دریاچه اسویوس کانادا - گردشگری کانادا - دریاچه خالدار

دریاچه خالدار کانادا دریاچه ای عجیب و پر رمز و راز!!

رایا مارکت
15 اسفند 1398
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
0 رای 0 / 5

اوسویوس شهری دیدنی در ایالت بریتیش کلمبیا است. در شمال غربی اوسویوس، دریاچه ای واقع شده است که در فصل زمستان و بهار همانند دیگر دریاچه ها است اما با شروع تابستان و تبخیر شدن آب های دریاچه، شکل و شمایل دریاچه کاملا تغییر می کند و بسیار متفاوت می شود. دریاچه ای ایجاد می شود که دایره های عظیم رنگارنگی را به خود می گیرید. این دایره ها رنگ های گوناگونی دارند. گاهی زرد و سبز اند و گاهی آبی. با دریاچه خالدار کانادا آشنا شوید.

کانادا جاذبه های طبیعی زیادی دارد. یکی از مشهورترین آن ها آبشار نیاگارا است. همین طور پل معلق کاپیلانو از دیگر جاذبه های شناخته شده این کشور است. هزینه های سفر از جمله خرید بلیط هواپیما کانادا، رزرو هتل و ... از سطح متوسط گران تر است اما با این حال سالانه گردشگران زیادی راهی ایالت های مختلف کانادا می شوند. همین طور بد نیست بدانید این کشور یکی از مقاصد محبوب مهاجران ایرانی است.

چرا دریاچه خالدار به وجود آمده است؟

دریاچه خالدار کانادا در میان بیابان بزرگی واقع شده است که این بیابان، تنها بیابان واقعی کانادا به حساب می آید. دلیل پیدایش خال های بزرگ در دل این دریاچه، وجود مواد معدنی است. چندین ماده معدنی با یکدیگر، این اشکال دایره ای شکل را به وجود آورده اند. در دریاچه خالدار کانادا، به مقدار بسیار کمی، نقره و تیتانیوم وجود دارد.

چرا_دریاچه_خالدار_به_وجود_آمده_است؟

اندازه این دریاچه چقدر است؟

این دریاچه بزرگی زیادی ندارد و تنها به اندازه 5 زمین فوتبال است که حدودا نیم مایل طول دارد. چشم انداز دریاچه به طور کامل از هر بخش منطقه قابل دیدن است.

چرا رنگ خال های دریاچه خالدار با یکدیگر متفاوت است؟

میزان مواد معدنی در هر قسمت دریاچه متفاوت از سایر قسمت ها است. این مواد معدنی، در نهایت، رنگ هر دایره را مشخص می کند. کلسیم، سدیم سولفات، منیزیوم سولفات، نقره و تیتانیوم، در رنگ خال های این دریاچه موثر است.

چرا_رنگ_خال_های_دریاچه_خالدار_با

دریاچه خالدار، دریاچه مقدس بومیان اوسویوس

در شهر اوسویوس، دریاچه خالدار را دریاچه ای مقدس می دانند که آب آن خاصیت شفا دهی دارد. بسیاری از قبایل در گذشته، از آب این گودال ها برای درمان بیماری های پوستی تن خود را به آب این دریاچه می زدند. حتی برای درمان بیماری هایی که در گذشته، راهی برای درمان آن ها نبود، آن ها به سراغ دریاچه خالدار کانادا می آمدند. از نظر آن ها، هر دایره ای که روی آب تشکیل شده، مواد دارویی خاصی دارد و برای درمان انواع بیماری ها مناسب است.در گذشته بعد از انجام جنگ های قبیله ای، مردم قبیله اوکاناگان برای بهبود زخم هایشان، به این دریاچه می آمدند و ساعت ها در آب این دریاچه، می نشستند.

نقش دریاچه خالدار کانادا در جنگ جهانی اول

مواد معدنی موجود در دریاچه، در طول جنگ جهانی اول، برای تولید مهمات مورد استفاده قرار می گرفت. گفته می شود که کارگران چینی، از این دریاچه مواد معدنی را استخراج می کردند. در طول روز حتی بیش از یک تن نمک در کنار استخراج دیگر مواد معدنی، از دریاچه استخراج می شده است. بسیاری از افراد می گویند که پیش از جنگ جهانی، این دریاچه زیباتر بوده است اما امروزه خال های آن، دیگر همانند گذشته رنگ های زیبایی ندارد.

نقش_دریاچه_خالدار_کانادا_در_جنگ

تماشای دریاچه خالدار از دور

این دریاچه برای مدت های زیادی در انحصار مالکیت خانواده ارنست اسمیت بود. آن ها در سال 1979 سعی می کردند تا از آب این رودخانه، چشمه آب گرمی درست کنند تا از خواص آن به راحتی بهره ببرند. از آن جایی که مردم این منطقه این دریاچه را مقدس می دانستند، تلاش کردند تا از خانواده اسمیت آن را بخرند اما موفق نشدند. بعد از 20 سال تلاش، بالاخره در سال 2001 خانواده اسمیت با دریافت 22 هکتار از این زمین که به ارزش 720000 دلار بود، این دریاچه را تعویض کردند. دریاچه خالدار کانادا از آن پس با نرده هایی که در اطراف آن کشیده شده، محافظت می شود. با این حال، هم از راه دور و هم از اتوبان، می توانید، نقاط بسیار زیادی از این دریاچه خالدار زیبا را ببینید.

تماشای دریاچه خالدار از دور

چگونه به دریاچه خالدار کانادا برویم

دریاچه خالدار در منطقه حفاظت شده چمنزار اکاناگان جنوبی واقع شده است. برای رفتن به این دریاچه کافی است از بزرگراه 3 غربی به خارج از اوسویوس به میزان 10 کیلومتر، دور شوید. با این که این دریاچه در مالکیت خصوصی است و نمی توان از نزدیک آن را تماشا کرد اما در امتداد بزرگراه می توانید متوقف شوید و از فرصت عکاسی پیش آمده، استفاده کنید.