ویزای دانشجویی آمریکا

از ویزای f1 یا ویزای دانشجویی آمریکا چه می دانید؟

سفرمی
24 آبان 1397
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
0 رای 0 / 5

ویزای F1 یا ویزای دانشجویی آمریکا

مهاجرت به آمریکا و در دست داشتن بلیط هواپیما به مقصد ایالات متحده، رویایی است که در فکر و ذهن بسیاری جریان دارد. اما اخذ ویزای دانشجویی آمریکا (F1) یکی از آسان ترین راه های مهاجرت به آمریکا به شمار می رود که به تازگی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این ویزا شامل آن دسته از افرادی می شود که به تحصیل در بهترین دانشگاه های آمریکا علاقمند بوده و درصدد آن هستند که به زبان انگلیسی مسلط شده و مدرکی از دانشگاه های آمریکا اخذ نمایند. البته افرادی که با ویزاهایی غیر از ویزای دانشجویی و تحصیلی وارد آمریکا شده اند نیز حق تحصیل دارند، اما می بایستی هیچگونه تداخل در ویزایی که اخذ نموده اند به وجود نیاید. همراه مجله گردشگری سفرمی باشید تا با ویزای f1 آمریکا و شرایط اخذ آن بیشتر آشنا شوید.

ویزای دانشجویی آمریکا

شرایط لازم برای اخذ ویزای دانشجویی آمریکا (ویزای F1)

  • به زبان انگلیسی به اندازه کافی تسلط داشته باشید و دارای مدرک تافل زبان باشید. (در صورتی که زبان مادری شما انگلیسی نیست، باید در آزمون های تافل شرکت نمایید. این آزمون از اصلی ترین شرایط پذیرش شما از سوی دانشگاه محسوب می شود.)
  • مدارکی را دال بر وضعیت مالی مطلوب خود ارائه دهید. این مدارک باید ثابت کند که شما در دوران تحصیل در آمریکا هیچ نیازی به کارکردن نخواهید داشت و به لحاظ مالی برای پرداخت هزینه هایی همچون شهریه، اتاق و خوابگاه یا رزرو هتل، حمل و نقل، بیمه و ... هیچگونه مشکلی پیش نخواهد آمد.
  • از دانشگاهی معتبر و به نام که قصد تحصیل در آن را دارید، باید پذیرش گرفته باشید. (دانشگاه باید مورد تایید دولت آمریکا باشد)
  • تنها و تنها به هدف تحصیل تمام وقت در دانشگاه های آمریکا وارد خاک این کشور شوید. (پس از اخذ ویزای دانشجویی آمریکا می بایستی به شکل تمام وقت مشغول به تحصیل باشید. اگر مقطع تحصیلی شما کارشناسی یا لیسانس باشد، باید در هر ترم حداقل 12 واحد درسی را انتخاب و پاس نمایید. در صورتی که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد به بالا باشید، باید حداقل 8 واحد درسی را بگذرانید.)

شرایط لازم برای اخذ ویزای دانشجویی آمریکا (ویزای F1) اگر هنوز موفق به دریافت پذیرش از سوی دانشگاه مورد نظر خود نشده اید، ویزای دانشجویی آمریکا شامل حال شما نمی شود. دانشگاه می بایست پس از تایید مدارک و اطلاعات دانشجو، فرم I-20 که نشان دهنده پذیرش شما از سوی دانشگاه است را پر کرده و تحویل دانشجو بدهد. دانشجو نیز در این مرحله باید این فرم را به همراه سایر مدارک خود به سفارت آمریکا ارائه دهد.

اگر قصد دارید پیش از اخذ ویزای دانشجویی آمریکا، برای بررسی و دیدن موسسات و دانشگاه های آمریکا به این کشور سفر کنید، باید ویزای توریستی آمریکا را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که هنگام مصاحبه حتما باید به مسئول ویزا هدف خود را از درخواست برای ویزای توریستی آمریکا عنوان کنید. در صورتی که این مسئله را عنوان نکنید، به هنگام تبدیل ویزای توریستی آمریکا (ویزای B2)به ویزای دانشجویی آمریکا (ویزای F1) به مشکل برخواهید خورد.

مزایای ویزای F1 آمریکا چه چیزهایی است؟

همانطور که گفته شد یکی از شرایط اخذ ویزای دانشجویی آمریکا تنها تحصیل در دانشگاه های این کشور است. اما یکی از مزایای این نوع ویزا آن است که دانشجویان می توانند در داخل دانشگاه به صورت پاره وقت مشغول به کار باشند. البته لازم به ذکر اس که باید برای کارکردن در طول تعطیلات تابستانی، پیشتر درخواست بدهند. یکی دیگر از مزایای ویزای دانشجویی آمریکا اجازه کارآموزی پس از پایان تحصیل به مدت 12 ماه است. لازم به ذکر است دانشجویانی که در رشته های مهندسی، ریاضیات، علوم تجربی و تکنولوژی تحصیل می کنند، می توانند علاوه بر 12 ماه، 17 ماه ویزای خود را تمدید نمایند.

محدودیت های ویزای F1 آمریکا چه چیزهایی است؟

با اخذ این ویزا شما هیچگونه استفاده ی دیگری در جهت مخالف تحصیل نمی توانید داشته باشید! با اخذ ویزای دانشجویی آمریکا، نمی توانید هم با هدف تحصیل در آمریکا و هم مهاجرت به این کشور سفر کنید. دریافت گرین کارت آمریکا با اخذ ویزای دانشجویی آمریکا کاملا مغایر باهم هستند و در صورتی که منتظر دریافت گرین کارت خود هستید، نمی توانید تقاضای ویزای دانشجویی بدهید یا حتی بخواهید آن را تمدید کنید. یکی دیگر از محدودیت های ویزای f1 آمریکا این است که اگر شما هدف تغییر دانشگاه و یا رشته دانشگاهی خود را دارید، می بایستی اداره مهاجرت را از تصمیم خود آگاه کرده و درخواست خود را اعلام نمایید.

ویزای f1 آمریکا نقش وکیل در ویزای دانشجویی آمریکا چیست ؟

در صورتی که وکیل مهاجرتی دارید، وکیل شما می تواند به هنگام تغییر ویزای شما در کشور آمریکا راهنماییتان کند؛ در غیر این صورت دانشگاه می بایستی هنگام درخواست ویزای دانشجویی شما را راهنمایی کند. برای تمدید ویزای دانشجویی آمریکا نیازی به مشاوره حقوقی نخواهید داشت و دانشگاه برای راهنمایی شما کفایت خواهد کرد.

http://credit-n.ru/zaymyi-next.html