empire-state-main

شگفت انگیزترین بناهای تاریخی جهان

فرزاد فخری زاده
27 مهر 1395
1 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
96 رای 4.17 / 5
structure-l آیا تا به حال از خود پرسیده­ اید دیدن کدام یک ازجاذبه­ های جهانگردی ارزش پول خرج کردن را دارند؟ از پل گلدن گیت که یک شاهکار مهندسی بی نظیرمی باشد گرفته تا زیبایی جادویی تاج ­محل، همه و همه از بهترین­ جاذبه های گردشگری جهان هستند که هرکس در زندگی‌اش دست کم یک ‌بار باید از آن ها دیدن کند. همراه با سفرمی با ۱۰ بنای تاریخی و گردشگری شگفت انگیز در جهان بیش تر آشنا شوید.

۱.گلدن گیت، سانفرانسیسکو

۱-structure در توصیف این اثر برجسته و مشهور به تمام صفات خوب نیاز خواهیم داشت. این پل سومین پل معلق بزرگ دنیا است که تا به امروز ساخته شده است و در زمان افتتاح، طولانی ­ترین و مرتفع ­ترین سازه ی معلق جهان بود. نام این پل برگرفته از خلیج سانفرانسیسکو که در اواسط قرن ۱۹ به گلدن گیت معروف شد می باشد. گلدن گیت در سال ۱۹۳۷ افتتاح شد و مناظر نفس ‌گیری از خلیج سانفرانسیسکو را می­ توان بر فراز آن نظاره گر بود. این پل شش باند برای عبور وسایل نقلیه دارد و همچنین مسیر مناسبی برای عابرین پیاده و دوچرخه ­سواران محسوب می شود.

۲.تاج محل هندوستان

۲-atructure تاج محل یکی از معروف ­ترین بناهای جهان است که توسط جهان­ شاه پادشاه مغول، به یادگار برای همسر محبوبش «ممتاز محل» که در سال ۱۶۳۱ از دنیا رفت ساخته شده است. این بنا که در اوج دقت، ظرافت و تناسب ساخته شده است، چنین توصیف می­ شود: «خیال­ انگیز، رؤیایی، شاعرانه، حیرت انگیز.» این باغ- یک مقبره ی تصویری از بهشت اسلامی می باشد که ساخت آن ۴۱ میلیون روپیه و هزار و صد پوند طلا هزینه در پی داشته است.

۳.سی­ان تاور، تورنتو

۳structure این شاهکار مهندسی با ارتفاع ۵۵۳ متر یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن به حساب می­ آید. به دنبال رشد روز افزون نیاز مخابرتی تورنتو در دهه ی۱۹۷۰، شرکت راه­ آهن ملی کانادا با مشاوره ی شرکت­ های رادیو و تلویزیون محلی، تصمیم گرفت تا یک برج مخابراتی احداث کند و از این طریق عرقش را به تورنتو نشان دهد. این برج از زمان بازگشایی همواره باعث شگفتی بازدیدکنندگان بوده است و طولی نکشید که به یکی از جاذبه­ های اصلی جهانگردی کانادا تبدیل شد. رستوران گردان آن به خاطر غذاها، نوشیدنی­ ها و البته منظره ی بی ­نظیرش شهرت فراوان دارد.

۴.پترا، استان معان، اردن۴-structure

پترا، از آن حیث که در دل صخره­ ها واقع شده و توسط دیوارهای دره ی اطرافش محصور گشته است، یکی از سالم­ ترین و تأثیرگذارترین آثار باستانی جهان به شمار می ­رود. این محل از دوران ماقبل تاریخ اقامتگاه بشر بوده است. در فاصله ی بین قرون سوم تا اول پیش از میلاد نبطیان شهری بی ­نظیر بنا کردند که مرکز یک امپراتوری وسیع بود. ۱۰۶ سال بعد از میلاد مسیح، پترا به امپراتوری روم پیوست. در قرن چهارم مسیحیت وارد آن­جا شد، در قرن هفتم به دست مسلمانان افتاد و در قرن دوازدهم به اشغال صلیبیون در آمد. بعد از آن پترا تا اوایل قرن نوزدهم به دست فراموشی سپرده شد.

۵.نیوگریج، ایرلند ۵-structure

منشأ نیوگریج به عنوان یکی از مهم‌ ترین قبرستان­ های اروپایی همچنان به صورت یک راز باقی مانده است. بر اساس روایت های باستانی سلتیک، پادشاهان افسانه­ ای تارا در این محل دفن شده­ اند. اما قدمت نیوگریج به قبل از آن ها باز می گردد. هیچ یک از مهاجمان در طول تاریخ به این قبرها دست نزدند، به غیر از دانمارکی­ ها، که مقبره­ های آنان را در قرن نهم غارت کردند. در سال ۱۶۹۹ این محل توسط ملاک محلی، چالز کمپبل اسکات دوباره کشف شد. در کاوش ­های باستانی در دهه ۱۹۶۰ باستان­ شناسی به نام پروفسور ا­م­جی­ اوکلی کشف کرد که در زمان انقلاب زمستانی در ۲۱ دسامبر پرتوهای خورشید وارد مقبره می ­شوند و درون آن را روشن می­ کنند. به این ترتیب نیوگریج یکی از قدیمی­ ترین رصدخانه­ های جهان به حساب می­ آید.

