غذاهای قطر

معروف ترین غذاهای قطری که باب میل توریست های ایرانی است!

fatima
5 بهمن 1402
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
0 رای 0 / 5

کشور قطر از جمله کشورهای عربی خاورمیانه است که با وجود کوچک بودنش کار بزرگی در برگزاری جام جهانی انجام داد. این کشور که پس از جام جهانی، جام ملت های آسیا را نیز میزبانی کرد دارای مناطق دیدنی و باستانی بسیاری است. قطر با تغییراتی که در کشور خود داده است، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. قطر به شدت برای معرفی فرهنگ مردمش به جهان تلاش می کند. برای شناخت فرهنگ مردم هر منطقه ایی کافی است سری به غذاهای معروفش بزنید. پیشنهاد می کنیم افرادی که با تور قطر به این کشور سفر می کنند حتما از غذاهای معروفی که در ادامه مطلب نام می بریم، امتحان کنند. در ادامه درباره غذاهای معروف قطر توضیح می دهیم تا در سفر به این کشور در حال توسعه تجربه خوردنشان را از دست ندهید.

1. مجبوس

شاید بهترین غذای قطر که تا حد زیادی به قلب بومیان آن مرتبط است، مجبوس باشد. مجبوس یک غذای برنجی تند است که می توان آن را با مرینیت کردن مرغ، گوشت گاو، بره، شتر یا حتی ماهی تهیه کرد. به عنوان غذای ملی قطر، یافتن مجبوس در این کشور آسان است زیرا هر رستورانی آن را به یک روش ارائه می دهد. مجبوس را حتما باید در قطر امتحان کنید. اما می دانید چه چیزی در مورد مجبوس جالب است؟ هر رستورانی در قطر ترکیب خاص خود را از مجبوس دارد. در حالی که برخی آن را به روش خود سرو می کنند، رستوران های دیگر بیشتر بر ارائه اصیل ترین طعم ها تمرکز می کنند. مسافران می‌توانند از منطقه سوق واقف در دوحه دیدن کنند، جایی که رستوران‌های سنتی زیادی وجود دارد. در آنجا طعم اصیل مجبوس را می توانید بچشید.

مجبوس

 2. قوزی

قوزی یکی از غذاهای قدیمی و معروف قطر بشمار می رود. این غذا بیشتر در مراسم و مناسبت های خاص سرو می شود و از دسته غذاهای پرهزینه است. در این غذا یک بره را کباب می کنند و روی برنجی می گذارند و با سبزیجات و مغز آجیل تزئین می کنند. ادویه های به کار رفته در این غذا عطر خاصی به آن می دهد.  

 3. ثرید قطری

یک غذای اصیل قطری است که شباهت زیادی به آب گوشت ایرانی دارد. این غذا که از محبوب ترین غذاهای قطر است از گوشت و یا مرغ تهیه می شود که با سبریجات مختلفی مانند هویج، لوبیا، سیب زمینی و پیاز پخته می شوند. در تهیه این غذا باید مانند آبگوشت ایرانی آب بیشتری به آن اضافه کرد. صرف این غذا نیز با آبگوشت ایرانی متفاوت است. مردم قطر گوشت و مخلفات این غذا را داخل نان می گذارند و بعد به آب گوشت آغشته می کنند و سپس میل می کنند.

غذاهای معروف قطر

4. مرگوگ

از غذاهای متفاوت و بسیار خوش طعم قطر می توان مرگوگ را نام برد. این غذای قطری که در بین مردم قطر بسیار محبوب است مانند تمام غذاهای عربی از گوشت تشکیل شده است. برای تهیه آن گوشت را به همراه سبزیجات مختلف مانند کدو سبز، هویج، گوجه، سیب زمینی و بادمجان می پزند. از تفاوت های خاص پخت این غذا این است که به مواد در حال پخت خمیرهای تکه تکه را اضافه می کنند و با هم زدن مواد به بافتی یک دست می رسند. این غذای قطری در بین گردشگرانی که به قطر سفر می کند، بسیار باب میل است.

5. کدوی شکم پر

علاقمندان به دلمه ایرانی حتما کدوی شکم پر قطری را تجربه کنند. این غذا نه تنها در قطر بلکه در خاورمیانه بسیار پر طرفدار است. در زبان عربی به این غذا کوسا محشی می گویند. برای تهیه این غذا داخل کدوها را خالی می کنند و با موادی مانند گوشت و انواع سبزیجات معطر که با ادویه های مختلف مخصوصا زعفران نیز ترکیب شده است، می ریزند و داخل فر قرار می دهند. پس از پخت و طلایی شدن روی کدوها ای غذا آماده است و سرو می کنند.

6. بلالیت

این غذا از دسته غذاهای اصیل قطری نیست اما بسیار خوش طعم است. شاید با شنیدن نام پاستا فقط به یاد غذاهای ایتالیایی بیفتید اما بلالیت این تصور شما را تغییر می دهد. بلالیت یک نوع پاستا است که از کشور هند به قطر آمده است. در تهیه این پاستا از ورمیشل و یا همان رشته فرنگی و گاهی نیز از نودل استفاده می شود. این غذا که بسیار سبک است بیشتر برای صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه آن ابتدا ورمیشل را در آب جوش قرار می دهند و همراه زعفران و شکر می پزند. در آخر نیز یک نیمرو بر روی آن و به صورت تکه تکه می گذارند. این غذا در حاشیه خلیج فارس بسیار محبوب است. حتی مردم جنوب ایران نیز در صبحانه هایشان این غذا را میل می کنند.

غذاهای قطر

7. سالونا

از یکی از غذاهای اصیل عربی که نشان دهنده ذائقه آنها است می توان سالونا را نام برد، غذایی با ادویه های خاص عربی که تمام اعراب دوستش دارند. برای تهیه این غذا می توان از انواع گوشت ها مانند گوشت ماهی، مرغ و یا بره استفاده کرد که در ادویه های مخصوصی طعم دار می شوند و با سبزیجاتی مانند گوجه، بادمجان، سیب زمینی و هویج می پزند. این غذا با برنج و یا نان قابل سرو شدن است و بسیار با ذائقه ایرانی ها سازگار است.

معروف ترین غذاهای قطری

8. مدروبا

مدروبا نیز از غذاهای محبوب قطری ها است که مانند فرنی بافتی نرم دارد. در کنار این غذا گوشت و لوبیا نیز سرو می شود. برای پخت آن کافی است برنج، کره، شیر و هل را بگذارید آنقدر بپزند که به بافت یکدست و نرمی برسند. برای سرو آن از شکر و یا شیره استفاده می کنند.

 

غذاهای معروف قطر