فرودگاه جدید استانبول - سقر به استانبول

فرودگاه جدید استانبول تا مرکز شهر

سفرمی
1 آبان 1398
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
7 رای 3.34375 / 5

قطعا یکی از مهمترین مسایلی که در هر سفر خارجی ذهن مسافر را درگیر خود می کند، نحوه رسیدن به محل هتل و مرکز شهر بعد از پیاده شدن از هواپیما است. یکی از مقاصد پرطرفدار خارجی در میان ایرانیان شهر استانبول ترکیه است. باتوجه به اینکه سال گذشته فرودگاه جدید این شهر افتتاح شد، از آن زمان به بعد صدور بلیط هواپیما استانبول به مقصد این فرودگاه است. به همین دلیل مهم است که راه های دسترسی به آن را بدانید. در این مقاله راه های دسترسی فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر را برای مسافران تور استانبول بررسی می کنیم.

فرودگاه جدید استانبول در بخش اروپایی و در کنار دریای سیاه واقع شده است و فاصله ای 40 کیلومتری از میدان تقسیم دارد.

فرودگاه جدید استانبول

برای طی کردن فاصله فرودگاه جدید استانبول تا نقاط مختلف شهر می توان از روش های زیر استفاده کرد:

  • شاتل هاوایست استانبول
  • شاتل هتل
  • اتوبوس شاتل اختصاصی
  • استفاده از تاکسی
  • استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
شاتل هاوایست استانبول در فرودگاه جدید استانبول

شاتل هاوایست استانبول

سرویس جدید شهرداری برای فرودگاه جدید استانبول ، با نام هاوایست، که یک شاتل حمل و نقل است، یکی از بهترین گزینه ها، برای رسیدن به نقاط مختلف شهر می باشد. این شرکت 46 خودروی یورو 6 را در این مسیر به کار گرفته است. این اتوبوس ها که امکانات رفاهی بالایی از جمله Wi-fi و  TV MOVI را دارند، حداکثر حدود یک ساعت و نیم طول می کشد که به آخرین مقصد خود برسند. این اتوبوس ها قیمتی بین 12 تا 24 لیر دارند و بسیار به صرفه هستند. سرویس هاوایست به 20 نقطه از شهر مسافران را منتقل می کند. مقاصد این شاتل ها مشخص است و مقاصد را می توان بر روی آنها دید. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید اتوبوس مقصد مورد نظرتان را پیدا کنید از راننده ها کمک بگیرید. برای این کار بهتر است آدرس مورد نظر خود را بر روی کاغذ نوشته باشید، مخصوصا اگر به زبان ترکی مسلط نمی باشید.

این اتوبوس ها، فاصله بین فرودگاه تا میدان تقسیم را در حدود 80 دقیقه طی می کنند و هزینه کرایه آنها حدود 18 لیر است.

شاتل هتل

عموم هتل های استانبول برای رفاه حال مسافرانشان از سرویس شاتل هتل استفاده می کنند. اما اگر در سرویس هتلی که رزرو کرده اید این خدمات به صورت رایگان نباشد، هزینه بالاتری برای شما نسبت به سایر وسایل حمل و نقل در پی خواهد داشت.

اتوبوس شاتل اختصاصی ، فرودگاه جدید استانبول

اتوبوس شاتل اختصاصی

اگر دوست دارید دقیقا جلوی هتل پیاده شوید، اتوبوس شاتل اختصاصی هم به صرفه و هم مطمئن ترین وسیله نقلیه می باشد. قیمت کمتر آن نسبت به تاکسی و امنیت بیشتر آن، برای زمانی که با فرزندان خود سفر می کنید، مناسب تر است.  برای استفاده از این سرویس می توانید به سایت kiwi Taxi مراجعه کنید و انواع شاتل های خصوصی از سه نفره تا 19 نفره را ببینید. در این سیستم می توانید درخواست صندلی ویژه کودک نیز بدهید.

حمل و نقل با تاکسی  

حمل و نقل با تاکسی از فرودگاه جدید استانبول

استفاده از تاکسی برای مسافران گران تمام می شود. برای طی کردن مسیر بین فرودگاه تا میدان تقسیم حداقل 110 لیر باید پرداخت شود. در صورتی که در ساعات اوج ترافیک، این مسیر را طی کنید، هزینه احتمالی شما بیشتر می شود چرا که رانندگان تاکسی مجبور به عبور از مسیرهایی می شوند که عوارض بالاتری دارد و این هزینه را از مسافر دریافت می کنند. به محض حرکت ماشین از راننده بخواهید که تاکسی متر خود را روشن نماید تا به دلایل مختلفی هزینه بیشتری را از شما دریافت نکند. با توجه به اینکه در کشوری دیگر به سر می برید حتما از تاکسی های رسمی استفاده کنید. در فرودگاه جدید استانبول، تاکسی ها را با 3 رنگ زرد، آبی و مشکی می بینید. تاکسی های زرد ارزانتر و تاکسی های مشکی گرانتر می باشند.

استفاده از اتوبوس های عمومی و مترو

این گزینه به دلیل بار و چمدان زیاد مسافران پیشنهاد نمی شود،  چرا که هنوز متروی فرودگاه راه اندازی نشده است ( تا آخر سال 2019 به بهره برداری می رسد) و همچنین تنها یک خط اتوبوس به مقصد مسیدیکوی وجود دارد. در انتهای خط احتمال اینکه دوباره نیاز به سوار شدن به تاکسی برای رسیدن به هتل را داشته باشید، وجود دارد.

موارد مهم سفر به ترکیه

لیر ترکیه

یکی از موارد مهمی که باید در فرودگاه جدید استانبول به آن توجه کنید، داشتن لیر است. اگر لیر به همراه ندارید بهتر است از داخل فرودگاه لیر تهیه کنید. تاکسی ها و اتوبوس های این شهر از شما پول نقد دریافت می کنند بنابراین بهتر است اسکناس های پول خرد به همراه داشته باشید.

استانبول کارت

تهیه استانبول کارت برای افرادی که قصد سفر با وسایل حمل و نقل عمومی در شهر را دارند بسیار به صرفه است. این کارت ها را می توان از فرودگاه جدید استانبول تهیه کرد و به هر میزانی که نیاز است شارژ نمود.