روستاهای عجیب دنیا

با عجیب و غریب ترین روستاهای دنیا آشنا شوید!

سفرمی
25 تیر 1397
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
193 رای 3.16 / 5

روستاهای عجیب دنیا را بشناسید:

گاهی اوقات در جهان پیرامون ما، یک اتفاق و حادثه ای عجیب و متفاوت می تواند یک مکان را به عجیب و غریب ترین نقطه دنیا تبدیل کند و توجهات همه را به سوی آن جلب نماید. مکان هایی که تا مدت ها قبل ناشناخته بودند و نیمی از مردم دنیا آن را نمی شناختند. روستاهای عجیب دنیا که زمانی گمنام و دورافتاده به شمار می آمدند اما امروزه هر کدام از آن ها به دلایل های مختلفی معروف شده اند و نامشان بر سر زبان ها افتاده است.

روستاهای عجیب دنیا

اگر کوله پشتی خود را بسته اید و دلتان هوای گشتن در مکانی متفاوت تر با چشم‌اندازهای منحصر به فرد تر را دارد. با سفرمی همراه باشید تا شما را با روستاهای عجیب دنیا آشنا سازیم. تا این بار سفری متفاوت تر و به نوعی عجیب تر از همیشه داشته باشید.

روستای کلاچی در قزاقستان

کلاچی یکی از روستاهای دور افتاده ای است که در گوشه و کنارهای کشور قزاقستان واقع شده است. شاید مدت ها قبل کسی این روستای گمنام و دور افتاده را نمی شناخت اما امروزه به دلیل یک سری اتفاقات خاص و عجیب، نام آن بر سر زبان ها افتاده و همه ی مردم جهان آن را به عنوان یکی از روستاهای عجیب دنیا می شناسند. چه چیزی می تواند دلیل این همه معروفیت روستای کلاچی باشد؟ این روستا به دلیل یک بیماری عجیب و اسرار آمیز و مبتلا شدن تمامی اهالی روستا، به صورت کاملاً اتفاقی و ناگهانی مردم آن به خواب عمیقی فرو می روند. به طوری که گویی زندگی کردن در این مکان متوقف شده است.

روستای کالاچی قزاقستان

در واقع خوابیدن در زمان نامعلوم آن هم نه به مدت چند ساعت بلکه برای زمان های طولانی، دلیل قابل قبولی بود تا این روستا را در لیست عجیب ترین روستاهای دنیا قرار دهد و هر توریست و گردشگری را مشتاق گشتن در کوچه پس کوچه های آن کند. اهالی روستای کلاچی، به هیچ وجه نمی توانند روی زمان خواب خود کنترل داشته باشند. ناگهان به خواب عمیق و طولانی مدتی فرو می روند و برای مدت ها سکوت تمام روستا را فرا می‌گیرد. زمان بروز این بیماری هم چنان نامعلوم باقی مانده و کسی از زمان بروز و وقوع آن اطلاعی ندارد.

روستای کالاچی قزاقستان

در ابتدای بروز بیماری، اهالی روستا کنترل حرکت خود را از دست می دهند و ناگهان سرگیجه آن ها را به بیهوشی وامی‌دارد. سپس به خواب عمیق چند روزه فرو می روند. جالب به گفتن است که مردم روستای کلاچی در زمان وقوع بیماری به هر کاری که مشغول باشند و در هر شرایطی که قرار گرفته باشند در همان حالت به خواب فرو می روند.

روستای کالاچی قزاقستان

بدون شک برای یک بار هم که شده سفر به روستای کلاچی و هم صحبت شدن با اهالی آن و گپ زدن درباره خواب ناگهانی آن می تواند برایتان بسیار جالب و شگفت انگیز باشد.

