‌تان دیگر مشکل نخواهید داشت.
همچنین، هر چند که مترو در کل ایمن است، اما حتما مراقب وسایل و کیف خود باشید.

 

 

Wander Montmartre

Wander Montmartre

بیشتر گردشگران برای دیدن مولن روژ و بزیلیکا ساکره کوِر، یک کلیسای سفید با قبّه‌ای آجری، به منطقه مونمارتر می‌آیند. ولی علاوه بر این دو مکان، واقعاً برای تجربه گردشگری باید به مونمارتر سر بزنید! خیابان‌های این محله بسیار جذاب  و دیدنی هستند.
شما می‌توانید به لا میزون روز، یک رستوران صورتی آیکونیک در قلب مونمارتر سر بزنید. پله‌های زیبای مونمارتر را کشف کنید، یا دو آسیاب بادی دیگر در کنار مولن روژ را ببینید. در خیابان لپیک، فروشگاه‌های زیادی برای دیدن شیرینی، شکلات و پنیر وجود دارند.

 

حداقل احوالپرسی اولیه را به زبان فرانسه بیاموزید

اگرچه شنیده ها مبنی بر آن است که مردم فرانسه بی‌ادب هستند (که به نظر من ناعادلانه است)، در واقع، مردم فرانسه بسیار به آداب و رسوم مودبانه ارزش می‌دهند. وقتی شما وارد یک فروشگاه می‌شوید یا با فروشنده تعامل دارید، مودبانه است که سلام کنید و همیشه باید وداع کرده و یا با تشکر از فروشنده و خداحافظی از آنجا خارج شوید.
هر چند صحبت کردن به زبان فرانسه هنگام بازدید از پاریس ضروری نیست، اما یادگیری چند عبارت ابتدایی برای مردم فرانسه بسیار تقدیر شده است.

 چند کلم ساده و کاربردی برای سفر به پاریس :

سلام: Bonjour
خداحافظ: Au revoir
روز خوبی داشته باشید: Bonne journée
ببخشید: Pardon
لطفاً: S’il vous plait
سپاسگزارم: Merci
آیا شما انگلیسی صحبت می کنید؟: Parlez-vous anglais?

 

 

از باغ‌های ورسای غافل نشوید

قلعه بزرگ ورسای برای بسیاری از افراد یکی از مواردی است که باید حتما در سفر به پاریس به آنجا بروند، و در واقع، این قصر بسیار شکوهمند، زیبا و بی نظیر است. اما باغ‌های آن نیز بسیار دلنشین و با جزئیات زیادی ساخته شده‌اند.
در این باغ‌ها، می‌توانید باغ‌های منظم شده، تالاب‌های بزرگ و استخرهای آب‌نما، بیش از ۴۰۰ مجسمه، چمن‌زار بزرگ و گروه‌های مختلف با مسیرهای پیاده‌روی را ببینید. در پشت زمین‌های ورسای، سه ساختمان دیگر بسیار زیبا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید: گرند تریانون، پتیت تریانون و دهکده ماری آنتوانت، که همگی ساختمان‌هایی هستند که برای استراحت پادشاه و ملکه از زندگی روزمره در قصر طراحی شده‌اند، و مکان‌هایی زیبا برای استراحت در زمین‌های ورسای هستند.

 

نکات ضروری برای بازدید از لوور

موزه لوور بسیار بزرگ است. می‌توانید به مدت روزها یا هفته‌ها از محیط و دیوارهای آن آثار هنری را کشف کنید. اما آیا می‌دانستید که خود موزه لوور در گذشته یک قصر بوده است؟ به نظر من، ساختمان موزه لوور خود یک اثر هنری فوق‌العاده زیبا است. با تندیس‌ها، ستون‌ها و نقاشی‌های خارق العاده روی سقف‌ها!
موزه لوور در سه بخش جداگانه تقسیم شده است و هر بخش چندین طبقه دارد. در بازدید از موزه لوور، به شما پیشنهاد می‌کنم که از چه چیزهایی دیدن کنید.

 

در بخش Denon: در طبقه یک می‌توانید از اثار برجسته‌ی پیروزی بالشان، مونالیزا، تاج‌گذاری ناپلئون و گالری آپولو لذت ببرید.
در بخش Richelieu: در طبقه صفر، می‌توانید از گالری‌های مجسمه‌سازی Cour Marly و Cour Puget و کد حمورابی در بخش باستان‌شناسی لذت ببرید. در طبقه دوم نقاشی‌هایی از کشورهای شمالی اروپا و فرانسه را می‌توانید ببینید.
در بخش Sully: یک طبقه پایین تر، می‌توانید از اثر زیبای Venus de Milo لذت ببرید. برای دیدن نقاشی‌های بیشتری از کشورهای شمالی اروپا و فرانسه، به طبقه دوم بروید.
فراموش نکنید قبل از رفتن به موزه لوور، بلیط خود را به صورت آنلاین رزرو کنید تا از صف‌های بلند جلوی ورودی موزه جلوگیری کنید.

