حمام کلیک علی پاشا

مراکز تفریحی استانبول

mr javad kazemi
18 اردیبهشت 1401
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
2 رای 4.5 / 5

مراکز تفریحی استانبول

یکی از توریستی ترین شهرهای جهان به ویژه برای ایرانیان استانبول است. شهری که جنب و جوش و سرزندگی آن، سر زبان هاست. از معماری های خاص و غنی این شهر گرفته تا خوشمزه هایی که فقط در استانبول یافت می شود، دلیل محکمی برای سفر به این شهر زیبا و تاریخی است. استانبول سومین شهر توریستی اروپا و دهمین شهر توریستی جهان است. به همین دلیل است که تور استانبول یکی از پرفروش ترین تورهای خارجی است. سفرمی در این مقاله قصد دارد شما را با مراکز تفریحی استانبول آشنا کند تا از سفر به این شهر زیبا، لذت ببرید.

آکواریوم استانبول

اگر دلتان می خواهد بیش از 1500 موجود دریایی را یکجا تماشا کنید، کافی است به این آکواریوم بی نظیر دو طبقه سر بزنید. این آکواریوم 22 هزار متر مربع وسعت دارد. برای تماشای آن باید از دریای سیاه، تنگه استانبول، دریای سرخ و اژه، تنگه دادردانل، تنگه جبل الطارق و دریای مدیرانه گذر کنید. در بخش اقیانوس اطلس نیز به جنگل استوایی میرسید. جنگلی که به جنگل های بارانی آمازون شباهت دارد و حال و هوای آمریکای جنوبی را شبیه سازی کرده. علاوه بر تماشای طبیعت زیبا در آکواریوم استانبول، شما می توانید به دو سینمای 5 بعدی بروید که در بین راه تعبیه شده. در این سینماها عناصر آب و باد و مه تجربه خاطره انگیزی را برای شما به یادگار خواهد گذاشت. تنها با پرداخت 7 لیر می توانید به دنیای آینه هایی که در این آکواریوم وجود دارد بروید. پا در دل ماجراجویی بگذارید و لحظات دل انگیزی را رقم بزنید.

آکواریوم استانبول

خانه خون آشام استانبول

خانه خون آشام استانبول هیجان دارد اما ترس نه! قرار نیست خونتان یخ کند وقتی خون آشام و موجودات ترسناک را می بینید اما بازی های پرهیجان این مجموعه، بدون شک شما را شگفت زده می کند. در این خانه چندین اتاق فرار وجود دارد. بخش های دیگر آن هم مربوط به تئاتر تعاملی و هنرور و ... است اما جذابترین بخش این خانه، اسکیپ روم آن است که حداقل باید سه ساعتی را در آن سپری کنید. معمولا افرادی که با تور استانبول به این مرکز تفریحی می روند، باید از قبل بلیط تهیه کنند. برای رفتن به این مرکز بهتر است گروهی بروید چرا که بیشتر بازی های آن، دسته جمعی است. افرادی که دچار فوبیا و بیماری های قلبی و صرع هستند، اجازه ورود به این مرکز را ندارند. سن ورود به خانه خون آشام حداقل 16 سال است و جنسیت ندارد.

برج گاتالا

برج گاتالا، یکی از تاریخی ترین برج های استانبول است. این برج در دوران بیزانس، امپراطوری رم شرقی ساخته شد و قدمت آن به 700 سال پیش باز می گردد. با اینکه دو بار در طول تاریخ آتش به جان برج گاتالا افتاده اما بازسازی های صورت گرفته، جان برج را نجات داده. به بالای برج که برسید، چشم انداز شهر را مشاهده خواهید کرد. بهتر است برج گاتالا را هنگام غروب ببینید تا چشم انداز شهر و غروب آفتاب بر روی تنگه بسفر را مشاهده کنید. بعد از آن هم یک شام خاطره انگیز در رستوران های اطراف گاتالا نوش جان کنید.

قایق سواری در تنگه بسفر

یکی از لذت بخش ترین تفریحات استانبول، قایق سواری بر روی آب های تنگه بسفر است. از هر کسی که با تور استانبول به این شهر سفر کرده بپرسید که کدام تفریح بیشترین لذت را برای آن ها داشته؟ شک نکنید که همگی، درباره زیبایی های تنگه بسفر و قایق سواری در آن اتفاق نظر دارند. علاوه بر صدای آرامبخش آّب، در طی مسیر، جاذبه های گردشگری مختلف شهر همچون کاخ دولما باغچه، برج مایدن، قلعه تاریخی روملی حصار و مساجد معروف استانبول را خواهید دید. هزینه قایق سواری از 15 لیر شروع می شود اما اگر بخواهید سوار کشتی شوید، با توجه به این که برخی از کشتی ها رستوران شناور هم دارند، ممکن است هزینه بسفرگردی شما تا 600 لیر هم رقم بخورد.

