نمایشگاه های گردشگری

برترین نمایشگاه های گردشگری جهان

سفرمی
3 بهمن 1397
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
2 رای 4 / 5

با نمایشگاه های گردشگری آشنا شوید!

سالانه در شهرها و کشورهای بسیاری نمایشگاه های مختلفی برگزار می شود که یکی از قابل توجه ترین آن ها مربوط به نمایشگاه های گردشگری است. اما هدف از برگزاری نمایشگاه های گردشگری چیست؟! جالب است بدانید که این نمایشگاه ها تاثیرگذاری بی نظیری بر روی کسب و کار شرکت ها دارد و می تواند منجر به قدرتمند شدن و معروفیت آن ها شود! این نمایشگاه های گردشگری فرصت بسیار مناسبی برای کشورهای کمتر شناخته شده است تا پتانسیل و توانایی های گردشگری کشور خود را به نمایش بگذارند.

در این نمایشگاه ها فرصت های شغلی بسیاری هم مطرح می شود از این رو مراجعه کنندگان بسیاری مشتاق به حضور در آن ها هستند. به لطف همین نمایشگاه ها آمار گردشگران کشورها افزایش می یابد. طبیعتا به دنبال آن تقاضا برای رزرو تور، بلیط هواپیما و همین طور رزرو هتل ها افزایش می یابد. این موضوع هم به صنعت گردشگری کمک می کند و هم باعث ایجاد اشتغال بیشتر می شود.

نمایشگاه های گردشگری

نمایشگاه گردشگری برلین | ITB Berlin

نمایشگاه گردشگری آی تی بی نمایشگاهی پیشرو و موفق در میان نمایشگاه های گردشگری و صنعت سفر است که هر ساله در برلین آلمان برگزار می گردد. این نمایشگاه مهم فرصت تجاری ویژه و بی نظیری برای شرکت ها و آژانس های مسافرتی، هتلداری، تور، خطوط هواپیمایی و .. می باشد و جالب است بدانید که بیش از 180 کشور و 8 قاره در این نمایشگاه بی نظیر غرفه دارند و پذیرای گردشگران و مسافران و حتی شرکت های رقیب هستند. از ویژگی های بارز این نمایشگاه بزرگ می توان به جدا بودن بخش های تخصصی تولیدی و خدماتی اشاره کرد که منجر می شود مراجعه کنندگان به راحتی، مسیر موردنظر خود را پیدا کنند. این رویداد در نمایشگاه Messe برلین هرسال در ماه مارس برگزار می شود. در سال 2019 نیز، تاریخ برگزاری آن بین 6 تا 10 مارس است.

نمایشگاه گردشگری برلین | ITB Berlin

نمایشگاه فیتور مادرید | Fitur Madrid

فیتور را می توان از مهم ترین و بزرگترین نمایشگاه های گردشگری دانست که در کشور اسپانیا و در مادرید برگزار می شود. این نمایشگاه با برگزاری در ماه های فوریه و ژانویه گردشگران و شرکت های مسافرتی و آژانس ها را به سمت خود می کشاند. آژانس های مسافرتی و شرکت های فعال در حوزه گردشگری، هرساله با شرکت در این نمایشگاه سعی در معرفی خود به شرکت های رقیب و حتی مردم دارند.

جالب است بدانید که این نمایشگاه در حقیقت مرجع تمام نمایشگاه های گردشگری است که با ایجاد بستر مناسب، پذیرای گردانندگان تور و هتل ها، آژانس های مسافرتی، کارشناسان گردشگری و علاقمندان به این حوزه می باشد. این نمایشگاه معتبر همچون سکویی پرتاب عمل می کند و باعث بهبود شرایط صنعت گردشگری و شنیده شدن تقاضای مشتریان می شود. نمایشگاه فیتور هرساله در ماه ژانویه برگزار می شود؛ سال 2019 نیز تاریخ برگزاری آن، بین 23 الی 27 ژانویه می باشد. این نمایشگاه در نزدیکی فرودگاه بین المللی مادرید قرار گرفته و راه های دسترسی به آن آسان می باشد.

نمایشگاه فیتور مادرید | Fitur Madrid

نمایشگاه فیتور مادرید | Fitur Madrid

نمایشگاه سفر گوانجو | GITF

از دیگر نمایشگاه های گردشگری بزرگ، نمایشگاه سفرگوانجو است که هر سال در کشور چین برگزار شده و علاقمندان بسیاری را از سراسر دنیا در حوزه گردگشری دور خود جمع می کند. این نمایشگاه را به جرئت می توان از تخصصی ترین نمایشگاه های گردشگری در آسیای جنوب شرقی دانست که تمامی شرکت های مربوط به صنعت گردشگری، هتلداری، آژانس های مسافرتی، تور، خطوط هواپیمایی و غیره با شرکت در این نمایشگاه بزرگ، گامی بزرگ در صنعت گردشگری و توریسم بر می دارند. از مهم ترین بخش های این نمایشگاه که توسط غرفه داران داخلی و خارجی صورت می گیرد؛ معرفی کشورها، کارگاه ها و سخنرانی ها و برنامه هایی اجرایی است. نمایشگاه سفر گوانجو رویدادی بی نظیر می باشد که هرساله در ماه فوریه برگزار می شود. سال 2019 نیز تاریخ برگزاری آن بین 21 لغایت 23 فوریه است.

