سفر به بیوک آدا - گردشگری بیوک آدا

چگونه از استانبول به جزیره بیوک آدا برویم؟

fatima
10 دی 1398
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
5 رای 3.8125 / 5

چگونه از استانبول به جزیره بیوک آدا برویم؟

بی شک گردشگران زیادی نام بیوک آدا را شنیده اید. جزیره ای در استانبول که به زیبایی شهرت زیادی دارد. این جزیره یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری استانبول است. به طور کلی مدت ها است شهرهای ترکیه خصوصا استانبول در صدر انتخاب گردشگران ایرانی قرار دارد.

بدون شک استانبول یکی از بهترین شهرهای این کشور است که به دلیل قرار گیری در دو قاره سفری منحصر به فرد برای تان رقم می زند. بیوک آدا به عنوان یکی از جاذبه های این شهر بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال آرامش هستند. این جزیره جزو جزایر پرنس شناخته می شود و بزرگ ترین آن ها است. به همین دلیل نیز به آن بیوک آدا می گویند. به معنای جزیره بزرگ. جزایر پرنس در قسمت آسیایی استانبول قرار دارند.

جزیره بیوک آدا جاذبه ای تماشایی در استانبول و میان دریای مرمره است. این جزیره مقصد تعطیلات تابستانی بسیاری از ایرانیان است. جزیره مملو از تفریحاتی لذت بخش است تا حسابی شما را شیفته ی خود کند! فرقی نمی کند به شنا و آب تنی در دریای مرمره علاقمند هستید یا که دلتان هوای دوچرخه و پیاده روی آن هم در جزیره ای بدون ماشین کرده؛ در هر صورت بیوک آدا مقصدی ایده آل برای گذراندن تعطیلاتی آرامش بخش است. برای سفر به این جزیره باید بلیط هواپیما استانبول را خریداری کنید. سپس از آن جا به بیوک آدا بروید.

در این جزیره منتظر جاذبه خاصی نباشید، طبیعت و زیبایی آن شما را به قدر کافی مسحور خود می کند. بد نیست بدانید در این جزیره هیچ اتومبیلی وجود ندارد و به جای آن می توانید از درشکه استفاده کنید. اصلا همین موضوع نیز باعث جذابیت بیشتر بیوک آدا شده است.

 جزیره بیوک آدا کجاست؟

این جزیره یکی از معروف ترین جزایر استانبول است که در مجموعه جزایر پرنس واقع شده است. طبیعت چشم نواز این طبیعت به گونه ای است که شما می توانید ساعت ها در آن قدم بزنید و از زیبایی های آن سیر نشوید. هتل ها و محل های اقامت بسیاری در این جزیره تدارک دیده شده است تا در صورتی که علاقه مند به سپری کردن چند روز در این جزیره هستید، بتوانید از آن ها استفاده کنید. این جزیره بیش از 7000 جمعیت دارد. همان طور که گفته شد در این جزیره هیچ اتومبیلی را نخواهید دید مگر اینکه پلیس یا آتش نشانی باشد. تا چند سال قبل در جزیره بیوک آدا کالسکه ها در رفت و آمد بودند اما به دلیل مرگ و میر اسب های کالسکه، حامیان حقوق حیوانات از تردد کالسکه نیز جلوگیری کردند. مردم آدابیوک برای تردد از دوچرخه و ماشین های برقی عمومی استفاده می کنند. پس شک نکنید که دراین منطقه می خواهید هوای تمیز استانبول را نفس بکشید.

چگونه از استانبول به بیوک آدا برویم؟

در سفر تور استانبول، برای رسیدن به جزیره بیوک آدا دو راه آسان پیش روی شماست! می توانید به راحتی تور نیم روزی جزیره را خریداری نمایید. با این کار به آسانی به جزیره می رسید. اما ممکن است بخواهید خودتان به جزیره بروید! برای این منظور پیشنهاد ما به شما این است که خود را به میدان تکسیم برسانید.

این میدان به اکثر نقاط استانبول دسترسی دارد. با استفاده از متروی میدان تکسیم و خط F1 خود را به ایستگاه کاباتاش برسانید. پس از بیرون آمدن از مترو به اسکله کاباتاش رفته و بلیط کشتی برای سفر به جزیره خریداری نمایید. در صورتی که استانبول کارت از پیش خریده باشید هزینه های مربوط به کشتی و مترو نیز بسیار به صرفه برای شما تمام می شود. در اسکله کاباتاش و به هنگام خرید بلیط کشتی می توانید برنامه زمانبندی حرکت کشتی را ببینید و متناسب با زمان برگشتتان بلیط خود را خریداری نمایید.

کشتی های به مقصد جزیره بیوک آدا عموما از 9 صبح تا 7 شب مسیر استانبول تا جزیره را به صورت رفت و برگشت در حرکت می باشند. اما به شما پیشنهاد می کنیم از سرویس های آخر شب استفاده نکنید چرا که با حجم بسیاری از جمعیت مواجه خواهید شد. به محض حرکت کشتی از اسکله کاباتاش حدود 1 ساعت و 45 دقیقه طول خواهید کشید تا به این جزیره تماشایی برسید.

چگونه از استانبول به بیوک آدا برویم ؟