بندر شهر استانبول

دلتان می خواهد صیادان و صیدهایشان را ببینید؟ بعد هم در یکی از رستوران های کنار بندر بنشینید و غذای دریایی نوش جان کنید؟ بندر شهر استانبول این امکان را به شما می دهد. همچنین این بندر مکان خوبی برای خلق عکس های خارق العاده است.

حمام کلیک علی پاشا

یکی از تفریحات دلچسب در استانبول، رفتن به حمام های سنتی و قدیمی آن است. حمام هایی که آب گرم طبیعی دارند و برای درمان بیماری های پوستی و استخوانی، مهم خوانده شده اند. یکی از بهترین حمام های این شهر، حمام کلیک علی پاشاست. این حمام علاوه بر اینکه لوکس و بسیار تمیز است، خدمات رفاهی کاملی را به مشتریان خود ارائه می دهد. در این حمام علاوه بر شستشو، ماساژ ریلکسی هم انجام می شود. خستگی روزتان را در حمام کلیک علی پاشا رفع کنید.

حمام کلیک علی پاشا

کتابفروشی هومر

اگر به دنبال یک کتاب فروشی خاص و لوکس در استانبول هستید، کتابفروشی هومر را انتخاب کنید. در این کتاب فروشی انواع کتاب های ترکی و لاتین را پیدا می کنید. مجموعه ای نایاب ترین کتاب ها در اینجا دور هم گرد آمده اند و منتظر شما هستند.

غذاهای خیابانی استانبول

از هر چه بگذریم، از غذاهای خیابانی استانبول نمی شود گذشت. ترک ها سلیقه غذایی نزدیکی با ایرانی ها دارند. برای همین است که غذاهای ترکی، باب میل ایرانی ها هست. انواع کباب ها را می توانید در خیابان های استانبول نوش جان کنید. اگر رژیم هستید، سراغ غذاهای خیابانی نروید. مطمئن باشید که این غذاها به قدری جذاب هستند که مجبور می شوید رژیمتان را برای چند روز بشکنید.

بازار بزرگ استانبول

یکی از بهترین تفریحات برای هر کسی، خرید کردن است. حتی تماشای جنب و جوش بازار حال آدم را خوب می کند، چه برسد به خریدهای رنگارنگ! بازار بزرگ استانبول هم از آن دسته مکان هایی است که نشاط آور است. این بازار سرپوشیده، بزرگترین و قدیمی ترین بازار سرپوشیده در جهان است. 3000 حجره دارد و همچنان حرف اول را در رقابت با مراکز خرید مدرن این شهر می زند. به قول قدیمی ها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می توانید در این بازار پیدا کنید. فرش، صنایع دستی، پوشاک، لوازم آرایشی، اشیای عتیقه، ادویه و هزاران قلم جنس دیگر را پیدا خواهید کرد.

بازار بزرگ استانبول

موزه پرا استانبول

این موزه مختص علاقه مندان به هنر نقاشی تاسیس شده است. با اینکه موزه پرا در سال 2005 تاسیس شده اما یکی از توریستی ترین مراکز دیدنی استانبول است. نقاشی هایی که متعلق به سه قرن اخیر است در اینجا جمع شده و در کنار معماری سنتی بنا و تاریخچه آن، محیطی خاص و جذاب ایجاد کرده. در موزه پرا استانبول، بسیاری از نشست ها، نمایشگاه ها، کارگاه های آموزشی و فرهنگی برگزار می شود.

مسجد اورتاکوی

در استانبول مساجد زیادی وجود دارد که هر کدام به نوعی تاریخ غنی ترک ها را نمایش میدهد. از زیبایی های معماریشان گرفته تا قدمت چندین و چندساله شان همگی گواه این موضوع اند که ترک ها علاقه زیادی به ساخت مساجد اینچنینی داشته اند. شاید مسجد آبی و ایاصوفیه معروفترین مساجد این شهر باشند اما چشم انداز مسجد اورتاکوی آن را جدا از تمامی مساجد این شهر کرده است. این مسجد همجوار مسجد سنتی و پل بسفر است. درواقعی بین سنت و مدرنتیه در تقابل است. بازدید از این مسجد و عکاسی از آن، یکی از بهترین تفریحات در استانبول است.


مسجد اورتاکوی

چطور به استانبول برویم؟

تماشای استانبول دیدنی آنقدرها هم سخت نیست. کافی است تور استانبول را رزرو کنید تا هتل و بلیط هواپیما برای شما تهیه شود. الباقی موارد را هم با سفرمی هماهنگ کنید.