لاتاری

ثبت نام در لاتاری

سفرمی
10 مهر 1397
1 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
0 رای 0 / 5

لاتاری چیست ؟

افراد بسیاری علاقه مند هستند که در کشور آمریکا زندگی کنند و یا با توجه به قوانین سفت و سخت حاکم بر آمریکا، به این کشور سفر کنند. لاتاری ساده ترین و آسان ترین راه برای دریافت گرین کارت آمریکا و اجازه اقامت دائمی و قانونی در این کشور می باشد. هر ساله دولت آمریکا به 55000 نفر از کشورهایی که مجاز به ثبت نام در لاتاری یا بخت آزمایی هستند، گرین کارت و یا ویزای دائمی اقامت در آمریکا را می دهد. گرین کارت آمریکا مجوزی قانونی می باشد که به کسانی که در آن برنده شدند اجازه اقامت دائمی، تحصیل و کار را می دهد.

لاتاری چیست

همراه مجله گردشگری سفرمی باشید تا با لاتاری و شرایط آن بیشتر آشنا شوید و در نهایت بتوانید شانس خود را برای زندگی دائمی در آمریکا امتحان کنید!

تاریخچه لاتاری

کشور آمریکا از سال 1994 و به منظور متعادل سازی جمعیت طرح گرین کارت لاتاری و یا قرعه کشی لاتاری را پایه ریزی کرد. با توجه به اینکه کشور آمریکا بر پایه مهاجرت بنا شده است، هدف از صدور ویزای لاتاری، زندگی مردمی با نژادهای مختلف در این کشور می باشد تا باعث متعادل شدن جمعیت نژادهای گوناگون باشد. صدور ویزای لاتاری امکان زندگی دائمی را به مردم کشورهایی که مهاجرین کمتری در آمریکا دارند می دهد.

 شرایط لاتاری

شرایط ثبت نام در لاتاری

برای ثبت نام در لاتاری، شرایط اولیه ای وجود دارد که متقاضیان گرین کارت آمریکا باید آن را رعایت کنند. این شرایط شامل موارد زیر است:

هر فردی تنها یک بار در سال مجاز به ثبت نام در لاتاری و امتحان کردن شانس خود می باشد.

فرد متقاضی،متولد یکی از کشورهای مجازی که حق ثبت نام در لاتاری را دارد باشد. همانطور که گفته شد اساس لاتاری با هدف متعادل سازی نژادها و برای مردم کشورهایی که مهاجران کمتری در آمریکا دارند پایه ریزی شده است. به همین منظور کشورهایی همچون چین و بریتانیا مجاز به شرکت در لاتاری نمی باشند.

شرایط ثبت نام برای هر فرد داشتن حداقل تحصیلات دیپلم آکادمیک دبیرستان می باشد. لازم به ذکر است دیپلم دبیرستان آمریکا معادل پیش دانشگاهی در ایران می باشد.

دولت آمریکا شرط جایگزینی را برای افرادی که مدرک دیپلم ندارند نیز قائل شده است. در صورتی که متقاضیان ثبت نام، مدرکی زیر دیپلم دارند، می توانند با دو سال سابقه کار در لاتاری ثبت نام نمایند. این کار می بایستی جزو مشاغل خاصی باشد در سایت اداره کار آمریکا عنوان شده است.

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری

هنگام ثبت نام لاتاری هیچگونه مدرکی از شما دریافت نمی شود. تنها چندین فرم حاوی اطلاعات شخصی خود و یا خانواده خود را تکمیل می نمایید و در صورت برنده شدن باید مدارکی را برای دریافت ویزای لاتاری به سفارت آمریکا ارائه نمایید.

 مدارک ثبت نام لاتاری

شرایط عکس لاتاری

در هنگام ثبت نام و مراحل اولیه می بایست عکسی از فرد متقاضی ضمیمه فرم ها شود. این عکس در جهت مورد تایید بودن از سوی دولت آمریکا دارای شرایطی می باشد که لازم است فرد هنگام عکس گرفتن آن ها را رعایت کند. عکس باید زاویه مستقیم به دوربین و به شکل مربع و در ابعاد 600 تا 1200 پیکسل باشد و همچنین دارای زمینه ای سفید و به صورت رنگی باشد. افرادی که از عینک و یا سمعک استفاده می کنند لازم است تا هنگام عکس گرفتن بدون سمعک و عینک باشند. موی سر فرد متقاضی نیز نباید روی صورت باشد و کاملا باید کنار زده شده باشد. افرادی که نیز مسلمانند و دارای حجاب هستند می توانند در عکس خود موهای خود را پوشانده و فقط گردی صورت مشخص باشد.

شرایط عکس لاتاری

زمان ثبت نام لاتاری

زمان ثبت نام در لاتاری هر ساله از اول یا دوم اکتبر شروع شده و تا دوم نوامبر به مدت سی روز ادامه می یابد و متقاضیان می بایست به سایت رسمی کنتاکی کنسولار آمریکا مراجعه نموده و ثبت نام خود را انجام دهند. این سایت به زبان انگلیسی می باشد و تنها به مدت 30 روز برای ثبت نام باز می باشد. لازم به ذکر است که هیچ سایت دیگری برای ثبت نام لاتاری دارای اعتبار نمی باشد و اشخاص تنها باید از طریق همین سایت اقدام به ثبت نام کنند. تمامی فرم ها نیز باید بر طبق قوانین اداره مهاجرت تکمیل شود.

میزان تمکن مالی

طبق دستورالعمل های دولت آمریکا، افرادی که در قرعه کشی لاتاری برنده شده اند باید تمکن مالی بیش از خط فقر مردم آمریکا به جز ایالات آلاسکا و هاوایی داشته باشند.برندگان لاتاری می بایست 25 درصد بیشتر از این میزان تمکن مالی داشته باشند. میزان خط فقر در کشور آمریکا سال 2017 معادل 12060دلار برای هر نفر بوده است که با احتساب 25 درصد افزایش این رقم برای برندگان  و تمکن مالی چیزی حدود 15075 دلار برای هر نفر می باشد.

نتاریج لاتاری

پس از نام نویسی و ثبت نام در لاتاری و 7 ماه پس از پایان یافتن ثبت نام در ماه می میلادی، نتایج برندگان در قرعه کشی لاتاری از طریق سایتی که متقاضیان در آن ثبت نام نموده اند، اعلام می شود. متقاضیانی که در این بخت آزمایی برنده شده اند می بایست شروع به پیگیری فرآیند مهاجراتی خود کنند تا در نهایت موفق به دریافت ویزای آمریکا به صورت دائم شوند.