قطار گردشگری رجا شمال

قطار گردشگری رجا؛ سفر به دل طبیعت شمال

سفرمی
29 دی 1397
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
17 رای 4.25 / 5

قطار گردشگری رجا

سفر با قطار همیشه تجربه ی خاص و نابی را برای ما به همراه دارد. تجربه ای که با لحظات به یادماندنی و خاطره انگیزی عجین شده تا شما را بیش از پیش شیفته ی سفر با قطار کند. حال تصور کنید با قطار از شهرها و مناطق شمالی و سرسبز کشورمان بگذرید و با طبیعتی زیبا و بکر مواجه شوید! قطار گردشگری رجا شما را به سفری دلنشین و خاطره انگیز یک روزه برده تا در مسیر ریلی شمال، زیبایی های طبیعت را به رخ شما بکشد.

قطار گردشگری رجا

سفر با قطار گردشگری رجا

جالب است بدانید که سفر یک روزه با قطار گردشگری رجا، مانند همه ی سفرها نیست! در این سفر رسیدن به مقصد هیچ معنایی ندارد؛ بلکه هدف از سفر با قطار گردشگری رجا، لذت بردن از مسیری بکر و زیبا و آشنایی با راه آهن و سفر ریلی است.

سفری که راهنمایان این تور یکروزه شما را با تاریخچه راه آهن، سازندگان قطار و سه خط طلایی آشنا کرده و در مورد تابلوهای ریلی و راه آهن و قطار اطلاعاتی جالب به شما می دهند. این سفر تجربه ای جالب از تلفیق صنعت و طبیعت که شما را با جاذبه های گردشگری، طبیعت و مناظری چشم نواز نیز آشنا می کند.

قطار گردشگری رجا

سفر از کجا شروع می شود؟

اما سفر با قطار گردشگری رجا از کجا شروع می شود و کجا ختم می شود؟! نقطه آغازین سفر از ایستگاه راه آهن تهران می باشد. این ایستگاه در خیابان ولیعصر تهران و ضلع جنوبی میدان راه آهن قرار گرفته است و در روزهای پنجشنبه و جمعه پذیرای گردشگران و مسافرانی است که می خواهند ماجراجویی یک روزه در مسیر ریلی تهران-شمال تجربه نمایند.

قطار گردشگری رجا

مسیر این ماجراجویی دلنشین از راه آهن تهران شروع شده و به ترتیب از مسیرهای ریلی ورامین، گرمسار، منطقه زیبای فیروزکوه، ورسک، ده شورآب، 3 خط طلایی و سوادکوه گذر می کند و بی شک تلفیقی از کوه و جنگل با کویر، شما را حیرت زده خواهد کرد. پس از سوار شدن داخل قطار ریل باس ارم، مهمانداران مجرب و آموزش دیده، با صبحانه ای متنوع از شما پذیرایی می کنند. قطار پس از گذر از مسیر ریلی تهران وارد جلگه های پهناور و حاصلخیز ورامین می شود. پس از گذر از این جلگه های زیبا، با منظره ای خیره کننده از کوه ها و کویر گرمسار مواجه می شوید.

در کنار حبله رود اولین توقفگاهی است که از قطار پیاده شده تا با نمونه های ایستگاه های تدارکاتی سال های اولیه راه آهن همچون ایستگاه بن کوه آشنا شوید. پس از کمی گشت و گذار دوباره سوار بر قطار گردشگری رجا شده و حرکت می کنید. مقصد بعدی ده شوراب در شهرستان سوادکوه است که زیبایی آن و تلفیق صنعت و طبیعت بکر در آن، خیره کننده است! اما پیش از آنکه به ده شوراب برسید از مناظر تماشایی کبوتر دره، سیمین دشت و زرین دشت نیز عبور میکنید. این مناظر بی نظیر را می توانید با تکیه دادن بر صندلی و نوشیدن چایی داغ تماشا کنید.

