مقایسه دقیق دو شهر آنتالیا و کوش آداسی

مقایسه دقیق دو شهر آنتالیا و کوش آداسی

mr javad kazemi
28 اردیبهشت 1401
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
9 رای 3.1796875 / 5

مقایسه دقیق دو شهر آنتالیا و کوش آداسی

آنتالیا و کوش آداسی دو شهر توریستی ترکیه است که به محض شروع شدن تعطیلات، پر از توریست می شود. اما انتخاب یکی از این دو شهر برای توریست ها کار ساده ای نیست. سفرمی در این مطلب به معرفی دو شهر آنتالیا و کوش آداسی می پردازد تا انتخاب راحت تری برای شما رقم بخورد. مقایسه این دو شهر به شما دید مناسبی می دهد تا تعطیلات خود را با توجه به سلیقه و روحیه ای که دارید، در مکان مناسبی سپری کنید.

آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی؟

این بدترین سوالی است که پیش از سفر می توان پرسید. چرا که خوبی و بدی هر شهری با توجه به سلایق و انتظار شما از آن شهر رقم می خورد و سلیقه هر شخصی هم متفاوت از دیگری است. اما اگر بخواهیم از نظر جاذبه های تفریحی و تاریخی این دو شهر را مقایسه کنیم، کوش آداسی گزینه های بیشتری نسبت به آنتالیا دارد. مثلا بناهایی همچون پرین، دیدیما و دیلک را می توانید در کوش آداسی دیدن کنید و ورزش های آبی و اسب سواری و والیبال ساحلی را نیز در این شهر انجام دهید. اما آنتالیا جاذبه های طبیعی بیشتری نسبت به کوش آداسی دارد. به طوری که این شهر را طبیعت گردهای بسیاری متفاوت از تمام شهرهای ترکیه می دانند. از قایق سواری و کوهنوردی گرفته تا رودخانه نوردی را می توانید در آنتالیا تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

از آن جایی که آب و هوای آنتالیا مدیترانه ای است. زمستان های این شهر معتدل و بارانی است و تابستان های آن گرم و خشک با میانگین دمای 30 تا 35 درجه است. بهترین زمان سفر به آنتالیا از نظر آب و هوایی فصل بهار و تابستان است. اگر می خواهید با تور آنتالیا به این شهر دیدنی و جذاب بروید بین 12 فروردین تا 10 اردیبهشت، هوای معتدل و دلپذیری در این شهر انتظارتان را می کشد. اگر قصد آبتنی در سواحل آنتالیا را دارید، فصل زمستان را انتخاب نکنید اما برای تماشای جاذبه های این شهر می توانید در خلوتی ماه مارس، نهایت لذت را از این شهر ببرید.

آنتالیا

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

کوش آداسی هم همانند آنتالیا دارای اقلیم مدیترانه ای است. زمستان های معتدل و تابستان های گرم و طولانی در این شهر همچنان برقرار است. بهترین زمان سفر به این شهر ساحلی بر اساس آب و هوا از 10 مارس تا 10 ژوئن است. همچنین از هفدهم سپتامبر تا دوم دسامبر هم تماشای کوش آداسی جذاب است. ارزان ترین ماه سفر در کوش آداسی ماه نوامبر است. از آنجایی که تعداد گردشگران کمتری در این ماه به این شهر سفر می کنند، هتل ها و بلیط هواپیما با قیمت های ارزان تری یافت می شود.

کوش آداسی

معایب آنتالیا

آنتالیا شهر توریستی تری نسبت به کوش آداسی است. از این رو جمعیت بیشتری برای خوشگذرانی به این شهر می روند. جمعیت کوش آداسی 50 هزار نفر و جمعیت آنتالیا بالغ بر دو میلیون و دویست هزار نفر است. حال تصور کنید که توریست های بسیاری هم وارد این شهر شوند. آنتالیا هیچ وقت آرام و ساکت نیست. درصورتی که کوش آداسی مکانی پر از آرامش است. اگر شور و هیجان برایتان اهمیت بالایی دارد، تور آنتالیا را انتخاب کنید و در غیر اینصورت، اگر به دنبال آرامش هستید، کوش آداسی گزینه مناسب تری برای شماست.

سواحل هر دو شهر، تماشایی است!

خبر خوب برای دریا دوستان این است که می توانند در هر دو شهر، سواحل زیبایی را تماشا کنند. ساحل لارا، ساحل آلتی و آنالیا از معروفترین سواحل آنتالیا است. پارک آبی کوش آداسی نیز یکی از بزرگترین پارک های آبی اروپا و آسیاست. انتخاب با شماست.

آنتالیا فرودگاه دارد اما کوش آداسی نه!

یکی از مهمترین تفاوت های بین این دو شهر، همین است. فرودگاه در آنتالیا وجود دارد اما در کوش آداسی نه. همین امر رفتن به کوش آداسی را کمی مشکل کرده است. فرودگاه بین المللی آنتالیا واقع در 14 کیلومتری شمال شرق آنتالیا است. هرچند که با توجه به لغو پرواز مستقیم به آنتالیا توسط دولت ایران، اگر قصد سفر به این شهر را دارید باید با ایرلاین های ترکیه به این فرودگاه بروید یا فرودگاه نزدیک دیگری همچون فرودگاه اسپارتا را انتخاب کنید که در فاصله 140 کیلومتری از آنتالیا واقع شده است. اگر از استانبول به آنتالیا هم بخواهید بروید، می توانید بلیط هواپیما استانبول-آنتالیا دریافت کنید.

برای رسیدن به کوش آداسی کافی است به فرودگاه عدنان ازمیر بروید این فرودگاه 95 کیلومتر با کوش آداسی فاصله دارد. سپس یک تا دو ساعت زمان لازم دارید تا با تاکسی از فرودگاه به کوش آداسی برسید.

مقایسه امکانات رفاهی آنتالیا و کوش آداسی

از آنجایی که آنتالیا شهر توریستی تری نسبت به کوش آداسی است، امکانات رفاهی بالاتری هم دارد. هتل های لوکس و خدمات رفاهی در این شهر با بالاترین کیفیت ارائه می شوند. هتل های آنتالیا به حدی لوکس هستند که گاهی دلتان نمی خواهد از هتل های آن دل بکنید و به شهر پا بگذارید. با این حال قیمت هتل ها در آنتالیا بسیار بیشتر از کوش آداسی است. هزینه سفر به کوش آداسی خیلی مقرون به صرفه تر از آنتالیا خواهد بود.