• بلیط هواپیما ترکیش

هواپیمایی ترکیش

معرفی

معرفی هواپیمایی ترکیش

مقر اصلی هواپیمایی ترکیش که حامل پرچم ملی ترکیه می باشد در ساختمان مرکزی مدیریت شرکت هواپیمایی ترکیش واقع در فرودگاه آتاتورک، محله ی یشیل کوی در استانبول است.

ارزان ترین نرخ رزرو بلیط هواپیما در سایت سفرمی

شرکت هواپیمایی ترکیش سفر خود را در سال ۱۹۳۳ تنها با ۵ هواپیما آغاز کرد. در طول سال ها این ناوگان افزایش یافته است، اما این شرکت همچنان شور و شوق روزهای آغازینش را برای ارائه ی خدمات دارد و با همان کیفیت به کارش ادامه می دهد.

ترکیش ایرلاین هم اکنون از جوان ترین ناوگان اروپا برخوردار است و در آینده پس از تحویل گرفتن سفارشات هواپیماهای جدید، در حالی که به طور مداوم در راستای به روز رسانی کیفیت خدمات تلاش می کند، سن ناوگانش را  کاهش خواهد داد.

از جولای سال ۲۰۱۵ این هواپیمایی خدمات زمان بندی شده به ۲۹۰ مقصد در اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا ارائه داده است که این اقدام باعث شده ترکیش ایرلاین از نظر تعداد مقاصد تحت پوشش، به چهارمین شرکت بزرگ حمل و نقل هوایی در جهان بدل شود. ترکیش تنها به واسطه ی یک فرودگاه از بیش از هر هواپیمایی دیگری در اروپا به مقاصد مختلف خدمت رسانی می کند. فرودگاه آتاترک پایگاه اصلی آن است؛ همچنین مراکز ثانویه ی دیگری نیز در فرودگاه بین المللی اسنبوگا (Esenboğa)، فرودگاه بین المللی سابیحا گوکچن (Sabiha Gökçen) و فرودگاه عدنان مندرس (Adnan Menderes) وجود دارند. از اول آوریل سال ۲۰۰۸ هواپیمایی ترکیش به عضویت اتحادیه ستاره (Star alliance)، که اولین و بزرگترین اتحادیه شرکت های هواپیمایی در جهان می‌باشد، درآمد و این رویداد مزایای بیشتری را برای کسانی که با ترکیش ایرلاین پرواز می کنند فراهم آورد.

تاریخچه

سال ۱۹۹۳:

*”مدیریت خطوط هوایی دولتی” که تحت نظارت وزارت دفاع ملی فعالیت می کند، در بیستم ماه مه تاَسیس شد.

* بودجه ی اولیه سازمان به ریاست یکی از اولین خلبانان ترکیه، آقای فسا اورنسو ۱۸۰ هزار لیر ترکیه تخمین زده شد و با استفاده از این بودجه سازمان در مجموع ۲۴ کارمند شامل ۷ خلبان، ۸ مکانیک، ۸ افسر و یک اپراتور رادیو استخدام کرد.

۱۹۴۷:

*اولین سفر بین المللی این هواپیمایی، پرواز “آنکارا-استانبول-آتن” محسوب می شود که در ۱۲ فوریه راه اندازی شد.

۱۹۷۳:

* سفری که ۴۰ سال پیش تنها با ۲۴ نفر پرسنل آغاز شد، امروز به یک خانواده ی بزرگ تبدیل شده است که ۴۴۳۷ نفر عضو دارد.

۱۹۸۳:

*در پنجاهمین سال تاَسیس، هواپیمایی ترکیش در زمینه ی خدمات رسانی به ۳ قاره ی جهان، با برخورداری از ظرفیت ۰۳۷-۴ عدد صندلی،  حمل ۳۰ تن بار و ۲.۵ میلیون مسافر با استفاده از ۳۰ فروند هواپیما فعالیت می کرد.

۱۹۹۵:

*در فوریه ی سال ۱۹۹۵، چند کابین فرست کلاس به هواپیماهای A310-318s اضافه شدند.