حال وقت آن است که با زیباترین سازه مهندسی راه آهن سراسری و سه خط طلایی آشنا شوید. سازه ی بی نظیر ورسک که در هر فصلی دیدنی است. در ایستگاه ورسک با توقفی در ایستگاه، از قطار پیاده شده تا هم حال و هوایی عوض کنید و هم به تماشای مناظر بکر و زیبای طبیعت و چشم انداز منحصر به فرد پل ورسک بنشینید و هم با دوربین عکاسی خود عکس هایی حرفه ای و جذاب به یادگار بگیرید. پس از آنکه سوار قطار شدید و از ورسک گذر کردید؛ ناهاری خوشمزه و لذیذ برای شما سرو می شود تا لذت تماشای مناظر طبیعی را دو چندان کند.

قطار گردشگری رجا

قطار گردشگری رجا

مقصد آخر قطار گردشگری رجا سوادکوه، از زیباترین شهرستان های شمال کشور است که با طبیعتی بی نظیر شما را حیرت زده می کند. در این توقفگاه از قطار ریل باس ارم پیاده شده و با پیاده روی سبک به اندازه 40 دقیقه تا یک ساعت، با راه آهن سوادکوه آشنا شده و از آب و هوا و مناظر این شهر نهایت لذت را ببرید. همانگونه که گفته شد سوادکوه آخرین ایستگاه در قطار گردشگری رجا است و پس از آن و به هنگام غروب، در یکی از ایستگاه های مسیر، ضمن تماشای غروب خورشید، عصرانه ای خوشمزه نوش جان می کنید تا پس از صرف عصرانه به مقصد تهران بازگردید. قطار گردشگری رجا حدود ساعت 22:15 به تهران می رسد.

در سفر با قطار گردشگری رجا چه چیزهایی به همراه داشته باشیم؟

درست است که بیشتر مسیر را داخل قطار هستید اما بی شک در مناطقی قطار توقف کرده و شما فرصت آن را خواهید داشت که از قطار پیاده شده و هوایی مطبوع را داخل ریه ها کرده و از زیبایی طبیعت پیش روی خود به وجد بیایید. پیش از سفر با قطار گردشگری رجا کوله ی خود را آماده کنید و داخل آن عینک دودی، لوازم شخصی، لباس گرم و مناسب قرار دهید. کفش پیاده روی مناسب به پا کنید و دوربین عکاسی خود را به گردن بیاندازید! مناظر بی نظیر و تماشایی پیش روی شما بهترین فرصت برای عکاسی است.

قطار گردشگری رجا

بهترین زمان برای سفر با قطار گردشگری رجا چه زمانی است؟

شمال ایران مملوء از زیبایی های بی حد و اندازه ایست که هر زمان به آن سفر کنید؛ بی شک شما را شگفت زده خواهد کرد. در نیمه اول سال، چه بهار را با شکوفه های تازه و آب و هوای دلپذیر انتخاب کنید یا که فصل تابستان را با درختانی سبز و کوه های البرز سرسبز، رودهای خروشان و چشمه های بی نظیر؛ محو زیبایی های بی کران خطه ی شمالی کشور خواهید شد.

پاییز اما پادشاه فصل هاست، وقتی طبیعت با درختانی رنگارنگ، زیبایی خود را به رخ می کشد و بهترین چشم اندازها را برای تماشا و عکاسی به شما هدیه می کند. این منظره ی چشم نواز، در فصل زمستان نیز پوشیده از برف شده و با حال و هوایی خاص، زیبایی اش دو چندان می شود.

قطار گردشگری رجا

خرید بلیط قطار گردشگری رجا

بلیط قطار گردشگری رجا را می توانید با مراجعه به سایت سفرمی خریداری نمایید. پس از ورود به سایت سفرمی بر روی بخش بلیط قطار کلیک نموده سپس "تهران" را به عنوان مبدا و "پل سفید" را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایید. با توجه به اینکه قطار گردشگری رجا تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه حرکت می کند؛ تاریخ رفت خود را در این دو روز انتخاب نموده و سپس بر روی جستجو کلیک نموده تا مسیر تهران-شمال و بلیط قطار پل سفید برای شما به نمایش دربیاید.