بهترین غذاهای بلژیک

7 غذای بلژیکی خوشمزه را که باید امتحان کنید!

رایا مارکت
28 فروردین 1399
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
1 رای 5 / 5

یکی از هیجان انگیزترین بخش های هر سفری، تست غذاهای محلی آن است. غذاهایی که شاید تاکنون نامش را هم نشنیده باشیم اما زمانی که عطر و بوی آن ها را استشمام می کنیم، تا مدت ها، خاطره سفر به آن منطقه را برایمان تداعی می کنند. در ادامه با 7 غذای بلژیکی ها که طعم بسیار خوبی دارد، آشنا خواهیم شد.

سول میونیق Sole Meuniere، غذای بلژیکی

این غذای بلژیکی که با تلفظ فرانسوی خوانده می شود، در لیست بهترین غذاهای بلژیک است. افرادی که علاقه به غذاهای دریایی دارند کافی است یک بار این غذای خوشمزه را امتحان کنند. در این غذای بلژیکی، ماهی در ادویه های نمک و فلفل و پودر سیر قرار می گیرد و سپس آرد و جعفری و آبلیمو همراه با کره به آن اضافه می شود. نقطه تفاوت این غذای دریایی با غذاهای دیگر، سس ویژه ای است که در پخت آن استفاده می شود.

اندیو و هم گراتین Endive and Ham Gratin

سول میونیق Sole Meuniere

با این که اندیو و هم گراتین غذای لاکچری و گران قیمتی در بلژیک نیست اما خانواده های بلژیکی عاشق این غذای ساده هستند. کاسنی بلژیکی همراه با پنیر و گوشت ترکیب می شود و در نهایت پوره سیب زمینی روی آن ریخته می شود. بلژیکی ها عاشق سیب زمینی هم هستند. تقریبا در همه غذاهایشان، سیب زمینی سرخ کرده یا پوره شده وجود دارد.

کاربناد فلاماند Carbonade Flamande، غذای بلژیکی

استیک خورای دو آتیشه، برای خوردن این غذا عجله کنند. در سفر به بلژیک به جز امتحان وافل های معروفی که دارد، حتما کاربناد فلاماند را تست کنید. این غذا همان استیک خوشمزه خودمان است که از ترکیب گوشت گاو و ادویه جاتی همچون پیاز و نمک و فلفل تهیه می شود. اما باز هم پای سیب زمینی سرخ کرده در این غذا وجود دارد. هویج، قارچ، سیر از دیگر موادی است که حتما در پخت این غذای بلژیکی استفاده می شود.

کاربناد فلاماند

فیله آمریکایی Filet Americain

احتمالا این غذا باب میل ایرانی ها نباشد. اگر تصور می کنید که استیک پخته شده آبداری را سفارش داده اید، کاملا در اشتباهید. با این که این غذا یکی از محبوبترین غذاهای بلژیکی است اما تصور خوردن گوشت خام چرخ کرده، برای ایرانی ها و حتی بسیاری از مردم جهان، ممکن نیست. با این حال درباره طعم آن باید بگوییم که اصلا طعم گوشت خام را احساس نمی کنید چرا که در تهیه آن، از نمک، سس کچاپ، جعفری، پیاز، تخم مرغ، فلفل و چندین ادویه استفاده شده که به طور کلی طعم اصلی گوشت خام را از بین می برد. انتخاب با شماست. می توانید آن را روی نان تست بریزید و بخورید و یا همراه با غذاهای دیگر استفاده کنید.

فیله آمریکایی

مولز فریتس Moules Frites، غذای بلژیکی

این غذا ترکیبی از سیب زمینی سرخ کرده و صدف دریایی است. بی شک یکی از خوشمزه ترین غذاهای دریایی است که در تمام عمرتان خورده اید. رستوران های زیادی در سراسر بلژیک این غذای خوشمزه را تهیه می کنند. صدف دریایی پخته شده در کره و جعفری، همراه با موسیر و آب لیمو طعمی به یاد ماندنی خواهد داشت.

مولز فریتس

استومپ Stoemp

باز هم یک غذای معروف بلژیکی که با سیب زمینی پوره شده تهیه می شود. استومپ یکی از پرطرفدارترین غذاهای بلژیکی است که در آن سبزیجاتی همچون کاسنی، کلم، پیاز، اسفناج، هویج و ترکیباتی همچون شیر و خامه وجود دارد. برخی از رستوران های بلژیکی آن را با سوسیس یا ماهی طبخ می کنند.

استومپ Stoemp

پالینگ با سس سبز Paling in’t groen، غذای بلژیکی

این غذا یک غذای محلی در بلژیک است که با مار ماهی تازه پخته می شود. مردم بلژیک در گذشته رسم داشتند که مارماهی تازه ای که از رودخانه شلده صید می شود را با سبزیجات تازه ای که کنار رودخانه رشد کرده است، بپزند. اما امروزه به دلیل این که دسترسی به این سبزیجات محدود است، از سبزیجات تازه ای همچون جعفری، ریحان، آویشن، شاهی استفاده می شود. این سبزیجات کاملا ریز می شوند و در آخرین لحظه، به ماهی اضافه می شوند تا رنگشان همچنان سبز باقی بماند. پالینگ را همراه با سیب زمینی یا نان میل می کنند.

پالینگ با سس سبز

اگر شما هم می خواهید طعم این غذاهای خوشمزه را بچشید می توانید با سفرمی همراه باشید. سفرمی آفرها و تخفیف های خوبی ارائه می دهد که به وایطه آن ها هزینه های سفرتان کاهش خواهد یافت. با خرید بلیط هواپیما از سفرمی و رزرو هتل ارزان قیمت، تجربه ای جدید در سفر و البته طعم غذاهای تازه پیدا می کنید.