۱۹۹۸:

*در سی ام مارس سال ۱۹۹۸ همکاری جدیدی میان ۵ شرکت هواپیمایی بزرگ اروپایی شکل گرفت و نام کوالی فلایر گروپ (QualiflyerGroup) را برای این گروه برگزیدند.

۲۰۰۰:

*در ژانویه ی سال ۲۰۰۰، یک ترمینال جدید برای این هواپیمایی در فرودگاه آتاتورک استانبول افتتاح شد.

۲۰۰۳:

*در سال ۲۰۰۳ فروش بلیط الکترونیکی آغاز شد و روش بررسی آنلاین به تصویب رسید.

۲۰۰۴:

*تعداد مسافران حامل توسط این هواپیمایی از ۱۲ میلیون نفر هم فراتر رفت.

۲۰۰۶:

*در سال ۲۰۰۶ به اعضای “Miles&Smiles” ترکیش برنامه ی جدیدی پیشنهاد شد که  در این برنامه ی جدید ۴ نوع کارت مختلف با مزایای مختلف و ویژه به این اعضا ارائه می شد.

*صدمین هواپیما به ناوگان اضافه شد.

۲۰۰۹:

یک کمپین جدید تبلیغاتی با شعار “احساس کن مانند یک ستاره‌ای” آغاز شد.

۲۰۱۲:

با هدف در اختیار داشتن جوان ترین و مدرن ترین ناوگان هوایی در اروپا،  ما با اضافه کردن دویستمین هواپیما به ناوگان ترکیش به راستی مفتخر گشتیم.

از طریق عقد قرارداد با یاتا ( انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی) به عنوان عضوی از شرکاء آموزشی منطقه ای، نوآوری تازه ای در ترکیه ایجاد کرده و به یکی از مراکز مجاز آموزشی یاتا بدل شدیم.

براساس رای گیری به عمل آمده از مسافران، ما برنده ی جایزه ی  “بهترین هواپیمایی در اروپا” در (Skytrax) شدیم.

ما همچنین به خاطر قرار گرفتن در دسته ی بهترین خطوط هوایی در جنوب اروپا، برخورداری از بهترین صندلی ممتاز با قیمت مناسب و صندلی های راحت پاداش دریافت کردیم.

مسافران ما به لطف سرویس wifi برای اولین بار توانستتند از لذت کار با اینترنت در حال پرواز بهره مند گردند.

۲۰۱۳:

ما تبدیل به شرکت هواپیمایی شدیم که هواپیماهایمان به بیشترین کشورهای دنیا پرواز می کنند.

با ۴۸ میلیون نفر مسافری که به وسیله ی هواپیماهای ما در سر تا سر جهان پرواز می کنند،  شرکت ما از نظر بالاترین تعداد مسافر به رتبه ی دوم در دنیا دست پیدا کرد.

ما برای سومین بار برنده ی جایزه ی “بهترین هواپیمایی در اروپا ” شدیم و همچنین به عنوان شرکت هواپیمایی که بهترین پذیرایی را در پروازهای تجاری ارائه می دهد، درسراسر جهان به رسمیت شناخته شدیم.

ما سالن انتظار ویژه ای به نام “سالن مقدم مسافران”  را  در فرودگاه آتاتورک استانبول بازگشایی کردیم تا مسافران فرست کلاس و بیزینس کلاس پس از پیاده شدن از پروازهای بین المللی بتوانند خستگی های راه را از تن به در کنند و لذت ببرند.

۲۰۱۴:

همانند سه سال گذشته، نام شرکت ما یک بار دیگر به عنوان “بهترین هواپیمایی اروپا”، در نظرسنجی اسکای تراکس از مسافران، اعلام شد و جایزه ی اسکای تراکس برای بهترین شرکت هواپیمایی به انتخاب مسافران به ما تعلق گرفت.

 تخت خواب قابل تنظیم و خدمات ویژه ی مورد نیاز خواب راحت در آسمان، یکی از جدیدترین ویژگی های پیشرفته ماست که مهمان نوازی ترکیه را در بهترین روش ممکن به مسافران نشان می دهد، که در پروازهای طولانی به آنها ارائه می شود.

