پل معلق گلدن گیت سانفرانسیسکو

حقایق جالب درباره پل معلق گلدن گیت سانفرانسیسکو

رایا مارکت
21 خرداد 1399
0 دیدگاه
امتیاز این مطلب:
6 رای 3.59375 / 5

یکی از مشهورترین پل های معلق در جهان، که سابقه ساخت طولانی مدتی را هم دارد، پل معلق گلدن گیت سانفرانسیکو است. طراحان این پل، در سال 1937 شروع به ساخت آن کردند. در حال حاضر، پل معلق گلدن گیت، طولانی ترین پل معلق جهان به حساب می آید. در سال های 1937 تا 1964 حدودا 1300 متر، پل گلدن گیت، ساخته شد. در حال حاضر، پل معلق گلدن گیت، از نمادهای اصلی شهر سانفرانسیسکو است.

آشنایی با حقایق جالب درباره پل معلق سانفرانسیسکو

پل گلدن گیت سانفرانسیسکو، یکی از شاهکارهای جهان است که در قرن گذشته ساخته شده است. پل سانفرانسیکو به ویژه در شب، مکان شگفت انگیزی برای عکاسی است. اما همان اندازه که این پل جذاب است و رویایی به نظر می رسد، بیشترین آمار خودکشی در جهان را از آن خود کرده است. بسیاری از افراد، از بالای این پل، خودشان را داخل آب می اندازند که باعث شده، پل گلدن گیت، رتبه اول در جهان از نظر تعداد خودکشی را به خود اختصاص دهد. هر دو هفته یک بار، یک خودکشی در گلدن گیت اتفاق می افتد و ظاهرا این اتفاق کاملا طبیعی است. تقریبا 2 درصد افرادی که خود را از پل به آب پرت می کنند، زنده می مانند.

پل گلدن گیت سانفرانسیسکو

کوچکترین فردی که در این پل خودکشی کرده است، دختری 5 ساله به نام "مریلین دمونت" بوده است. افسری که در این پل به عنوان افسر گشت بزرگراه حضور دارد، به گفته خودش تاکنون با بیش از 200 نفر از افرادی که قصد خودکشی در این پل را داشته اند، صحبت کرده است. کوپن بریگز از سال 1994 تاکنون، در این پل خدمت رسانی می کند.

شاید این داستان معروف را شنیده باشید که فردی قصد خودکشی داشته است و نامه ای می نویسد، که اگر در هنگام قدم زدن، کسی در راه به من لبخند بزند، خودکشی نخواهم کرد. این اتفاق در طول دهه 70 میلادی، بر روی پل گلدن گیت افتاده است.

پیش از ساخت گلدن گیت، مردم فرانسیسکو تنها با قایق می توانستند به مارین کانتی بروند. از این رو زمانی که این طرح در دولت به تصویب رسید، مردم مارین کانتی چندین روز، این واقعه را جشن گرفتند. جشن آن ها با تعطیلی فروشگاه ها، به مدت 7 روز به طول انجامید.

برای ساخت پل معلق گلدن گیت، بیش از 35 میلیون دلار هزینه شده است. با این که ساخت این پل چندین سال به طول انجامید اما تمام هزینه های مربوط به آن، با برنامه ریزی و بودجه از قبل تعیین شده انجام شده است.

جالب است بدانید که گلدن گیت، برای ساختار محکم خود، بزرگترین کابل های پل را در اختیار گرفته است. این کابل ها به حدی زیاد هستند که اگر آن ها را باز کنیم، می توان سه بار دور خط استوا، آن ها را کشید.

آشنایی با حقایق جالب درباره پل معلق سانفرانسیسکو

رنگ پل گلدن گیت

رنگ این پل معلق گلدن گیت ، نارنجی است که در حال حاضر این رنگ را نارنجی بین المللی می دانند. این رنگ با مشاوره معماری به نام "ایرونیگ مورو" انتخاب شده است. نارنجی مایل به قرمز از جمله رنگ هایی است که با محیط ترکیب نمی شود و در زمان هایی که هوا مه آلود است، همچنان، قابل مشاهده است. در ساخت این پل بیش از 1.200.000 میخ پرچ قرار گرفته است.

رنگ پل گلدن گیت

ساخت پل گلدن گیت غیر قابل تصور بود!

پیش از این که مراحل ساخت پروژه معلق گلدن گیت ، تکمیل شود، بسیاری از افراد ساخت این پل را غیر ممکن می دانستند. چرا که این پل نه تنها در میان مه غلیظ و بادهایی با سرعت 60 مایل قرار داشت و احداث سازه ها کار بسیار دشواری بود، بلکه هزینه و بودجه این پروژه در آن زمان، بسیار بالا بود و تصور می رفت که نمی توان این پل را ساخت. در حالی که این پل در طول چهار سال ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. اما تکمیل این برج تا سازه ای که امروزه مشاهده می کنید، بیش از سی سال طول کشیده است.

در ساخت این پل، 11 کارگر نیز جان خود را از دست داده اند.

در ساخت این پل، 11 کارگر نیز جان خود را از دست داده اند.

اگر می خواهید این پل را از نزدیک ببینید، می توانید با ما همراه باشید. با خرید بلیط هواپیما خارجی از سفرمی و رزرو هتل ارزان قیمت، سفری ایده آل را تجربه کنید.