موزه آنتالیا

آشنایی با موزه آنتالیا، یک میراث فرهنگی منحصر به فرد

سفرمی
4 شهریور 1397
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
0 رای 0 / 5

با موزه آنتالیا آشنا شوید!

موزه آنتالیا که با نام موزه باستان شناسی آنتالیا نیز شناخته می‌شود یکی از برترین موزه های آنتالیا در این منطقه است که مورد توجه توریست‌های علاقه‌مند به آثار باستانی و تاریخ واقع می شود. به گونه‌ای که بیشتر افرادی که آنتالیا را به عنوان مقصد نهایی سفرشان انتخاب می‌کنند، نام این موزه را در لیست جاذبه‌های منحصر به فرد این منطقه که قصد دارند از آن بازدید کنند قرار می‌دهند. توجه داشته باشید که موزه آنتالیا رأس زمان مشخصی آغاز به کار می‌کند و در زمان خاصی نیز بسته می‌شود، بنابراین برنامه‌هایتان را به گونه‌ای تنظیم کنید که رأس زمان تعیین شده در محل حاضر شده و از موزه بازدید به عمل بیاورید.

با موزه آنتالیا آشنا شوید!

چه چیزهایی در موزه آنتالیا نگه داری می‌شوند؟

موزه آنتالیا یکی از مشهورترین موزه‌های این منطقه می­باشد که دارای 13 تالار مختلف جهت به نمایش گذاشتن اشیای گوناگون است. از جمله اشیای تاریخی که درون این موزه نگه داری می‌شوند می‌توان به آثار باقی مانده از عصر حجر، عصر برنز و آثار دوران سنگ اشاره کرد. همچنین آثار تاریخی متعلق به دوران کلاسیک، دوران بیزانس، دوران سلجوقی و حتی آثار متعلق به یونان و رم باستان را نیز می‌توانید درون این موزه مشاهده کنید.

 چه چیزهایی در موزه آنتالیا نگه داری می‌شوند؟

تاریخچه موزه آنتالیا

اولین موزه آنتالیا در سال 1919 و بعد از جنگ جهانی اول ساخته شد. قبل از ساخته شدن موزه آنتالیا، آثار تاریخی این منطقه در مسجد Yivli Minaret که در منطقه تاریخی Kaleiçi واقع شده نگه داری می‌شدند تا در طول جنگ از دست غارتگران در امان بمانند؛ اما پس از ساخته شدن موزه این آثار به این موزه‌ که در حاشیه غربی شهر ساخته شده بود منتقل شده و مسجد Yivli Minaret به موزه عکاسی تبدیل شد.

تاریخچه موزه آنتالیا

نمایشگاه‌ها و بخش‌های مختلف موزه

مساحت موزه آنتالیا 30 هزار مترمربع است و آثار تاریخی متعدد در قسمت‌های مختلف این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. حتی برخی از آثار در فضای باغ موزه قرار دارند؛ بنابراین توریست‌هایی که علاقه‌مند هستند از آثار تاریخی چند هزار ساله این موزه بازدید به عمل بیاورند باید زمان کافی در نظر داشته باشند، زیرا بازدید از تمام تالارها و تماشای آثار تاریخی موجود، نیاز به حداقل یک روز زمان خواهد داشت و نمی‌توانید در عرض چند ساعت تمام آثار منحصر به فردی که در موزه آنتالیا نگه داری می‌شوند را تماشا کنید.

نمایشگاه‌ها و بخش‌های مختلف موزه

سالن Natural History موزه

در این سالن از موزه، فسیل‌های باقی مانده از دوران مختلف تاریخ که در اثر اکتشافات زمین شناسی به دست آمده ­اند را می‌توانید مشاهده کنید؛ که در بین آن‌ها  فسیل‌های موجودات منقرض شده مانند foraminifera و anthozoans نیز دیده می‌شوند.

سالن Natural History موزه

سالن آثار پیش از تاریخ

در این سالن یافته‌های دوران Paleolithic، Mesolithic، Chalcolithic و عصر حجر و برنز نگه داری می‌شوند. همچنین در سالن آثار پیش از تاریخ موزه آنتالیا می‌توانید ابزارهایی که از جنس سنگ یا استخوان ساخته شده‌اند را مشاهده کنید. بیشتر آثاری که در این سالن نگه داری می‌شوند از غار Karain به دست آمده‌اند. همچنین آثاری که از Ökizini و Sehahöyük نیز کشف شده‌اند در این سالن در معرض دید همگان قرار گرفته‌اند. یکی از زیباترین آثاری که در این سالن به نمایش گذاشته شده، مجسمه از یک زن می‌باشد که از Hacılar Höyük واقع در Burdur کشف شده است.

سالن آثار پیش از تاریخ

سالن سرامیک‌ها و اشیای کوچک

این سالن از موزه آنتالیا جهت نمایش آثار تاریخی کوچکی که از قرن 14 تا 15 میلادی کشف شده‌اند اختصاص پیدا کرده است. آثاری که در این بخش از موزه نگه داری می‌شوند متعلق به دوران کلاسیک، دوران بیزانس، قرون وسطی و دوران روم باستان هستند و بنا بر زمان بندی تاریخی مرتب شده‌اند. تا بازدیدکنندگان بتوانند سیر تحول آثار تاریخی را در اثر گذر زمان تماشا کنند.

سالن سرامیک‌ها و اشیای کوچک

قسمت دوم این سالن از موزه آنتالیا جهت نمایش آثار خاصی در نظر گرفته شده است که از میان آن‌ها می‌توان به ظروف خاص، آثار برنزی و جواهرات اشاره کرد.

سالن سرامیک‌ها و اشیای کوچک

سالن Mosaic

این سالن یکی از خاص‌ترین مکان‌های موزه است که در آن مجسمه‌های کشف شده در Lycia، Seleukeia و Xanthos به نمایش گذاشته شده‌اند.  درون این سالن مجسمه‌های مختلفی مانند Hermes و  Meleager مشاهده می‌شوند، همچنین در قسمت میانی سالن مجسمه یک زن از Rhodiapolis قرار گرفته است.

سالن Mosaic

سالن Heads و Portraits

در این سالن سرهای زنان و مردان شناخته شده در جهان که بر روی سنگ تراشیده شده‌اند به معرض نمایش گذاشته شده‌ است. این سرها از مکان‌های باستان شناسی که متعلق به قرن دوم تا چهارم میلادی هستند جمع آوری شده و درون موزه آنتالیا قرار گرفته‌اند.

سالن Heads و Portraits

با توجه به این که در قالب کلمات و جملات نمی‌توان تمام آثار موجود در این موزه را توصیف کرد، در طول سفر به آنتالیا می‌توانید همه روزه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر به این مکان مراجعه کرده و آثار تاریخی را از نزدیک مشاهده کنید.

سالن Heads و Portraits

آنتالیا با وجود سواحل جذاب و هیجان انگیز و جاذبه‌های طبیعی منحصر به فردی که دارد همه ساله توریست‌های زیادی را به سوی خویش جذب می‌کند. اگر شما نیز سفری به این منطقه در پیش رو دارید، حتماً سری به موزه آنتالیا بزنید و از آثار تاریخی مختلفی که در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند بازدید به عمل بیاورید و سفر تفریحی پربارتری را داشته باشید.

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا چارتری و یا سیستمی و رزرو هتل آنتالیا به سایت گردشگری سفرمی مراجعه نموده و ضمن تجربه ی سفری لذت بخش و خاطره انگیز از موزه باستان شناسی آنتالیا نیز دیدن نمایید.