جدیدترین هواپیماهای ساخته شده

جدیدترین هواپیماهای ساخته شده، رقیب سرسخت بوئینگ و ایرباس

سفرمی
17 مرداد 1397
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
4 رای 4 / 5

از جدیدترین هواپیماهای ساخته شده چه می دانید؟

بسیاری از ما ترجیح می دهیم برای طی کردن مسافت های دور، از هواپیما استفاده کنیم. خوشبختانه صنعت هوانوردی در چندسال اخیر از رشد نسبتا مطلوبی برخوردار بوده و به همین دلیل خیال مسافران از بابت امکانات و امنیت هواپیماها تاحد زیادی راحت شده است.

از جدیدترین هواپیماهای ساخته شده چه می دانید؟

در چند سال گذشته دو غول بزرگ هواپیمایی یعنی بوئینگ و ایرباس، صنعت هوانوردی را در انحصار خود درآورده اند و بیش از نیمی از هواپیماهایی که در فرودگاه های مختلف فرود می آیند یا پرواز می کنند را محصولات این دو شرکت تشکیل می دهند. البته از کیفیت بالای هواپیماهای بوئینگ و ایرباس نمی توان گذشت، مثلا دو نمونه ی جدید ایرباس A350 و بوئینگ 787 به راستی تحول عظیمی در پروازهای مسافربری ایجاد کرده اند و کیفیت این دسته از پروازها را به طور قابل توجهی بالا برده اند.

از جدیدترین هواپیماهای ساخته شده چه می دانید؟

از آنجایی که صنعت هوانوردی مدت زمان طولانی در انحصار بوئینگ و ایرباس بوده است، بسیاری از کشورهای دنیا تصمیم گرفته اند به سلطه ی هواپیماهای غول پیکر فرانسه و آمریکا پایان دهند و با رونمایی از جدیدترین هواپیماهای ساخته شده، نبض بازار را به دست بگیرند. از جمله ی این کشورها می توان به روسیه، کانادا، چین و ژاپن اشاره کرد.

از جدیدترین هواپیماهای ساخته شده چه می دانید؟

در ادامه همراه سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید و با جدیدترین هواپیماهای ساخته شده ای که قصد دارند به انحصار ایرباس و بوئینگ پایان دهند آشنا شوید!

میتسوبیشی ام آر جی | Mitsubishi MRJ

میتسوبیشی یکی از مطرح ترین شرکت های ژاپنی است، از جمله جدیدترین هواپیماهای ساخته شده می توان به MRJ اشاره کرد که مخفف واژه ی Mitsubishi Regional Jet و به معنای جت منطقه ای میتسوبیشی است.

میتسوبیشی ام آر جی | Mitsubishi MRJ

هواپیمای MRJ می تواند به عنوان یکی از جدی ترین رقبای بوئینگ و ایرباس در تمام دنیا به ویژه کشورهای آسیایی، به شمار بیاید. این هواپیما اندکی کوچک تر از بوئینگ787 و ایرباس A350 است اما از کیفیت نسبتا مطلوبی برخوردار است و به همین دلیل به زودی جایگزین بسیاری از هواپیماهای این دو شرکت می شود. این هواپیما شامل دو نمونه ی MRJ 70  با 80 صندلی و MRJ 90  با 92 صندلی است.

میتسوبیشی ام آر جی | Mitsubishi MRJ

جدیدترین هواپیمای ارائه شده توسط میتسوبیشی بدنه ای با طول 33.4 متر و سرعت تقریبی 828 کیلومتر بر ساعت دارد و قادر است تا ارتقاع 11 هزار و 900 متری از سطح زمین پرواز کند. این نمونه در اواسط سال 2018 به صورت رسمی وارد بازار می شود و رقابت خود را با بوئینگ و ایرباس آغاز می کند.

جالب است بدانید ایران یکی از مشتریان جدیدترین هواپیماهای ساخته شده ی میتسوبیشی است و احتمالا به زودی شاهد حضور MRJ در ناوگان هوایی کشورمان خواهیم بود.

میتسوبیشی ام آر جی | Mitsubishi MRJ

بمباردیر سری سی | Bombardier C-Series

بمباردیر شرکت هواپیمایی کانادایی است به تازگی محصول جدیدی با نام Bombardier C-Series را رونمایی کرده است. این هواپیما می تواند جایگزین خوبی برای بوئینگ و ایرباس باشد. این هواپیما شامل دو مدل سی‌اس100 با 133 صندلی و سی‌اس300 با 160 صندلی است.

بمباردیر سری سی | Bombardier C-Series

شرکت کانادایی بمباردیر به تازگی وارد بازارهای رقابتی دنیا شده است، با این حال تا به حال عملکرد بسیار خوبی داشته است و در حدود 300 کشور جدیدترین هواپیماهای ساخته شده ی این شرکت را سفارش داده اند. با این حال گفته می شود این دسته از هواپیماها هنوز در بخش فنی دارای مشکلاتی هستند که به زودی اصلاح می شوند.

برطبق اخبار شنیده شده ایران درصدد جایگزین کردن Bombardier C-Series به جای بعضی از مدل های قدیمی بوئینگ و ایرباس است، اما به نظر می رسد با اجرایی شدن دور جدید تحریم ها، خرید هواپیما از شرکت های آسیایی کار عاقلانه تری باشد. در هر صورت باید ببینیم آیا در آینده ی نزدیک جدیدترین هواپیماهای ساخته شده ی شرکت کانادایی بمباردیر، وارد ناوگان هوایی ایران می شود یا نه.

بمباردیر سری سی | Bombardier C-Series

امبرائر ئی-جت ئی۲ | Embraer E-Jet E2

شرکت امبرائر برزیل به تازگی جدیدترین نمونه ی جت های مسافربری خود را به بازار معرفی کرده است که می تواند جایگزین بسیار خوبی برای بوئینگ و ایرباس باشد. Embraer E-Jet E2 شامل سه مدل E2 175 با 88 صندلی،   E2 190 با 106 صندلی و E2 195 با 132 صندلی است.

امبرائر ئی-جت ئی۲ | Embraer E-Jet E2

به نظر می رسد این هواپیماهای برزیلی از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند و تا اواسط سال 2018 به صورت رسمی وارد بازار شوند. بنابراین ایران می تواند گوشه چشمی به جدیدترین هواپیماهای ساخته شده ی برزیل داشته باشد و جایگزین مناسبی برای ایرباس ها و بوئینگ هایی که سرنوشتشان در هاله ای از ابهام است، پیدا کند!

امبرائر ئی-جت ئی۲ | Embraer E-Jet E2

خلاصه

به نظر می رسد با توجه به تشدید تحریم های بین المللی و و نیاز ناوگان هوایی کشور به هواپیماهای جدید ، باید قید ورود مدل های جدید ایرباس و بوئینگ به کشور را بزنیم و به فکر جایگزین های مناسب تری بگردیم.

در این مطلب به معرفی جدیدترین هواپیماهای ساخته شده ای که می توانند با بوئینگ و ایرباس رقابت کنند، پرداختیم. امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد ورود هواپیماهای با کیفیت جدید به کشور باشیم و دیگر با سوانح هوایی ناشی از نقص های فنی رو به رو نشویم.