راهنمای تور استانبول

راهنمای تور استانبول

soroush
27 دی 1400
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
5 رای 3.875 / 5

اغلب تورهای گردشگری ترکیه برای ایرانیان جذاب است اما تور استانبول با بقیه آن‌ها فرق می‌کند. استانبول شهری بین دو قاره اروپا و آسیا است. این شهر از نظر فرهنگی و اقتصادی مهم‌ترین شهر ترکیه است. بیشترین گردشگر هم مربوط به همین شهر می‌شود. استانبول سومین شهر توریستی جهان است که نه تنها از ایران بلکه از اقصی نقاط جهان گردشگر دارد. استانبول یک شهر همه چیز تمام است و برای هر قشری مناسب است. به همین دلیل هم در بین گردشگران ایرانی جزو سه انتخاب اول تورهای خارجی است. در این مطلب تور استانبول و تمام جزئیات آن را با هم بررسی می‌کنیم.

 

جاذبه های تاریخی استانبول

 

چرا تور استانبول؟

این که بخواهید با تور سفر کنید و یا شخصا اقدام کنید، شرایط سفر و هزینه‌های‌تان متفاوت می‌کند. در سفر شخصی همه چیز یه عهده خودتان است. از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل گرفته تا استانبول کارت، ترانسفر فرودگاه و ... را همه و همه باید خودتان انجام دهید.

در صورتی که سفر با تور استانبول کاملا متفاوت است. تنها کافی است بعد از آماده شدن پاسپورت و تست pcr، تور مورد نظر خود را رزرو کنید. بقیه موارد توسط آژانس گردشگری انجام می‌شود. در واقع اموری مانند خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، استانبول کارت، بیمه سفر، ترانسفر فرودگاه به عهده تور است. به علاوه تور در تمام طول سفر همراه شماست و با برگزاری گشت شهری سفر راحت‌تری برای‌تان فراهم می‌کند. این موضوع هم در کیفیت و رفاه گردشگر اهمیت دارد و هم باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. بنابراین سفر با تور برای‌تان از همه نظر به صرفه تر خواهد بود.

برای تور استانبول آماده شوید!

تمام تورهای گردشگری ترکیه، برای گردشگران ایرانی نیازی به ویزا ندارند. به همین دلیل اولین قدم برای سفر به استانبول تهیه پاسپورت است. البته در شرایط فعلی علاوه بر پاسپورت داشتن تست Pcr هم الزامی است. قبل از هر کاری باید پاسپورتی معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشید. بعد از آن تست پی سی آر منفی که حداکثر برای 72 ساعت قبل باشد، کفایت می‌کند. بعد از آماده کردن پاسپورت می‌توانید برای رزو تور اقدام کنید و چند روز مانده به سفر تست خود را انجام دهید. در صورت مثبت شدن تست می‌توانید تور را با درصدی جریمه کنسل کنید.

 

جاذبه های گردشگری استانبول

 

قیمت تور استانبول چقدر است؟

تور استانبول پکیج‌های متنوعی دارد. این پکیج‌ها بسته به کیفیت خدماتی که دارند بازه قیمتی گسترده‌ای را شامل می‌شوند. تورهای گردشگری استانبول با حداقل قیمت شامل اقامت در هتل سه یا چهار ستاره می‌شود. پروازهای این تورها کلاس اکونومی دارند و از شرکت‌های هواپیمایی داخلی هستند. در مقابل بهترین تورهای استانبول در بهترین هتل‌های این شهر با پروازهای فرست کلاس و بیزنس کلاس شرکت‌های هواپیمایی خارجی برگزار می‌شوند که البته قیمت بالایی دارند. پکیج‌های تور استانبول قابل تغییر هستند، یعنی هم می‌توانید هتل و هم نوع پرواز خود را تغییر دهید. بسته به این که چه پرواز و چه هتلی مد نظرتان است قیمت تور استانبول تغییر می‌کند. برای دیدن پنج تور اقتصادی استانبول کلیک کنید.

