بهترین تفریحات جنوب ایران

بهترین تفریحات در جنوب‌ ایران

آناهیتا جلال آبادی
21 اسفند 1400
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
1 رای 1 / 5

سایران کشوری است سرشار از جاذبه‌های غنی به طوری که در آن می‌توان هر نوع جاذبه‌ای ائم از تاریخی، طبیعی، تفریحی و... را یافت. هر نقطه از ایران حال و هوای خودش را با توجه به شرایط محیطی داشته و مردم بسته به علایق و روحیات خود می‌توانند در هر کجای آن که راحت تر هستند، به سفر و گشت و گذار بپردازند. حال یکی از نقاطی که همواره مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد، جنوب ایران است. طبیعت بکر و تفریحات هیجان انگیز جنوب کشورمان به قدری منحصر به فرد هستند که هر کسی را ترغیب به سفر و خوشگذرانی در این بخش می‌کند. به خصوص تور کیش و تور قشم که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند، یکی از اولویت‌های افراد برای تجربه سفر به جنوب محسوب می‌شوند. این مقاصد به قدری محبوب هستند که گاهی در خرید بلیط هواپیما و یا قطار و … با مشکل مواجه خواهید شد، چون به سرعت پر می شوند. اگر تا به حال تجربه سفر به جنوب را نداشته‌اید، بهتر است که قبل از سفر خود راجع به بهترین تفریحات موجود در آن اطلاعاتی جمع آوری کنید تا پس از رسیدن به مقصد با آگاهی قبلی روزهایتان را به خوشگذرانی پرداخته و در آنجا دیگر خود را درگیر پرس و جو بابت بهترین تفریحات نکنید.

 

پارک آبی کیش

 

بهترین تفریحات کیش

فلای بورد

یکی از بهترین تفریحات تور کیش که شما را غرق در هیجان می‌کند، فلای بورد است. بد نیست بدانید که برای داشتن یک تجربه موفقیت آمیز در خصوص این تفریح جذاب و به یادماندنی لازم است که سرعت عمل و حفظ تعادل خوبی داشته باشید. چون در فلای بورد شما در هوا معلق خواهید بود و به کمک پمپاژ آب باید تعادل خود را بدست آورده و آن را حفظ نمایید. در صورتی که بر روی تعادل خود از طریق پمپاژ آب مسلط شوید، آنگاه به راحتی می‌توانید در هوا پرواز کرده و حتی حرکات نمایشی از خود نشان دهید. بدون شک فلای بورد یک تجربه به شدت هیجان انگیز و دوست داشتنی را برایتان به ارمغان خواهد آورد به گونه‌ای که با هر بار یادآوری خاطره خوش آن لبخند خواهید زد.

شاتل و بنانا

اگر به دنبال تفریحی شاد، به ظاهر ساده ولی در عین حال هیجان انگیز هستید، پیشنهاد ما به شما شاتل و بنانا کیش است. شاتل و بنانا به این صورت است که شما بر روی یک تیوپ بادی متصل به قایق گازی نشسته و خود را به جریان آب می‌سپارید. در واقع همین که قایق گازی شما را با شتاب بالا به این طرف و آن طرف می‌کشد، نوعی هیجان برایتان ایجاد کرده و باعث می‌شود تا از آن لذت ببرید. شاتل‌ها و شاتل بنانا یک، دو، سه، پنج و هفت نفره بوده و به این ترتیب بسته به شرایط چنانچه تمایل داشته باشید، می‌توانید به صورت تکی و یا خانوادگی از آن لذت ببرید.

 

پاراگلایدر کیش یکی از بهترین تفریحات جنوب ایران

 

گلایدر

از گلایدر می‌توان به عنوان یکی دیگر از بهترین تفریحات کیش یاد کرد. به پرواز در آمدن از طریق گلایدر این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که از فاصله‌ای دور اشراف کامل نسبت به زیبایی‌های کیش داشته باشید. به عبارتی شما با تجربه گلایدر با یک تیر دو نشان خواهید زد؛ هم لذت پرواز را خواهید چشید و هم لذت تماشای زیبایی‌های کیش از نمایی بالا را از آن خود خواهید کرد.

پدل بورد

در این تفریح شما پس از ایستادن بر روی پدل بورد شروع به پارو زدن می‌کنید. شاید تصور کنید که پارو زدن بر روی یک تخته نباید کار جالبی به نظر برسد ولی باید بگوییم که برخلاف تصورتان هیجان زیادی را احساس خواهید کرد. زیرا حفظ تعادل بر روی آب بدون وجود هیچ نیروی کمکی مثل طناب متصل به قایق کار شما را در این خصوص سخت کرده و به همین خاطر از ترس افتادن درون آب هیجان زیادی را تجربه خواهد کرد.

بهترین تفریحات قشم

سافاری در صحرای قشم

چنانچه به دنبال تفریحی هیجان انگیز در تور قشم هستید، سافاری آن می‌تواند تجربه متفاوت و لذت بخشی برای شما محسوب شود. شما برای تجربه سافاری در صحرای قشم دو گزینه پیش روی خود خواهید داشت. می‌توانید یک سافاری هیجان انگیز را با استفاده از اتومبیل‌های ویژه تجربه کنید و یا اینکه سوار شدن بر شتر را انتخاب نمایید. قطعا حس حال ماشین سواری و شتر سواری نسبت به یکدیگر بسیار متفاوت بوده و به همین خاطر برای لذت بردن از هر یک پیشنهاد می‌دهیم که در صورت امکان هر دوی آنها را امتحان کنید.

