دریاچه نوریگلی باتومی

دریاچه نوریگلی در شهر باتومی | تجربه‌ای از زیبایی‌های طبیعی گرجستان

soroush
4 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
6 رای 4.90625 / 5

دریاچه نوریگلی دریاچه طبیعی در آجارا، باتومی، در نزدیکی ساحل دریای سیاه. در ارتفاع 0.2 متری از سطح دریا واقع شده است و بیشتر از آب های زیرزمینی استفاده می کند.
در قرن نوزدهم این منطقه باتلاقی بود. باغ شهر در سال 1933 به پارک کودکان تبدیل شد و پارک و سواحل دریاچه بازسازی شدند. این کانال به دریای سیاه متصل بود. در سال 1947 اولین کشتی "پیونیر" و در 28 اکتبر 1988 کشتی "آس" به دریاچه پرتاب شد. این دریاچه سرشار از انواع ماهی است. دریاچه نوری گلی افسانه ها و حقایق تاریخی زیادی دارد.

می توانید در دریاچه نوری قایق کرایه کنید، در صورت تمایل می توانید سعی کنید کاپیتان قایق باشید و قایق سواری کنید.

"پارک 6 مه" نیز به نام "پارک مرکزی باتومی" وجود دارد که بهترین مکان برای اوقات فراغت است. این پارک دارای مناطق کوچک سرگرمی کودکان و یک باغ وحش کوچک است.

دریاچه نوریگلی باتومی

دریاچه نوریگلی در باتومی، یکی از جاذبه های زیبای گردشگری گرجستان

دریاچه نوری گلی را دریاچه گل باشی می نامیدند. می گویند تاریخ غم انگیزی دارد. طبق افسانه ها، کودکی در دریاچه غرق شد به نام نوری. مادر هر روز به دریاچه می رفت و به او زنگ می زد - نوریگلی.

دریاچه نوریگلی در دوران شوروی به عنوان محل پرورش ماهی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما پس از فروپاشی شوروی، دریاچه به نوعی به فراموشی سپرده شد.

اولین تاب ها و جاذبه ها از سال 1947 در پارک ساخته شده است. در زمان اتحاد جماهیر شوروی، یک دلفیناریوم در پارک در سال 1975 ساخته شد. این دلفیناریوم متعلق به بزرگترین دلفیناریوم جهان بود. دلفیناریوم برای مردم محلی و همچنین برای گردشگران جالب بود. به همین دلیل نماد باتومی یک دلفین است. در اوایل دهه 1990، دلفیناریوم به دلیل شرایط سخت سیاسی و اقتصادی در کشور تعطیل شد. پس از بیست سال با تلاش شهرداری باتومی و صندوق خیریه «کارتو» دلفیناریوم بازگشایی شد.

دلفیناریوم بخشی از مرکز تحقیقات علمی فلور و جانوران دریای سیاه است. صندوق خیریه "کارتو" 7 دلفین را به دلفیناریوم اهدا کرد. این دلفیناریوم در حال حاضر خانه 14 دلفین و دلفین پوزه بطری از کتاب قرمز است. آنها در حال توانبخشی هستند و در نمایش شرکت نمی کنند. کودکان و نوجوانان فرصتی برای آشنایی بیشتر با آنها دارند، آنها می توانند با دلفین ها در استخر شنا کنند. در سال 1966، آکواریومی در این پارک افتتاح شد که 60 گونه از حیوانات آب شیرین، مختلف دریا و اقیانوس در آن زندگی می کردند. در حال حاضر، حدود 100 گونه در اینجا وجود دارد. در میان آنها، یک ماهی کپور ژاپنی نیز وجود دارد.

 در سال ۲۰۰۶ شرکتی از تجاری‌ترین شرکت‌های ماهی‌پروری در گرجستان، دریاچه نوریگلی را با هدف ایجاد یک پارک تفریحی و گردشگری به خریداری رساند. پس از آن، دریاچه به عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته شد و در حال حاضر هم به عنوان یک مقصد پرطرفدار برای گردشگران در منطقه محسوب می‌شود.

130 سال است که چیزهای زیادی در پارک تغییر کرده و ساخته شده است. امروزه این پارک یکی از جالب‌ترین مجتمع‌های تفریحی آجارا است که افراد در سنین مختلف می‌توانند در آن به استراحت و تفریح بپردازند.

دریاچه نوریگلی در شهر باتومی

مکان های تفریحی دریاچه نوریگلی

دریاچه نوریگلی دارای چندین مکان رفاهی است که برای رفاه و راحتی گردشگران طراحی شده‌اند. این وسایل و مکان ها شامل رستوران‌ها، کافه‌ها، اماکن تفریحی و ورزشی، مسیرهای پیاده‌روی و مسیرهای کوهنوردی است. دریاچه نوریگلی همچنین دارای یک شهربازی کوچک است که برای کودکان جذاب است.

