بهترین غذاهای پراگ

معروفترین غذاهای پراگ را بشناسید.

رایا مارکت
27 اسفند 1398
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
1 رای 2 / 5

پراگ یکی از معروف ترین شهرهای اروپایی است. شهری که به دلیل ارزان تر بودنش نسبت به دیگر شهرهای اروپایی گردشگران زیادی را سمت خود کشانده است. ساعت نجومی پراگ معروف ترین جاذبه این شهر است. البته فضای قدیمی و خانه های تاریخی کوچه ها نیز از جذابیت های آن به شمار می رود. این ها تنها جاذبه های این شهر نیستند. پل چارلز، قلعه پراگ، کتابخانه استراهو، ساختمان شهرداری و ... از دیگر جاذبه های این شهر هستند. البته بهتر است صادق باشیم. شما به خاطر خوردن غذای ایرانی به چک سفر نمی کنید بلکه می خواهید در کنار تماشای شهر تاریخی پراگ، از غذاهای پراگ هم خاطره سازی کنید. پس بد نیست قبل از سفر، معروف ترین غذاهای پراگ را بشناسید.

فراموش نکنید با وجود این که سفر به پراگ خیلی گران نیست اما باز هم می توانید هزینه ها را کاهش دهید. برای خرید بلیط هواپیما ارزان می توانید سری به بلیط های لحظه آخری بزنید. همین طور می توانید اقامت در هتل های سه ستاره و ارزان تر را جایگزین رزرو هتل پنج ستاره کنید. برای اطلاعات کامل تر بد نیست سری به سایت سفرمی بزنید.

حواستان باشد این غذاهای خوشمزه به خاطر استفاده نکردن از سبزجات و سالاد، پر کالری هستند و نباید در خوردنشان زیاده روی کرد. اگر نگران افزایش وزن خود نیستید، با خیال راحت از غذاهای خوشمزه پراگ نوش جان کنید.. در ادامه به معرفی معروفترین غذاهای پراگ می پردازیم.

سیویچکوا نا اسمیته  (Svíčková na smetaně)

یکی از محبوب ترین غذاهای ملی که در شهر  پراگ به صورت سنتی میتوان تجربه کرد سیویچکوا نا اسمیته است در این غذا گوشت راسته گوسفند  را با سبزیجاتی مانند هویچ،پیاز،ریشه کرفس،فلفل سیاه ، فلفل فرنگی،برگ های خوش بو و زعتر(از خانواده آویشن ) می پزند و در آخر به آن خامه اضافه می کنند و با دامپینگ که نوعی خمیر از مواد مختلف پر شده است ،سرو میکنند

Svíčková na smetaně

چلبیکی (Chlebíčky)

یک نوع ساندویچ رو باز بسیار دلپذیر و سیر کننده که بخاطر تهیه سریع آن، بیشتر برای وعده های ناهار یا صبحانه استفاده می شود. روی نان، ساندویچ ها را با مواد مختلفی مانند تخم مرغ، گوشت همبرگر، سوسیس، ماهی سالامی، خیار و خیارشور، ترشی و پنیر پر می کنند.

Chlebíčky

پالاچینکی (Palačinky)

پالاچینکی یکی از پنکیک های خوشمزه در بین غذاهای پراگ است که مردمش بسیار به آن علاقه دارند و معتقدند هر گردشگر باید آن را امتحان کند. این پنکیک شبیه کرپ فرانسوی است اما خمیر و روش طبخش متفاوت است .

پالاچینکی معمولا به شکل حلقه ای پیچیده می شود و بسته به ذائقه که شیرین و یا شور دوست دارید داخلش را با مربا، میوه و آجیل و یا پنیر، گوشت و اسفناج پر می کنند.

این میان وعده دلپذیر را در بیشتر کافه های مرکز شهر و در مغازهای اغذیه فروشی سیار خیابانی میتوان پیدا کرد.

Palačinky

اسماژنی سیر

یکی دیگر از غذاهای خیابانی پراگ که دوستداران پنیر را به سمت خود می کشاند اسماژنی سیر است، این غذای خوشمزه از پنیر کاملا سرخ شده وسیب زمینی سرخ شده به همراه سالاد و یک رول نان سرو می شود.

اسماژنی سیر

تردلینگ (Tredelnik)

یکی از شیرینی های سنتی رولی که باز هم ریشه در مجارستان دارد و اصل آن به ترانسیلوانیا (transylvania ) باز می گردد تردلینک است. این شیرینی معمولا گرم سرو می شود و از شکر و آجیل و دارچین پر شده است.

برای آماده کردن این شیرینی خمیر آن را دور میله ی چوبی و یا فلزی می پیچند و روی شعله ی مستقیم، در حالی که با شکر و دارچین پوشانده شده برشته میکنند. تردلینک یک غذای خیابانی رایج در پراگ است که تماشای مراحل آماده کردنش روی میله های روی آتش بسیار اشتها آور و جالب است و از بهترین خوراکی های روزهای سرد بشمار می آید.

Tredelnik

گولاش (Guláš)

اگر وارد رستوانی شدید و در منوی آن غذایی با عنوان گولاش دیدید حتما به آن اعتماد کنید و با خیال راحت سفارش دهید، هر چند ریشه این غذا به مجارستان برمی گردد اما مردم چک با تغییراتی مانند کم کردن سبزیجات و بیشتر کردن گوشت، آن را به یکی از محبوب ترین غذاهای اصلی شان تبدیل کرده اند. این غذا جزو محبوب ترین غذاهای پراگ است که بین گردشگران نیز محبوب شده است.این غذای ساده، گوشت گاو یا مرغ آب پز شده، تهیه می شود که با سبزیجات و نان های دامپینگ سرو می شود.

Guláš

وِپشو-کِنِدلو-زِلو (Vepřo-knedlo-zelo)

مردم چک تمایل زیادی به گوشت و پودینگ دارند از این رو برایشان وپشو-کِنِدلو-زلو مناسبت ترین گزینه از لحاظ مغزی بودن و میزان فیبر است. این غذای دلچسب از گوشت کباب شده و پودینگ نان و کلم تفت داده شده تهیه می شود. مردم چک همانند مجارستانی ها علاقه زیادی به استفاده از کلم در غذاهایشان دارند. اگر شما هم از طعم کلم تفت داده شده، خوشتان می آید حتما این غذا را امتحان کنید.

Vepřo-knedlo-zelo

سوپ کولایدا (KULAJDA)

هر شهری سوپ مخصوص خودش را دارد، در پراگ هم سوپ کولایدا که همان سوپ به روز شده خامه ترش است طرفداران خاص خود را دارد.

این سوپ شامل تخم بلدرچین، کرفس، سیب زمینی و خامه ترش است که بیشتر رستوران های پراگ در میدان های قدیمی شهر این سوپ را سرو می کنند.

KULAJDA

کریلوانه کلوباسی (Grilovane Klobasy)

کریلوانه کلوباسی همان سوسیس کبابی های خودمان است که با نان های خاص و خردل و نوشیدنی  سرو می شود، با وجود این که تنوع این غذا کم است اما جز غذاهای خیابانی پر طرفدار در پراگ می باشد. به نظر می رسد خوردن کریلوانه کلوباسی در هوای سرد، لذت بیشتری داشته باشد.

Grilovane Klobasy