ایجاد وبلاگ سفر ما با به اشتراک گذاشتن فرهنگ سفر گسترده مان، به همراه مقالات و تصاویر ارائه شده توسط خدمه ی کابین و کارکنان در سراسر جهان آغاز شد.

ما همیشه از خود می پرسیدیم چگونه می توانیم مسافرانی را که در استانبول ترانزیت می شوند و منتظر پرواز بعدی هستند را سرگرم کنیم تا به جای تلف شدن وقتشان در فرودگاه از آن لذت ببرند، در نتیجه با الهام گرفتن از استانبول، شروع به ارائه ی خدمات تور استانبول کردیم.

۲۰۱۵:

ما در تاریخ ۵۵ ساله ی مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا توانستیم اولین اسپانسر هواپیمایی رسمی باشیم و یک قرارداد اسپانسرشیپ با یوفا به عنوان “اولین حامی هواپیمایی رسمی” از یوفای ۲۰۱۶ ، که در فرانسه برگزار می شود، امضاء کردیم.

ارزش نام  تجاری ما در سال ۲۰۱۲، ۱.۶ میلیارد دلار بود، در سال ۲۰۱۵ به ۲.۲ میلیارد دلار رسید.

روابط سرمایه گذار هواپیمایی ترکیش به عنوان “بهترین روابط سرمایه گذار” در ترکیه، در سال ۲۰۱۵ توسط مجله ی IR انتخاب شد.

جوایز اعطا شده به هواپیمایی ترکیش:

بهترین سالن نهارخوری برای پروازهای تجاری (۲۰۱۵-۲۰۱۴) دو مرتبه

بهترین پذیرایی و تهیه غذا در پروازهای  تجاری (۲۰۱۵-۲۰۱۴-۲۰۱۳) سه مرتبه

بهترین شرکت هواپیمایی در اروپا (۲۰۱۵-۲۰۱۴-۲۰۱۳-۲۰۱۲-۲۰۱۱) پنج مرتبه

بهترین هواپیمایی  در جنوب اروپا (۲۰۱۵-۲۰۱۴-۲۰۱۳-۲۰۱۲-۲۰۱۱-۲۰۱۰-۲۰۰۹) هفت مرتبه به انتخاب مسافران در SKYTRAX