ورزش‌های آبی
دریاچه نوریگلی برای شنا و ورزش‌های آبی بسیار مناسب است. گردشگران می‌توانند با استفاده از کانو، قایق و سایر وسایل شنایی به روی آب بروند. همچنین این دریاچه دارای یک پلانچ با سطح ۵۰۰ متر مربع است که برای انجام ورزش‌های آبی از جمله واتربال، اسکی آبی و ویک‌بورد مناسب است.

پیاده‌روی و کوهنوردی
دریاچه نوریگلی دارای مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی است که برای علاقه‌مندان به مسافرت در طبیعت بسیار جذاب هستند. این مسیرها طولانی و چالش‌برانگیز هستند و از مناظر بسیار زیبایی از دریاچه و منطقه اطراف برخوردار هستند.

اکوتوریسم
به دلیل وجود گونه‌های متعدد ماهی در دریاچه نوریگلی، این دریاچه به عنوان یک مقصد مهم اکوتوریسم شناخته شده است. از این رو، گردشگران می‌توانند در کنار لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی، به صید ماهی بپردازند و در امتحان شان به عنوان یک شکارچی ماهی آرامش و خرمی را تجربه کنند.

دریاچه نوریگلی یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر باتومی در کشور گرجستان است که به دلیل زیبایی‌های طبیعی و تنوع فرهنگی و تاریخی جذابیت بسیاری دارد. دریاچه نوریگلی یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این دریاچه با آبی آرام و محیطی دلنشین، فضایی آرامش‌بخش و طبیعتی دل‌پذیر را برای گردشگران خود به ارمغان می‌آورد. همچنین وجود خدمات و امکانات رفاهی در کنار دریاچه، برای گردشگرانی که به دنبال استراحت و تفریح هستند، مناسب است.

بنابراین، اگر به دنبال یک مکانی برای تفریح، استراحت و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی هستید، دریاچه نوریگلی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. از این رو، بازدید از این دریاچه را به تمامی گردشگران علاقه‌مند به سفر به کشور گرجستان توصیه می‌کنیم.

دریاچه نوریگلی در شهر باتومی

مکان های نزدیک به این دریاچه نوریگلی

دریاچه نوریگلی در نزدیکی چندین جاذبه گردشگری مهم در شهر باتومی قرار دارد. برخی از این مکان‌های دیدنی عبارتند از:
پارک باتومی: این پارک شامل باغ‌های زیبا، نمایشگاه‌ها، آبنمای‌ها و فضاهای سبز بسیاری است که گردشگران را به خود جذب می‌کند. پارک باتومی از دریاچه نوریگلی تنها چند کیلومتر فاصله دارد.
ساحل باتومی: شهر باتومی یکی از مشهورترین سواحل در کشور گرجستان است که شامل سواحل شنی و آبی آرام است. ساحل باتومی در نزدیکی دریاچه نوریگلی قرار دارد.
قلعه باتومی: این قلعه با سابقه‌ی تاریخی بسیار قدیمی در شهر باتومی واقع شده است. این قلعه شامل دیوارهای دفاعی، برج‌ها و زیرزمین‌های قدیمی است که گردشگران را به خود جذب می‌کند.
پل رومی: این پل با یک سندان معروف به "سندان عشق" در شهر باتومی واقع شده است. این پل به عنوان یک نماد عشق و دوستی بین دو قوم گرج و ارمنی شناخته می‌شود.
مرکز خرید باتومی مال: این مرکز خرید یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین مراکز خرید در شهر باتومی است که شامل برندهای معروف جهانی، رستوران‌ها، سالن‌های سینما و سرگرمی و فضاهای بازی می‌باشد.

به طور کلی، در نزدیکی دریاچه نوریگلی، انواع فضاهای تفریحی، آموزشی، تاریخی و فرهنگی وجود دارد که گردشگران می‌توانند با بازدید از این مکان‌های دیدنی، از تمامی زوایای شهر باتومی لذت ببرند. علاوه بر این، در شهر باتومی و نزدیکی دریاچه نوریگلی اقامتگاه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد که به گردشگران اقامت ایمن و راحتی را ارائه می‌دهند.
در نهایت، باید گفت که دریاچه نوریگلی با آبی آرام و صاف خود، طبیعتی زیبا و آرامش‌بخش را برای گردشگران فراهم می‌کند. بازدید از این دریاچه یک تجربه‌ی لذت‌بخش برای هر گردشگری خواهد بود که به یادداشت‌های قابل توجهی از شهر باتومی و کشور گرجستان به همراه خود باز خواهد گشت.

دریاچه نوریگلی

آدرس و دسترسی دریاچه نوریگلی

دریاچه نوریگلی در شمال شهر باتومی واقع شده است و با اتوبوس یا تاکسی از سطح شهر به راحتی قابل دسترسی است. همچنین می‌توان با استفاده از خودرو شخصی به این دریاچه سفر کرد. آدرس دقیق این دریاچه در کشور گرجستان به صورت زیر است:
Nurigeli Lake, Batumi, Georgia
همچنین می‌توانید از نقشه گوگل برای یافتن موقعیت دقیق و دسترسی به دریاچه استفاده کنید.