دیدنی های زیبای استانبول که کمتر شناخته شده است!

دیدنی های زیبای استانبول که کمتر شناخته شده است!

mr javad kazemi
10 اردیبهشت 1401
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
0 رای 0 / 5

 

دیدنی های زیبای استانبول که کمتر شناخته شده است!

وقتی حرف از سفر به استانبول به میان می آید، معمولا برای تماشای توریستی ترین مناطق آن برنامه ریزی می کنیم. مناطقی همچون مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، تنگه بسفر و کاخ توپکاپی! ما هم به شما پیشنهاد می کنیم که این مناطق را حتما ببینید! آن هم نه یک بار بلکه چندین بار اما سفر خود را به چند جاذبه گردشگری معروف استانبول محدود نکنید. شاید در اولین سفرتان به این شهر زیبا نتوانید به این مکان های کمتر شناخته شده سر بزنید اما اگر چندمین بار است که به استانبول سفر می کنید، تماشای این مکان ها را از دست ندهید. سفرمی به شما دیدنی های زیبای استانبول را که کمتر مورد توجه توریست ها واقع شده، معرفی می کند.

جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس استانبول از آن دسته مکان های دیدنی بکر است که تماشای آن، روزتان را ویژه و خاص می کند. این جزایر در قسمت آسیایی استانبول قرار گرفته و مجموعه ای از 9 جزیره تماشایی است. شاید در گذشته این جزایر محلی برای تبعید شاهزادگان عثمانی بوده اما امروزه یک تفریحگاه لوکس و حیرت انگیز است. در بین 9 جزیره پرنس، چهار جزیره آن، امکانات بالاتری نسبت به سایر جزایر دارند و توجه بیشتری به آن ها شده است. بویوک آدا، هیبلی آدا، بورقازآدا و کینالی آدا، معروفترینِ جزایر پرنس در استانبول اند.

جزایر پرنس استانبول

برای رفتن به جزایر پرنس باید 1 ساعت زمان بگذارید و از شهر استانبول دور شوید. این جزایر در اطراف شهر استانبول واقع شده‏ اند و رفتن به آن، نیازمند صرف زمان است. اما می توانیم این نوید را به شما بدهیم که در این جزیره به آرامش حیرت انگیزی دست پیدا خواهید کرد. چرا که این جزایر با قانون منع ورود وسایل نقلیه، شما را از هیاهوی شهری دور می کنند. فقط دوچرخه و درشکه است که می توانید از آن ها برای حمل و نقل استفاده کنید. هتل های این جزایر نیز مشابه معماری های فرانسوی ساخته شده اند. دیگر چه چیزی می خواهید؟ امکانات تفریحی، آرامش، هوای خوب، آفتاب گیری و شنا! همه چیز در این جزایر آماده است تا یک روز رویایی را برای شما رقم بزند.

کلیسای چورا، یادگاری از دوران بیزانس

کلیسای چورا یکی از پراهمیت ترین مکان های تاریخی استانبول است چرا که بخش ارزشمندی از تاریخ بیزانس را نمایش می دهد. این کلیسا معماری شگفت انگیزی دارد و در قرن 16هم، به مسجد تبدیل شده است. با این حال کاربرد امروز آن، چیزی جز موزه هنری نیست. کلیسای چورا شش گنبد دارد و در نزدیکی مسجد آبی یا همان مسجد سلطان احمد واقع شده است. از آن جایی که اکثر توریست ها به تماشای مسجد آبی می روند، کمتر به کلیسای چورا توجه می کنند. درحالیکه این کلیسا هم کم از مسجد آبی ندارد و بازتابی از هنر معماری اصیل ترک هاست.

مسجد رستم پاشا

نقش گل های میخک، مینا، لاله و زنبق را در معماری این مسجد مشاهده خواهید کرد. مسجد رستم پاشا به دستور رستم پاشا احداث شد و معمار سینان، معمار این مسجد، با هنرمندی خود، زیبایی شگفت انگیزی خلق کرد. از کاشی کاری های این مسجد گرفته تا ستون های آن همگی نشانی از هنرمندی بی مثال سینان بنا است. در سفر به استانبول تماشای مسجد رستم پاشا را از دست ندهید.

موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنرهای مدرن استانبول کمی متفاوت از تمام دیدنی های این شهر است. افرادی که با تور استانبول به این شهر می آیند معمولا به این موزه خارق العاده سر نمی زنند. شاید دلیلش گم شدن این موزه در میان دیدنی های متعدد استانبول است. در موزه هنرهای مدرن استانبول می توانید کتابخانه بی نظیری را تماشا کنید که انواع کتاب ها در آن وجود دارد. همچنین می توانید از فروشگاه ها و کافه های آن نهایت لذت را ببرید و در آخر با تماشای یک فیلم زیبا در سینمای این موزه، روزتان را به اتمام برسانید. برای رفتن به این موزه کافی است به کاخ توپکاپی معروف بروید و روبروی این کاخ، ساختمان ارزشمند هنر مدرن را تماشا کنید.

برج دختر استانبول

شاید برج دختر آنچنان معماری خاصی نداشته باشد اما افسانه های قدیمی آن را متفاوت از تمام دیدنی های استانبول کرده است. این برج نمادی از ترکیه است. در تنگه بسفر قرار گرفته و رفتن به آن فقط با قایق امکان پذیر است. تاریخ ساخت این برج به امپراتوری روم باستان برمیگردد. حدود 1000 سال پیش، همان زمانی که بیزانس ها بر ترک ها حکومت می کردند! در گذشته برج دختر به عنوان فانوس دریایی استفاده میشد. مدتی از این برج برای بیمارستان موقت و ایستگاه رادیویی استفاده شد و در حال حاضر نیز، این برج به یک موزه و رستوران کوچک تبدیل شده است.

حمام خرم سلطان

حمام زیبای خرم سلطان یکی دیگر از جاذبه های معروف استانبول است که یادگاری از ملکه عثمانی است. این حمام به دست ملکه پادشاه عثمانی؛ خرم سلطان، برای مردم مذهبی شهر ساخته شده و معماری آن را، سنان بنا انجام داده است. از ویژگی های بارز این حمام، قرینه بودن بخش زنانه و مردانه است. خلاقیتی که در آن زمان رایج نبوده و همین امر باعث متفاوت بودن این حمام با سایر حمام های استانبول شده است.

موزه مولوی در خانه گالاتا

اگر بلیط هواپیما به مقصد استانبول را تهیه کرده اید، در برنامه سفر خود، تماشای موزه مولوی را بگنجانید. به جرات می توان گفت جذاب ترین و متفاوت ترین مکان در تمام استانبول، همین موزه به ظاهر ساده است. از اجرای رقص سما گرفته تا موزه ای که انواع ادوات موسیقی و لوازم درراویش در آن یافت می شود.  گورستان فرقه مولویه نیز در گوشه ای از این موزه قرار گرفته که تماشای آن خالی از لطف نیست.

موزه مولوی در خانه گالاتا

قبول داریم که تماشای دیدنیهای استانبول حداقل یک ماه زمان می برد. مطمئنا نمیشود تمام دیدنی هایش را در یک سفر چند روزه به اتمام رساند اما میتوان با برنامه ریزی مناسب، دیدنی هایی که در یک منطقه هستند را در کمترین زمان تماشا کرد. امیدواریم در سفر به استانبول، از تماشای این شهر زیبا لذت ببرید.