روستای کنگفوکارها

روستای گانزی دانگ یکی از روستاهای کوچکی است که در کشور چین واقع شده است. سبک زندگی متفاوت و منحصر به فرد این روستا و همچنین نظریه های مختلفی که درباره خاص بودن آن داده شده است باعث شده تا از شهرت بسیار زیادی برخوردار شود و با وجود کوچک بودنش، آن را در زمره عجیب و غریب ترین روستاهای دنیا قرار دهد.

روستای کونگ فو کارها

گانزی دانگ که به روستای کنگفوکارها شهرت دارد هر یک از اهالی آن یک نوع هنر رزمی چین را یاد گرفته اند و در کنار آن به ورزش رزمی کنگفو نیز مهارت خاصی دارند. نظریه های عجیب و غریب بسیاری درباره سبک زندگی این روستا بیان شده است. یکی از این نظریه ها این است تمامی اهالی روستای گانزی دانگ در جهت مراقبت از خود و احشامشان ناگزیر به یادگیری این ورزش شده اند. از سوی دیگر، چون این روستا بسیار مورد حمله تهاجمان و حیوانات درنده قرارگرفته است مردم روستا ناچار به یادگیری ورزش کنگفو شده اند.

روستای کونگ فوکارها

روستای گیتورن هلند

روستای گیترون روستای بدون جاده ای است که در کشور هلند واقع شده است. بدون شک نداشتن راه ارتباطی جاده ای در این روستا آن را به یکی از روستاهای عجیب دنیا تبدیل کرده است. تنها راه دسترسی به این روستا که جمعیتی بالغ بر 2600 نفر دارد یک راه آبی است که مردمان آن با قایق رفت و آمد می کنند. 180 پل در این روستا ساخته شده است که یکی دیگر از شاخصه های عجیب بودن آن به شمار می آید. تمامی پل های ساخته شده به خانه های روستاییان متصل شده است.

رستوران گیتورن هلند

رستوران گیتورن

 

روستای دمنتیا

روستای دمنتیا در نزدیکی پایتخت هلند واقع شده است که جمعیت بسیار کمی بالغ بر 152 نفر دارد. این روستا به دلیل گرفتاری تمامی مردمانش به بیماری فراموشی، به روستای آلزایمری معروف می باشد. نکته جالب توجهی که درباره این روستا گفته شده این است که طراحی و ساختار آن شبیه به یک شهر است که تمامی امکانات رفاهی در آن وجود دارد. دوربین های مدار بسته در تمامی این روستا به کار گرفته شده و مردمان آن به طور مداوم زیر نظر هستند تا مبادا به سبب بیماری حافظه ای که دارند به طور ناخواسته به خود آسیب رسانند.

روستای دمنتیا در هلند

روستای دمنتیا

روستای مگالایا

روستای مگالایا که در کشور هندوستان قرار دارد لقب مرطوب ترین روستاهای جهان را به خود گرفته است. با وجود بارش های فراوان که به طور روزانه در این روستا می بارند دادن چنین لقبی به آن بی دلیل نیست. به دلیل بارش های طولانی مدت و هوای مرطوب این روستا، ساکنان آن همواره به هنگام کار کردن لباس های ضد رطوبت به تن می کنند. یکی دیگر از دلایلی که روستای مگالایا را به یکی از روستاهای عجیب دنیا تبدیل کرده است، طراحی زیبا و زنده ی پل های ارتباطی آن است ک به دست هنرمندانه ی ساکنان آن ساخته شده است.

روستای مگالایا

روستای یانگسی

این روستا عجیب ترین روستاهای جهان است که در منطقه ی دور افتاده ای در کشور چین واقع شده است. جالب است بدانید آنچه که این روستای عجیب را بر سر زبان ها آورده کوتوله بودن ساکنین آن است. قد کودکان این روستا به دلیل بیماری مرموزی که به طور ناگهانی به آن دچار شدند، بعد از دوره ای متوقف شد و از آن پس همه آن ها کوتوله باقی ماندند.

روستای یانگسی در چین

شما می توانید با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به یکی از روستاهای عجیب دنیا سفر کنید و تجربه ای جالب و متفاوت را داشته باشید.