ناوگان

A340-300

۴ فروند

حداکثر وزن برخاست:۲۵۷.۰۰۰ kg

طول بال:۶۰,۳۰ m

طول: ۶۳,۶۸ m

ارتفاع: ۱۶,۹۹ m

ظرفیت مسافر:۲۷۰۰ نفر

بلیط هواپیما ترکیش بلیط هواپیما ترکیش

A330-300

۳۰ فروند

حداکثر وزن برخاست:۲۳۳.۰۰۰ kg

طول بال:۶۰,۳۰ m

طول: ۶۳,۶۹ m

ارتفاع: ۱۷,۴۰ m

ظرفیت مسافر: ۲۸۹ نفر

بلیط هواپیما ترکیش بلیط هواپیما ترکیش

A330-200

۲۰ فروند

حداکثر وزن برخاست:۲۳۳.۰۰۰ kg

طول بال:۶۰,۳۰ m

طول:۵۸,۵۰ m

ارتفاع: ۱۷,۴۰ m

ظرفیت مسافر:۲۲۰-۲۵۰-۲۸۱ نفر

بلیط هواپیما ترکیش بلیط هواپیما ترکیش

A321-200

۶۶ فروند

حداکثر وزن برخاست:۸۹.۰۰۰ kg

طول بال: ۳۴,۰۹ m

طول: ۴۴,۵۱ m

ارتفاع: ۱۱,۷۶ m

ظرفیت مسافر: ۱۷۸-۱۸۰-۱۹۴ نفر

بلیط هواپیما ترکیش بلیط هواپیما ترکیش

A320-200

۲۹ فروند

حداکثر وزن برخاست:۷۳.۵۰۰/۷۷.۰۰۰ kg

طول بال:۳۳,۹۱ m

طول: ۳۷,۵۷ m

ارتفاع: ۱۱,۹۱ m

ظرفیت مسافر:۱۵۰-۱۵۹ نفر

بلیط هواپیما ترکیش بلیط هواپیما ترکیش

A319-132/100

۱۴ فروند

حداکثر وزن برخاست: ۷۰.۰۰۰ kg

طول بال: ۳۴,۱۰ m

طول: ۳۳,۸۴ m

ارتفاع: ۱۱,۷۶ m

ظرفیت مسافر: ۱۳۲نفر

بلیط هواپیما ترکیش بلیط هواپیما ترکیش

B777-300 ER

۳۳ فروند

حداکثر وزن برخاست: ۳۵۱.۵۳۴ kg

طول بال:۶۴,۸۰ m

طول: ۷۳,۹۰ m

ارتفاع: ۱۸,۶۰ m

ظرفیت مسافر: ۳۳۷-۳۴۹ نفر

بلیط هواپیما ترکیش بلیط هواپیما ترکیش

B737-800

۱۱۱ فروند

حداکثر وزن برخاست: ۷۹.۰۱۵/۷۰.۹۸۷/۷۶.۸۸۳ kg

طول بال: ۳۴,۳۱ m

طول: ۳۴,۳۱ m

ارتفاع: ۱۲.۵۴۸ m

ظرفیت مسافر:۱۵۱-۱۶۵-۱۸۹ نفر

بلیط هواپیما ترکیش بلیط هواپیما ترکیش

B737-700

۱ فروند

حداکثر وزن برخاست:۶۱.۹۹۸/۷۹.۰۱۵/۷۰.۹۸۷/۷۶.۸۸۳ kg

طول بال:۳۵,۸۰ m

طول: ۳۳,۶۰ m

ارتفاع:۱۲,۵۷ m

ظرفیت مسافر:۱۲۴-۱۴۹ نفر

بلیط هواپیما ترکیش بلیط هواپیما ترکیش

B737-900

حداکثر وزن برخاست: ۸۵.۱۳۹ kg

طول بال: ۳۵,۸۰ m

طول: ۴۲,۱۰ m

ارتفاع: ۱۲,۵۰ m

ظرفیت مسافر: ۱۵۱-۱۶۹ نفر

بلیط هواپیما ترکیش بلیط هواپیما ترکیش

غذا

پذیرایی:

سیستم تهیه ی غذا و پذیرایی ترکیش همیشه با توجه به تمایلات مسافران تجدید می شود وسعی بر آن شده است تا متنوع ترین طعم ها را فراهم کند. هدف هواپیمایی ترکیش این است تا برای مسافران تجربه ای از یک رستوران بی نظیر با طعم های ویژه فراهم کند تا بتوانند برفراز ابرها از این فرصت لذت ببرند. علاوه بر تنوع غذاهای ترکیه، هواپیمایی ترکیش وعده های غذایی بین المللی جهان را نیز در اختیار مهمانان قرار می دهد، همچنین یک سرآشپز هم دارد که در پروازهای طولانی مدت برای خدمت رسانی آماده است. وعده های غذایی همیشه با مواد غذایی تازه و اصل که کیفیت آن مشهود است تهیه می شوند و مفهوم منوی منحصر به فرد توسط سرآشپز که در طول پرواز پشتیبانی حرفه ای به خدمه ی کابین می دهد به مسافران معرفی می شود که بیانگر مهمان نوازی مردم ترکیه می باشد. همچنین به منظور آماده کردن غذاهای مختلف  برای مسافران پروازهای سریع السیر که از ترکیه خارج می شوند یک منوی چرخشی هفتگی در نظر گرفته شده است که در همه ی انواع پروازها ارائه می شود.

سیستم پذیرایی پروازهای تجاری بین قاره ای

در پروازهای بین قاره ای مسافران از میان منوهای با کیفیتی که در اختیارشان قرار داده میشود با دقت بالا غذاهای دلخواهشان را انتخاب می کنند؛ این منوها به طور منظم تغییر می کنند تا مهمانان گزینه های مختلفی داشته باشند.