نمایشگاه سفر گوانجو | GITF

نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته TITE

هر ساله در نمایشگاه بین المللی تهران، یکی از نمایشگاه های گردشگری تحت عنوان TITE برگزار می شود. نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته TITE را به جرئت می توان معتبرترین رویداد در صنعت گردشگری ایران دانست. در این رویداد بزرگ گردشگری هر ساله، صدها شرکت و آژانس های مسافرتی شرکت می کنند تا امکان معرفی امکانات و توانمندی های خود را هم به عموم مردم و هم به سایر آژانس های مسافرتی به دست آورند. غرفه داران بسیاری در این نمایشگاه حضور دارند؛ اعم از خطوط هواپیمایی، دریایی و ریلی، هتل ها، بخش موزه ها، آژانس های مسافرتی و غیره! این غرفه داران در تلاشند تا با ایجاد بستری مناسب، جاذبه های تاریخی، گردشگری، فرهنگی، زیارتی را به عموم مردم شناسانده و بازدیدکنندگان و علاقمندان را به خود جذب نمایند. این نمایشگاه معتبر در تاریخ 23 الی 26 بهمن سال 97 برگزار می شود.

نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته TITE

نمایشگاه فناوری های مسافرتی اروپا | TTE

نمایشگاه TTE از برجسته ترین نمایشگاه های گردشگری در زمینه فناوری های مسافرتی اروپا است که با سابقه ای طولانی در شهر لندن و کشور انگلستان برگزار می گردد.. فناوری های مسافرتی در حقیقت شامل اپلیکیشن خرید بلیط هواپیما، تجارت الکترونیک، انواع سیستم های رزرواسیون خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و غیره است که در این نمایشگاه در بستری مناسب عرضه می شود. بی شک توسعه ی فناوری های مسافرتی کمک چشمگیری به افزایش سفرهای داخلی و خارجی می کند. این نمایشگاه با غرفه های داخلی و خارجی خود میزبان گردشگران علاقمند به سفر در تاریخ 20 تا 21 فوریه می باشد.

نمایشگاه فناوری های مسافرتی اروپا | TTE

نمایشگاه ام آی تی تی مسکو | MITT Moscow

از برترین نمایشگاه های گردشگری، ام آی تی تی را می توان معرفی نمود که هرساله در کشور روسیه و شهر مسکو برگزار می شود. ام آی تی تی جزو 5 نمایشگاه گردشگری برتر دنیا است که همیشه مورد توجه صنعت گردشگری واقع شده است. ام آی تی تی مکانی بی نظیر برای آشنا شدن شرکت هایی پیشرو در صنعت گردشگری است. همچنین نمایشگاه ام آی تی تی مسکو این فرصت را به غرفه داران می دهد تا از مقصد های گردشگری آگاهی پیدا کرده و برنامه های جدید گردشگری خود را برای گردشگران و علاقمندان به این صنعت معرفی کنند. لازم است بدانید که نمایشگاه ام آی تی تی مسکو بیشترین حجم مخاطب در صنعت گردشگری روسیه و سایر کشورهای دیگر را به سمت خود می کشاند. رویداد بزرگ ام آی تی تی مسکو هرساله در ماه مارس برگزار می شود. در سال 2019 نیز در تاریخ 12 لغایت 14 مارس برگزار می شود.

نمایشگاه ام آی تی تی مسکو | MITT Moscow

نمایشگاه حلال ترکیه | OIC HALAL EXPO

نمایشگاه حلال ترکیه در مقایسه با دیگر نمایشگاه های گردشگری دنیا بسیار متفاوت می باشد. هدف از برگزاری این نمایشگاه، توسعه فناوری های مسافرتی یا که آشنایی گردشگران با خدمات شرکت های مسافرتی نیست! بلکه در این نمایشگاه متفاوت در منطقه اوراسیا، محصولات غذایی و غذاهای آمیخته با فرهنگ مردمان مسلمان ترکیه به نمایش گذاشته می شود. این نمایشگاه به جز ترکیه در سایر کشورهای اسلامی نیز برگزار می شود و همیشه با استقبالی بی نظیر مواجه می شود. نمایشگاه حلال ترکیه در تاریخ 29 نوامبر لغایت 2 دسامبر سال 2019 برگزار می شود.

نمایشگاه حلال ترکیه | OIC HALAL EXPO