 

 

بهترین موزه های پاریس برای بازدید

بهترین موزه های پاریس برای بازدید

پاریس دارای ده‌ها موزه جدا از موزه لوور است و حتی برای علاقمندان به هنر و یا حتی اگر کمی به هنر علاقه داشته باشید، آثار زیبایی برای دیدن در موزه‌های پاریس وجود دارد. در ادامه چند موزه دیگر را برای بازدید معرفی می‌کنیم:

موزه Rodin: مجموعه‌ی مجسمه‌ها در یک باغ قدیمی. از آثار معروف این موزه، مجسمه‌ی "اندیشور" است.
موزه Musée d’Orsay: بیشترین آثار نقاشی های امپرسیونیست (مانند نقاشی‌های رنوار، مونه، مانه، ون گوگ، دگا و دیگران) را دارد.
موزه L’Orangerie: برخی از نقاشی‌های آبله‌لیلی‌های مونه را نگه داری می‌کند.
موزه Centre Pompidou: هنر مدرن و خود ساختمان که یک هنر مدرن است!
موزه Musée de Cluny: موزه‌ای از هنرهای قرون وسطی
موزه Musée Carnavalet: موزه‌ ای درباره تاریخ پاریس

 

Paris Museum Pass versus the Paris Pass

بسته به برنامه سفر شما به پاریس، می‌توانید برای خرید بلیط ورودی به موزه‌ها و مجموعه‌های تاریخی، گزینه Paris Museum Pass یا Paris Pass را در نظر بگیرید. Paris Museum Pass شامل ورودی به بسیاری از موزه‌ها و مکان‌های دیدنی از جمله موزه لوور، قصر ورسای، کمان پیروزی، موزه Rodin و Orsay و Sainte Chapelle (همراه با بسیاری از موزه‌ها و مکان‌های دیگر) می‌شود.
به طور کلی، Paris Pass  نیز شامل ورودی به همه این موزه‌ها و مکان‌های دیدنی است، اما همچنین شامل ورودی به رستوران‌ها (با وعده غذایی) و تجربیات دیگر در شهر پاریس است.
بسته به برنامه سفر و ترجیحات شما، در نظر داشتن هر دوی این بسته‌ها می‌تواند کمک زیادی به صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به پاریس باشد.

 

فرانسوی ها شام را دیر می خورند!

مردم فرانسه به طور عمومی شام را به مدت زمانی قابل توجهی بعد از مردم ایران می‌خورند و معمولاً بین ساعت 7:30 تا 11 شب میان وعده شام برگزار می‌شود. اگر در ساعت 7 شب شام بخورید، تقریباً قطعاً تنها خواهید بود (یا با گردشگران دیگر).
چند نکته: بعضی اوقات رستوران‌ها بین وعده ناهار و شام بسته هستند. مردم فرانسه معمولاً غذا را به طور کامل نمی‌خورند و وقت زیادی را برای لذت بردن از غذا و گفتگو در میان دوستان خود صرف می‌کنند. در نهایت، رستوران‌هایی که در نزدیکی مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری قرار دارند، انتخاب نکنید – کمی از محله های توریستی دور شوید تا به رستوران‌های بهتر و محلی‌تر برسید.

 

سرویس های بهداشتی عمومی (مخصوصاً رایگان) بسیار کم هستند

یافتن دستشویی عمومی و به خصوص دستشویی عمومی رایگان در پاریس بسیار سخت است. هر یک از موزه‌ها و اماکن بزرگ دستشویی دارند، اما شاید برای استفاده از آن باید حداقل ۵۰ سنت تا ۱ یورو پرداخت کنید. رستوران‌ها یا کافه‌ها ممکن است دستشویی عمومی داشته باشند و گاهی نیاز به پرداخت کمی هزینه برای استفاده از آن داشته باشید.
روی دستشویی عمومی در فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و ایستگاه‌های مترو حساب نکنید. گاهی اوقات می‌توانید دستشویی در پارک پیدا کنید، اما همیشه اینطور نیست (و گاهی بسته هستند). گاهی اوقات می‌توانید در خیابان به دستشویی عمومی برخورد کنید، اما صف آنها گاهی طولانی بوده و ممکن است بسیار کثیف و خراب باشند.
مفهوم اصلی این پیام این است که اگر توالتی را مشاهده کردید، از آن استفاده کنید.

 

پاریس در ماه دسامبر فوق العاده است

پاریس در ماه دسامبر فوق العاده است

اگرچه هوا ممکن است در ماه دسامبر کمی سرد و برای بعضی افراد نا خوشایند باشد، اما بازدید از پاریس در این ماه میتواند تجربه خوبی باشد، به خصوص در زمان کریسمس. در این فصل، در سراسر شهر درختان کریسمس و دکوراسیون های رنگارنگ نصب می‌شوند و بیش از دوازده بازار کریسمس در پاریس در ماه دسامبر برگزار می‌شود.
بزرگترین بازار در La Defense برگزار می‌شود، اما بازارهای نزدیک برج آیفل، Les Halles  و Jardin de Tuileries  همه بسیار محبوب هستند. حتما به Galeries Lafayette سر بزنید تا درخت کریسمس بزرگ و معروف آن را ببینید و همچنین در حالی که در بازارهای کریسمس گشت و گذار می‌کنید، نوشیدنی گرم و یا شکلات داغ بنوشید و حتما برای سفر در این فصل لباس‌های گرم خود را بپوشید!

 

نظر نهایی در مورد بازدید از پاریس برای اولین بار

سفرمی بزرگترین نکته سفری که می‌تواند برای شما در مورد پاریس بگوید این است که حتما به این سفر بروید!  پاریس شهری زیباست و هر کسی باید حداقل یکبار در زندگی خود آن را تجربه کند. پس، منتظر چه هستید؟