آشپزهای پروازی ترکیش فضایی منحصر به فرد که نشان دهنده ی مهمان نوازی ترکیه می باشد را در بالای ابرها به وجود آورده اند و به خدمه ی هواپیما در تهیه و ارائه ی منوهایی که غذاهای آن برنده ی جایزه شده اند، کمک می کنند.

ضمن خوش آمد گویی به مسافران پروازهای کلاس تجاری، آن ها می توانند از بدو ورود به هواپیما، نوشیدنی مورد علاقه ی خود را انتخاب کنند.

انتخاب غذاهای متعدد در تمامی پروازها موجود است و وعده های غذایی با مجموعه ای از میوه، پنیر و شیرینی متناسب با هر سلیقه ای تکمیل می شوند.

قهوه ی ترک، همراه با طیف گسترده ای از نوشیدنی های سرد و گرم، برای لذت بردن مسافران در طول پرواز در دسترس است.

سیستم پذیرایی در پروازهای تجاری بین المللی

نوشیدنی های خوش آمد گویی قبل از حرکت و به محض سوار شدن مسافران، ارائه می شوند.

وعده های غذایی در پروازهای کلاس تجاری داخلی، با توجه به اوقات مختلف روز و طول مدت پرواز تهیه شده اند و شما می توانید انتخاب های مختلفی از غذاهای خوشمزه ی ترکی و بین المللی داشته باشید.

خدمات پذیرایی در پروازهای کلاس اکونومی طولانی مدت و بین المللی

وعده های غذایی این هواپیمایی همیشه از مواد کاملاً تازه و با بهترین کیفیت تهیه شده و به عنوان صبحانه ی سرد و گرم یا وعده های غذایی سرد و گرم بسته به زمان حرکت و طول پرواز مسافران آماده ی پذیرایی می شوند. گزینه های غذایی به خوبی از میان غذاهای ترکی و بین المللی گلچین شده اند.

به علاوه، ترکیش همیشه به افرادی که نیازهای پزشکی، رژیمی و یا مذهبی دارند (به جز پروازهای داخلی ) وعده های غذایی متناسب ارائه می شود.

سرویس پذیرایی در پروازهای داخلی

سرویس پذیرایی پروازهای اکانومی برای مسافران ساندویچ به همراه یک دسر ترکی، بسته به زمان حرکت آماده می باشد.

خدمات غذایی ویژه

اگر به وعده ی غذایی خاصی نیاز دارید باید در هنگام رزرو بلیط یا ۲۴ ساعت قبل از پروازتان، عملیات رزرو غذای مورد نظرتان را انجام دهید.

بر طبق دستورالعمل غذایی ویژه ی یاتا، سرویس وعده های غذایی خاص در طول پرواز به شرح زیر است:

گزینه های وعده های غذایی ویژه

رژیم گیاهی هندو/آسیایی (AVML)/ وعده غذایی مناسب نوزاد(BBML)/ وعده غذایی ملایم و مطلوب(BLML)/ وعده غذایی کودکان( CHML)/ وعده غذایی مناسب بیماران دیابتی(DBML)/ وعده غذایی بشقاب میوه(FPML) وعده غذایی گلوتن(GFML)/

رژم غیر گیاهی هندو که گوشت ندارد(HNM)/ وعده غذایی حلال(KSML)/ وعده ی غذایی کم کالری(LCML)/ وعده غذایی کم چربی(LFML)/ رژیم غذایی کم نمک(LSML) وعده غذایی بدون لاکتوز(NLML)

رژیم گیاهان خام(RVML)/ وعده غذاهای دریایی(SFML)/ رژیم گیاهخواری سفت و سخت(VGML)/ رژیم جین(VLML)/ رژیم ترکیبی گیاهی و لبنیاتی(VLML)/ وعده غذایی کیک تولد(CLML)

تمامی غذاهای هواپیمایی ترکیش بر اساس اصول اسلامی تهیه می شوند.