 

دیدنی های جزیره قشم

 

اسکی روی آب

برای اسکی روی آب لازم است که کفش‌های اسکی خاصی را به پا کرده و پس از اتصال به قایق سعی کنید که بر روی حفظ تعادل خود متمرکز شوید. حتما این ورزش هیجان انگیز را امتحان کنید. البته دقت داشته باشید از افراد با تجربه کمک بگیرد تا دچار مشکل نشوید.

پارک آبی

بدون تردید یکی از بهترین تفریحات قشم پارک آبی آن است. از آنجایی که شما در پارک آبی با یک مجموعه بازی‌های تفریحاتی مواجه هستید، بدیهی است که با رفتن به آن اوقات بینهایت خوشی را تجربه خواهید کرد. خوشبختانه تمامی افراد صرف نظر از سلیقه‌های شخصیشان در بازی و تفریح می‌توانند اوقات خوشی را در پارک آبی قشم سپری کنند. چون در این مجموعه تفریحی تنها بازی‌های آبی وجود نداشته و به این ترتیب افرادی که علاقه‌ای به خیس شدن ندارند، می‌توانند از بازی‌های غیر آبی آن لذت ببرند. بازی‌های غیر آبی این مجموعه شامل بازی‌هایی همچون دوچرخه سواری، بیلیارد و مواردی از این دست است. همچنین وجود رستوران و کافه‌های این پارک آبی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که یک روز کامل را بدون دغدغه در این مجموعه بگذرانید. گذشته از اینها بد نیست بدانید که چاله فضایی و سرسره‌های آبی از جمله هیجان انگیزترین تفریحات این مجموعه تفریحی هستند که هرکسی باید آنها را تجربه کند.

دره ستارگان

تماشای آسمان پر از ستاره همواره یکی از زیباترین و لذتبخش‌ترین کارهایی است که افراد در طول زندگی خود می‌توانند انجام دهند؛ اما متاسفانه امکان تحقق آن در شهرهای پر جمعیت و آلوده امکان پذیر نمی‌باشد. خوشبختانه در سفر به قشم می‌توانید یک شب را در دره ستارگان گذرانده و از تماشای آسمان نورانی و پر از ستاره آن لذت ببرید. لازم به ذکر است که با بازدید از دره ستارگان می‌توانید از سایر جاذبه‌های موجود در اطراف آن نیز دیدن نمایید. به عنوان مثال مراجعه به موزه سنگ آن اطلاعات مفیدی را در خصوص این دره در اختیارتان قرار می‌دهد. اطلاعاتی که مربوط به تاریخچه، کانی‌های تشکیل دهنده، زمین شناسی و... مربوط شده و باعث می‌شود تا ارتباط بهتری با دره ستارگان برقرار کنید. چنانچه قصد رفتن به این دره زیبا را دارید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما یک دوربین عکاسی خوب همراه خود داشته باشید تا عکس‌های بی نظیر و تکرارنشدنی را در این منطقه ثبت نمایید.

 

بهترین تفریحات آبی جنوب ایران

 

بهترین تفریحات هرمز

تماشای شب تاب‌های ساحلی

جزیره هرمز سرشار از زیبایی‌های کمیاب و منحصر به فرد است که هر کسی را به وجد می‌آورد. از جمله این زیبایی‌های بی همتا می‌توان به شب تاب‌های ساحلی اشاره کرد. شب تاب‌های دریایی یا فیتوپلانکتون‌ها هنگام شب همراه موج دریا وارد ساحل شده و نمای اکلیلی و شب تاب آبی رنگی را به وجود می‌آورند. لازم به ذکر است که 1 الی 2 ساعت پس از تاریک شدن هوا قادر به تماشای این شب تاب‌های آبی رنگ ساحلی خواهید بود.

دره مجسمه‌ها

بازدید از دره مجسمه‌ها یکی از بهترین تفریحات هرمز بشمار می‌رود. این دره را می‌توان موزه‌ای در نظر گرفت که در آن مجسمه‌های خاصی نگهداری می‌شود؛ منتها با این تفاوت که بشر کوچکترین تاثیری در ساخت آنها نداشته است. چون تغییرات فیزیکی شکل گرفته در دل کوه و صخره‌های این دره باعث شده تا هر یک از آنها را به شکل حیوانات گوناگون ببینید. سنگ‌های بزرگی که هر یک شبیه حیواناتی همچون عقاب، اژدها، موش و... هستند، باعث شده تا از این دره به عنوان دره مجسمه‌ها یاد شود. بدون شک بازدید از این دره برای کسانی که عاشق خیال پردازی هستند، بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده به نظر می‌رسد. چون با تماشای کوه‌ها از زوایای مختلف می‌توانید به شکل جدیدی دست پیدا کنید؛ درست مثل زمانی که حین خوابیدن بر روی زمین و نگاه کردن به آسمان ابرها را به اشکال متفاوت می‌بینید.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با بهترین تفریحات جزایر کیش، قشم و هرمز که در جنوب کشورمان واقع شده‌اند، آشنا کنیم. به طور کلی جنوب طبیعت بکر و خارق العاده‌ای دارد که به دلیل استقبال گردشگران برای سفر به این نقطه از کشور تفریحات متفاوت و متعددی را برای آن ترتیب داده‌اند، به گونه‌ای که اگر مدت زمان سفرتان محدود باشد، به احتمال زیاد فرصت بهره بردن از کلیه تفریحات آن را نخواهید داشت. به همین دلیل آشنایی با بهترین تفریحات جنوب می‌تواند به شما در تصمیم گیری و انتخاب تفریحاتتان در طول سفر کمک کننده و مفید باشد.