تاسمانی کجاست؟

رایا مارکت
6 مهر 1399
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
4 رای 3.125 / 5

استرالیا  قاره زیبایی های طبیعت است و در میان ایالت هایش جزیره تاسمانی با طبیعتی بکر و دست نخورده مانند الماسی مرکز توجه گردشگران قرار گرفته است. جزیره تاسمانی حیات وحش منحصر به فرد و گیاهان وحشی شگفت‌انگیزی دارد که مردمش به تنوع خاص آن می بالند.

برای سفر به تاسمانی می توانید از فرودگاه بین المللی هوبارت استفاده کنید. برای خرید بلیط هواپیما به مقصد این فرودگاه گزینه های زیادی دارید اما توجه داشته باشید، به دلیل طولانی بودن مسافت در یک کشور واسطه توقف خواهید داشت.

موقعیت جغرافیایی ایالت تاسمانی

جزیره تاسمانی در جنوب شرق استرالیا  و ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی قاره اقیانوسیه واقع شده است. در حقیقت جزیره تاسمانی توسط اقیانوس هند و آرام احاطه شده است. تنگه باس که در ۲۴۰ کیلومتری آن قرار دارد نیز تاسمانی را از سرزمین اصلی استرالیا جدا ساخته کرده است. جزیره کوچک تاسمانی هیچ مرز مشترکی با ایالت‌های دیگر استرالیا ندارد. ایالت تاسمانی، مساحتی در حدود ۹۰ هزار و ۷۶۰ کیلومتر مربع دارد و تراکم جمعیتی آن به ۵۸۰ هزار نفر می رسد. هوبارت پایتخت ایالت تاسمانی است.

موقعیت جغرافیایی ایالت تاسمانی

مرکز ایالت تاسمانی، هوبارت (Hobart)

شهر هوبارت در سال ۱۸۰۴ مستعمره بوده است و پس از سیدنی عنوان قدیمی ترین شهر بزرگ استرالیا را به خود اختصاص داده است. ساختمان های دوران استعمار از یک‌سو و قایق های ماهیگیری، بادبان ها و بازار زیبای آن که در میدان سالامانکا، هر شنبه برگزار می شود از سوی دیگر و استراحت درکنار ساحل شگفت انگیزش آن را به مکانی خاطره انگیز برای گردشگران تبدیل کرده است.

 مرکز ایالت تاسمانی، هوبارت (Hobart)

آب و هوای جزیره تاسمانی

جزیره تاسمانی کوهستانی است و زمین شناسان معتقدند که به صورت آتشفشانی غیر فعال بوده است. این ایالت آب و هوای معتدل و نسبتاً سردی دارد. به طوری که در تابستان دارای هوای گرم و آفتابی اما نسیم های خنک تری دارد. بهار و پاییز در این جزیره بسیار زیبا است. دمای هوای آن بین ۱۵ تا ۱۷ درجه می باشد که باعث شده فصل مطبوعی هم برای گردشگران باشد.

موج سواری در تاسمانی یکی از تفریحات مهیج در دل اقیانوس است که هرکسی دوست دارد آن را تجربه کند. تابستان ها بهترین زمان برای موج سواری است. به علاوه حتی اگر علاقه ای به موج سواری نداشته باشید باز هم می توانید از ساحل و مناظر زیبای اقیانوس لذت ببرید. بد نیست بدانید یکی از عجیب ترین موجودات اعماق اقیانوس‌ها را در تاسمانی می توان پیدا کرد. ماهی دست قرمز که در نوع خود کم نظیر است.

دیدنی های جزیره تاسمانی

جزیره تاسمانی به خاطر طراوت و حس سر زندگی که به انسان می بخشد به جزیره بازیابی جوانی معروف است. پارک های طبیعی، جنگل‌ها و رودهایش مکانهای دیدنی دل انگیزی برای مسافران ایجاد کرده است که چند نمونه آن را معرفی می کنیم.

1.پارک ملی ناران تاپو  (Narawntapu National Park)

ناران در شمال جزیره تاسمانی قرار دارد و زیستگاه گونه های زیادی از حیات وحش کمیاب است. درختان اکالیپتوس، مرداب ها، علف زار ها و خارستان ها باعث شده که پرندگان هر آنچه بخواهند در این منطقه بیابند و همین دلیل زندگی بسیاری از پرندگان کمیاب در این ناحیه است.

 1.پارک ملی ناران تاپو (Narawntapu National Park)
  1. دره تامار (Tamar Valley)

با گذشتن ۵۰ کیلومتر در این منطقه می توانیم از مناظر زیبای تاکستان ها، متل ها و باغ های آن لذت ببریم که همه در طول دره امتداد یافته اند.

 2. دره تامار (Tamar Valley)

3.دره هوان (Huon Valley)

در جنوب شهر زیبای هوبارت، دره هوان قرار دارد. آبراه ها و گذرگاه جنگل تاهون زیبایی آن را چند برابر کرده است. این دره در مرکز شهر هوان بیل که روی رود هوان ساخته شده است، قرار دارد و گردشگران در کنار دیدن این دره از گشت و گذار در شهر و دیدن فروشگاه های محلی و خوراکی های آن هم لذت می برند. تورهای پرهیجانی که مسافران را برای گشت به دره هوان، کانال دانترکاستو و مناطق پرت جنوبی می برند و در مسیر مناظر صخره های دریایی، قله های کوهستانی، جنگل های قدیمی و غارها را نشان می دهند گزینه خوبی برای گردشگران هستند تا از وقت خود نهایت استفاده را ببرند.

 3.دره هوان (Huon Valley)