هواپیمایی ترکیش تنها برای اعضای “مایلز اند اسمایل” خود کیک تولد ارائه می دهد.

شبکه پروازی

بلیط هواپیما ترکیش

اطلاعات تماس

آدرس دفتر هواپیمایی ترکیش در تهران:

میدان ونک، خیابان ولیعصر، برج نگار، طبقه دوم

شماره تماس: ۰۲۱۲۳۵۴۶

آدرس سایت: http://www.turkishairlines.com

امتیازدهی به ایرلاین ترکیش

نظافت

امتیاز 4.1 از 5

کترینگ

امتیاز 3.9 از 5

به موقع انجام شدن پرواز

امتیاز 4.1 از 5

برخورد مهماندار

امتیاز 4.2 از 5

رضایتمندی از شرکت هواپیمایی

امتیاز 4.0 از 5

میانگین امتیاز هواپیمایی

امتیاز 4.1 از 5/ 147 رای

شما هم می توانید در مورد این ایرلاین نظر بدهید.

برای ثبت امتیاز نیازی به ثبت نام نیست.

نظافت

امتیاز 4.1 از 5

کترینگ

امتیاز 3.9 از 5

به موقع انجام شدن پرواز

امتیاز 4.1 از 5

برخورد مهماندار

امتیاز 4.2 از 5

رضایتمندی از شرکت هواپیمایی

امتیاز 4.0 از 5
امتیاز دهید
4.1 از 5
147
4 نظر

دیدگاه ها (4 نظر)

میرمهرداد
در روز 1397/11/28 گفته است:

با درود. ضمن تشکر از خانم نامی برای نهایت بزرگواری و همکاریشان در تهیه بلیط گکه شایسته تقدیر هستند، برای بنده با توجه به این که مسافر پر سفر می باشم سفر ونکوور به مونترال بسیار بد بود در بیش از 4 ساعت پرواز هیچ غذایی داده نشد و مهمانداران تنها با دردست داشتن دستگاه پوز به دنبال مشتریانی می گشتند که پول بدهند و غذا و نوشیدنی خریداری نمایند. پرواز از استانبول به تهران هم با تاخیر بیش از یک ساعت رو به رو بود که مشکل کمبود جا برای برخی مسافران و بار آن ها بسیاری را کلافه کرده بود.

کاربر ناشناس
در روز 1397/10/22 گفته است:

متاسفانه به علت تاخیر در پرواز اول هر دو پرواز بعدی از دست رفت

کاربر ناشناس
در روز 1397/6/23 گفته است:

good servic

مهدی
در روز 1397/5/15 گفته است:

ترکیش بسیار بد.مزخرف.عدم اطلاع رسانی در فرودگاه اتاتورک.نرسیدن به پرواز.همکاری نکردن ترکیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند

نام:
ایمیل:
دیدگاه:

سفرمی معتبر ترین سامانه خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی خرید بلیط قطار و رزرو هتل با گارانتی ارزان ترین قیمت و پشتیبانی 24 ساعته پاسخگوی تمامی نیاز های شما است تا سفری لذت بخش و با خیالی آسوده را تجربه کنید. سایت سفرمی ارزان ترین نرخ خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی خرید بلیط قطار تمامی مسیر ها و رزرو هتل در سراسر کشور را با قیمتی مناسب و به آسانی چند کلیک را برای شما فراهم کرده است. سفرمی با هدف ارائه خدمات گردشگری به روشی آسان، ارزان و بدون دردسر و با استفاده از تیمی حرفه‌ای و به کارگیری دانش به روز صنعت توریسم و گردشگری، از سال 1394 فعالیتش را آغاز کرد و تا کنون موفق به ارائه خدمات به صد ها هزار مشتری و جلب رضایت کامل آنها شده ایم. هم اکنون می توانید با خرید بلیط هواپیما بلیط قطار رزرو هتل و رزرو تور به جمع مشتریان سفرمی بپیوندید و از تخفیف های ویژه ما بهرمند شوید.