شهر لوسرن سوئیس

شهر لوسرن سوئیس

فاطمه جلالی
12 آبان 1399
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
0 رای 0 / 5

شهر لوسرن در شمال دریاچه ای به نام لوسرن در کشور سوئیس واقع شده است.این  دریاچه از رودخانه ریوس نشأت می گیرد. مورخان در حدود سال ۸۴۰ میلادی به این شهر اشاره کرده‌اند. این شهر به عنوان یک شهر تجاری مهم در قرن ۱۳ میلادی بوده است.  زمانی که شهر لوسترن با بازشدن معبر «سنت گوتارد» در میان رشته کوههای هیمالیا قابل دسترسی بود تجار بسیاری از سراسر جهان برای تجارت به این شهر می رفتند. لوسرن دروازه ورودی به مرکز سوئیس است و چشم اندازه کوهستانی خاص اش در کنار دریاچه زیبایش، آن را به یک مکان گردشگری برای گردشگران تبدیل کرده است.

به جز جاذبه های طبیعی، جاذبه های بسیاری از قبیل مغازه های ساعت فروشی، معماری خاص تاریخی و فرهنگی شهر به نوبه خود منحصر به فرد است. در شهر لوسرن خانه های تاریخی بسیار دیده می شوند و نقاشی های دیواری در میدان مرکزی شهر هر که عبور اتومبیل در آن ممنوع است گردشگران را به وجد می آورد. سوئیس جزو کشورهای نسبتا گران است و پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان به این کشور کمی سخت است. البته سایت سفرمی مجموعه ای پروازهای مختلف شرکت های هواپیمایی را ارائه داده که از بین آن ها می توان بلیط چارتر و همین طور بلیط های ارزان قیمت پیدا کرد. البته دقت داشته باشید قبل از خرید بلیط هواپیما از سفرمی مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی سوئیس را داشته باشید.

برای سفر به شهر لوسرن سوئیس در ادامه با جاذبه های این شهر آشنا می شویم.

شگفتی ها و جاذبه های شهر لوسرن در سوئیس

  1. پل چَپِل | Chapel Bridge

پل چپل به عنوان نماد شهر لوسرن یکی از بارزترین جاذبه های این شهر است. این پل تاریخی که قدمت آن به سال ۱۳۳۳ میلادی باز می گردد در سراسر رودخانه ریوس واقع شده است. پل چوبی که ارزش تاریخی بسیاری دارد.  نقاشی های ۴۰۰ ساله زیر سقف این پل هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. نقاشی هایی که برگرفته از افسانه های تاریخی مردم این شهر است. نقاشی ها در مورد حافظ قدیس شهر لوسرن به نام سنت لجر و دیگر حافظ مقدس شهر به نام سنت موریس می باشد. این پل در سال ۱۹۹۳ در آتش سوزی آسیب بسیار دید اما امروزه کاملاً بازسازی و تعمیر شده است.

پل چپل به یک سازه هشت ضلعی منتهی می شود که قدمتی در حدود ۸۰۰ سال دارد. ارتفاع این سازه ۳۴ متر است و کاربردهایی نظیر اتاق شکنجه، زندان و آرشیو شهرداری را داشته است. معماری این پل چوبی بسیار زیبا و خاص است و این پل را به مکانی مناسب برای عکاسی تبدیل کرده است.

Chapel Bridge
  1. پل اسپرور | Spreuerbrücke

از پل های تاریخی دیگر شهر لوسرن می توان به پل اسپرور اشاره کرد. پلی که قدمتش از چند قرن تجاوز میکند و یکی از دو پل دوقلوی معروف شهر لوسرن است. ساخت این پل به سال 1406 میلادی باز میگردد. داخل پل پوشیده شده از 45 نقاشی های تاریخی از «رقص مرگ» (یک قطعه سمفونیک) که در کشور «آلمان» تحت عنوان «Totentanz» شهرت دارد. این نقاشی ها که توسط نقاش مطرح آن دوره «کاسپر مگلینگر» و دانش آموزانش در سال 1637 میلادی کشیده شده اند،به عنوان بزرگترین مجموعه موجود در نوع خود در سطح بین المللی گردشگران بسیاری را به این منطقه می کشاند.

نقاشی ها در قاب هایی به رنگ سیاه هستند و در هر قاب اسامی ، توضیحات نقاشی، نام مشتری و اهداکنندگانشان حکاکی شده است. نقاشی هایی به شکل پرتره از برخی از خیرین نیز در میان این نقاشی ها وجود دارد که نشان از احترام مردم آن دوره به آنها بوده است.

Spreuerbrücke
  1. موزه روسنگارت | Museum Sammlung Rosengart

این موزه از برترین آثار موجود از هنرمندانی مانند «پل کله» و «پابلو پیکاسو» است و برای علاقه مندان به سبک«پست امپرسیونیست» بسیار جالب می باشد. مجموعه آثار بزرگی از ۲۰ هنرمند منصوب به قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی نیز در این موزه به چشم می خورد که می توان آثار هنرمندانی مانند «سزان»، «مونه»، «شاگال»، «براک»، «کاندینسکی»، «لژه»، «ماتیس» و «میرو» را نام برد.

از نقاشی های «پل کله» ۱۲۵  طراحی و نقاشی در این موزه قرار دارد که با نگاه به آثار این موزه می توان پیشرفت سبک و روش وی را به خوبی حس کرد. آثار پیکاسو نیز که بیشتر از سال ۱۹۳۸ است از جمله آثاری است که بسیاری از هنرمندان را به این موزه می کشاند. بنیانگذار این موزه «آنجلا روسنگارت» است که خانه پدری خود را برای این موزه قرار داده است.

Museum Sammlung Rosengart
  1. قسمت قدیمی شهر لوسرن | Old Town

شهر تاریخی لوسرن که در پهنای رودخانه ریوس قرار دارد هنوز هم میزبان خانه های شهر نشینان قدیمی است. این شهر تاریخی همچنان دارای ساختمان های چوبی که در خیابان های سنگفرش شده خودنمایی می کنند، است.برخی از خیابان های آن که سنگ فرش هایی با رنگ های روشن دارند حس زندگی در قرون وسطا را برای هر گردشگری ایجاد می کند. در قسمت قدیمی شهر بنای «التس راتوس» (Altes Rathaus)،  که با سبک معماری رنسانس ایتالیایی ساخته شده است، وجود دارد. این سالن به عنوان سالن اصلی شهر قدیمی با معماری گفته شده، در حدود سالهای ۱۳۰۲ تا ۱۶۰۶ میلادی ساخته شده است که در کنار  آن یک برج با قدمتی از حدود قرن ۱۴ میلادی وجود دارد. در غرب آن تصاویری متعلق به  «وین مارک» گردشگران را به خود جذب می‌کند.

چشمه زیبای «لیت گوتیک» (Late Gothic) در قسمت دیگر این منطقه زیبایی آن را چندین برابر کرده است. کلیسای سنت پیتر که قدیمی ترین کلیسای شهر است در «کاپل پلاتز» قرار دارد. این کلیسا در سال ۱۳۷۸ میلادی ساخته شده است  اما در قرن ۱۸ میلادی پس از بازسازی به شکل کنونی در آمده است. با قدم زدن در قسمت قدیمی شهر هیچ گردشگری احساس خستگی نمی کند و میتواند خاطرات زیبایی را برای خود بسازد.

 Old Town