تور لحظه آخری استانبول

تورهای لحظه آخری بهترین گزینه برای سفری ارزان‌تر هستند. در واقع در این تورها آژانس گردشگری بلیط هواپیما را یه صورت چارتر خریداری کرده است. به این معنا که تمام هزینه‌های بلیط به صورت یکجا از قبل پرداخت شده است. بنابراین در صورت تکمیل نشدن ظرفیت تا روزهای آخر، آژانس با ارائه تخفیف‌های خوب و قابل توجهی این تورها را ارائه می‌دهد. با خرید این تورها می‌توانید سفری ارزان به استانبول داشته باشید. در بعضی از این تورها امکان تعییر هتل و و تغییر پرواز وجود ندارد. اگر جزو افرادی هستید که همیشه آماده سفر هستند این تور برای شما مناسب است البته به شرطی که پاسپورت داشته باشید و فرصت انجام تست پی سی آر هم باشد. چون گاهی این تورها تا زمان برگزاری تنها چند روز فرصت دارند.

 

بازار بزرگ استانبول

 

بهترین زمان سفر به استانبول

تور استانبول در تمام طول سال ارائه می‌شود اما بیشترین تقاضا برای آن بهار و تابستان است. در این فصل‌ها هوای استانبول معتدل و گرم است. بنابراین با سفر در این زمان‌ها امکان استفاده از تفریحات آبی را هم دارید. استانبول شهری ساحلی است و در تابستان‌ها شرجی می‌شود اما به قدری آزاردهنده نیست که مانع سفر شود. اتفاقا تابستان یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر است.

پاییز و زمستان هم فرصت خوبی برای سفر به استانبول است، البته نه از جهت آب و هوایی. در فصل پاییز هوا کم‌کم سرد می‌شود و زمستان‌های استانبول سرد است. این فصل‌ها به دو دلیل می‌تواند بهترین انتخاب برای تور استانبول باشد. اول از همه این که قیمت تور استانبول در این روزها کاهش پیدا می‌کند. البته این موضوع تنها به دلیل سردی هوا نیست، بلکه بسیاری از افراد در این زمان درگیر درس و کار هستند. به همین دلیل حجم گردشگر کم می‌شود و به تناسب آن قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند. از طرفی زمستان‌ها بهترین فرصت برای خرید از فروشگاه‌ها و پاساژهای استانبول است. بسیاری از فروشگاه‌ها به مناسب‌های مختلف مانند کریسمس حراج‌های بزرگ و همگانی دارند.

در استانبول چه چیزی منتظر شماست؟

جاذبه‌‌های گردشگری استانبول زیاد است و برای توضیح آن‌‌ها باید مفصل صحبت کرد. اما به طور کلی، از آنجایی که استانبول شهری ساحلی است، بخشی از تفریحات آن به سواحلش مربوط‌‌ می‌شود. خصوصا تابستان‌‌ها به دلیل گرمی هوا این موضوع بیشتر مورد توجه قرار‌‌ می‌گیرد. جزایر پرنس از دیگر جادبه‌‌های مهم این شهر هستند. جزایری در نزدیکی استانبول که بهترین فرصت برای استراحت و ریلکس کردن هستند. معروف‌ترین آن‌‌ها جزیره بیوک آدا است. در این جزیره هیچ ماشینی دیده نمی‌شود و برای جابه‌جایی از درشکه استفاده‌‌ می‌شود. این جزایر در قسمت آسیایی استانبول قرار دارند.

استانبول جاذبه‌‌های تاریخی مهمی مانند قصر توپ کاپی، کاخ دلما باغچه، رومی حصار، آب انبار تاریخی باسیلیکا، برج گالاتا و ... دارد. همین طور این شهر چند مسجد تاریخی بزرگ مانند ایاصوفیه، مسجد آبی، رستم پاشا و ... دارد. کلیساهای تاریخی و موزه‌‌ها از دیگر جاذبه‌‌های این شهر هستند. به جز این موارد استانبول، مراکز خرید بزرگ، پارک‌‌های آبی، شهربازی‌‌ها، پارک‌‌ها و بازار‌‌های قدیمی دارد که هر کدام در نوع خود بهترین جذاب هستند. به تمام این‌ها بافت شهری استانبول، طبیعت زیبا، غذاهای بومی و جشنواره‌ها را هم اضافه کنید که بخشی از جذابیت‌های این شهر هستند.

 

طبیعت زیبای استانبول

 

در نهایت‌‌ می‌توان گفت تور استانبول یکی از بهترین تورهای خارجی است که در تمام طول سال طرفدار دارد. سفر به استانبول به دلیل نزدیک بودن و هزینه پایین‌تر نسبت به تورهای سایر کشورها، جزو پرطرفدارترین سفرهای خارجی ایرانیان است. در این مطلب سعی کردیم تا به طور خلاصه شما را با تور استانبول آشنا کنیم.