۶.برج لندن، انگلستان۶-structure

در سال ۱۰۶۶، شاه ویلیام به محض این که در جنگ پیروز شد و به پادشاهی بریتانیا رسید تصمیم گرفت قلعه­ ای بسازد که با آن از ورودی لندن در مقابل تیمز استاری محافظت کند. در سال ۱۰۹۷، ساخت برج سفید که امروز در مرکز این مجموعه قرار دارد کامل شد. بناهای باشکوه دیگر طی قرن­ های آتی به این مجموعه اضافه شدند تا یکی از قدرتمندترین و مستحکم ­ترین قلعه­ های اروپا شکل بگیرد. این قلعه به عنوان اقامتگاه سلطنتی به کار گرفته می ­شد و این مکان یک زرادخانه، یک خزانه­ داری و از همه معروف­ تر، یک زندان برای دشمنان تاج و تخت به شمار می رفت. بسیاری از این زندانیان شکنجه می ­شدند و در بین آن­ هایی که در اینجا جانشان را از دست دادند «شاهزادگان مصلوب»، پسران و وارثان ادوارد پنجم نیز بودند. امروز این مجموعه جاذبه ­ای محبوب است. همچنین جواهرات سلطنتی و دیگر یادگارهای قدرت و ثروت خاندان سلطنتی در این محل نگهداری می ­شوند.

۷.ساختمان امپایر استیت، نیویورک۷-structure

وقتی ساختمان امپایر استیت به عنوان یکی از مشهورترین بناهای جهان ساخته شد، رکورد مرتفع ترین ساختمان دنیا را از آن خود کرد. ساخت و ساز این بنا در ماه مارس سال ۱۹۳۰ آغاز شد؛ اندکی بعد از بحران اقتصادی وال­ استریت، هنگامی که در سال ۱۹۳۱ ساخت این برج به پایان رسید، از آن جهت که پر کردن آن اصلاً کار آسانی نبود، به ساختمان امپتی (به معنای خالی) استیت معروف شد. اگر چه در مدت زمان کوتاهی ساختمان امپایر استیت در چشم جهانیان به عنوان نماد نیویورک شناخته شد، اما تنها محبوبیت رصدخانه های آن باعث شد که از مصیبت ورشکستگی نجات پیدا کند. ۸.روکامادور، فرانسه۸-structureوقتی در سال ۱۱۶۶ زائران دریافتند که در این قبر باستانی جسدی تجزیه نشده وجود دارد، که متعلق به زاهدی مسیحی می باشد، به طرف روکامادور سرازیر شدند. آمادور قدیس، لویی نهم، برنارد قدیس و دومنیک قدیس از جمله کسانی بودند که به زیارت این مقبره آمدند. به خاطر کاهش بازدیدکنندگان در قرون ۱۷ و ۱۸ میلادی شهر از رونق افتاد، اما در قرن نوزدهم دوباره مورد توجه قرار گرفت. هنوز این زیارتگاه مقدس همانند یک مقصد توریستی پر طرفدار در بالای دره ی آلزو دارای اهمیت است. هنوز می توانید بهترین منظره ی شهر را از دهکده ی لهوسپیتالت مشاهده کنید.

۹.کلیسای سن آن دو بوپره، کبک

۹-structure سن آن دو بوپره، زیارتگاه حنای قدیس (مادر مریم مقدس) یکی از قدیمی ­ترین زیارتگاه­ های آمریکای شمالی است. در سال ۱۶۲۰ گروهی از ملوانان که از غرق شدن کشتی نجات پیدا کرده بودند، این معبد را بنا کردند و آن را وقف حنای قدیس کردند. در سال ۱۶۵۸ یک کلیسای کوچک ساخته شد و از آن به بعد کلیساهای دیگری در محل آن بنا شدند. پنجمین کلیسا که هنوز هم پا بر جا است و قدمت آن به دهه ی ۱۹۲۰ می رسد، سالانه یک و نیم میلیون بازدیدکننده دارد وهمچنین شامل زواری می شود که در سالروز عید مادرحنا (۲۶ جولای) به این مکان مقدس می آیند. سقف گنبدی شکل این بنا با موزاییک­ های طلا و نقاشی­ هایی از زندگی مادر حنا تزئین شده است. همچنین مجسمه ی طلائی مادر حنا که مریم مقدس را در آغوش گرفته، در جناح کلیسا به نمایش گذاشته شده است.

۱۰.مینیستر یورک، در انگلستان۱۰-structure

عبادتگاه یورک بزرگترین کلیسای جامع گوتیک در اروپای شمالی محسوب می شود که در جناح کلیسایش به طول ۱۵۸ متر وعرض ۱۶ متر گسترانیده شده است. این کلیسا مهد بزرگترین مجموعه ی شیشه ­های رنگی قرون وسطایی در سراسر بریتانیا به شمار می رود. ­واژه ی مینیستر معمولاً به کلیسای جامعی اطلاق می شود که راهبان به آن خدمت می­ کنند، اما کشیش ­ها همواره در خدمت عبادتگاه یورک بوده­ اند. اولین عبادتگاه به شکل یک کلیسای کوچک چوبی آغاز به کار کرد و برای غسل تعمید شاه ادوین در نورثومبریا در سال ۶۲۷ به کار گرفته شد. کلیساهای جامع در این محل و یا نزدیک به آن وجود داشتند؛ ساختمان نورمان که متعلق به قرن ۱۱ می باشد از این قبیل محسوب می شود. ساخت مینیستر کنونی در سال ۱۲۲۹ آغاز شد و ۲۵۰ سال بعد به اتمام رسید. در جولای ۱۹۸۴، سقف قسمت جنوبی کلیسا به خاطر آتش­ سوزی از بین رفت و بازسازی آن ۴ میلیون دلار هزینه درپی داشت. تماشا کنید : [video width="1024" height="600" mp4="https://blog.safarme.com/wp-content/uploads/2016/10/Tourist-Attractions-To-Visit-Before-You-Die.mp4"][/video]