ارزان ترین نرخ رزرو بلیط هواپیما در سایت سفرمی
هواپیمایی کاسپین از بدو تأسیس مأموریت دستیابی به خودکفایی در بخش های مختلف عملیات، بازرگانی، مهندسی و پشتیبانی در صنعت هواپیمایی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده و امروزه تمامی فرآیند ارائه به خدمات پروازی را با تکیه به سرمایه انسانی متخصص و توانمند و امکانات در اختیار تأمین می نماید.
معنای کلمه کاسپین :
کاسی ها یا کاسپیان، تیره ای سفیدپوست بوده اند که همزمان با مادها و قبل از پارس ها در شمال باختر دریای هیرکان زندگی کشاورزی داشته اند. این قوم به عنوان ساکنان اولیه گیلان معرفی شده اند و در کرانه های دریای خزر زندگی می کرده اند. سرزمین آنها در نقشه قدیم خاور، کناره غربی دریای خزر از محل تلاقی رود ارس و کر تا جنوب غربی و جنوب این دریا نشان داده شده است. زبان شناسان بر این باورند که نام شهر قزوین نیز برگرفته از همین ریشه است، زیرا شهر مذکور دروازه قلمرو کاسپی ها بوده است. نام های بازمانده از کاسپی ها در اسماد آرامی در مصر به زبان ایرانی است. بنا بر این، کاسپی ها باید ایرانی باشند یا شدیداً تحت تأثیر فرهنگ ایرانی دانسته شوند.
بنا بر این، واژه کاسپین نه تنها ریشه انگلیسی ندارد، بلکه نامی کاملاً فارسی است.
هواپیمایی کاسپین (سهامی خاص) به عنوان اولین شرکت خصوصی در صنعت حملونقل هوایی کشور در سال ۱۳۷۲ تأسیس و فعالیت خود را در عرصه ارائه خدمات مسافری با ۴ فروند هواپیما از نوع یاک ۴۲ آغاز نمود. این شرکت با بهرهگیری از تجربه ۲۳ ساله و برخورداری از پرسنل متخصص و متعهد توانسته است ضمن توسعه فعالیتها در ابعاد مختلف شرکت، به افتخارات ویژهای در این حوزه دست پیدا کند.
از سال ۱۳۷۹ به مرور پنج فروند هواپیمای ملکی از نوع توپولوف ۱۵۴ به ناوگان شرکت اضافه گردید.
هماکنون شرکت هواپیمایی کاسپین با برخورداری از ناوگان هواپیماهای MD و بوئینگ ۷۳۷ در مسیرهای پروازی داخلی و بینالمللی به ارائه خدمت میپردازد و بر اساس سند چشمانداز تدوین شده و با مد نظر قرار دادن رقابت سالم با سایر شرکتهای هواپیمایی برنامهریزیهای لازم را جهت دستیابی به هدف تبدیل شدن به یکی از سه شرکت هواپیمایی برتر کشور انجام داده و گامهای مثبتی را در این مسیر در بخشهای مختلف بازرگانی، عملیات پروازی، آموزش، فنی و مهندسی و پشتیبانی برداشته است.
از جمله این موفقیتها میتوان به توسعه ناوگان هوایی کشور در تایپ جدید بوئینگ ۷۳۷ و اخذ مجوزهای لازم در این زمینه اشاره نمود؛ به گونهای که شرکت هواپیمایی کاسپین اولین دارنده هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ملکی عملیاتی در کشور، تنها مرکز نگهداری و تعمیرات بومی تایپ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و اولین مرکز آموزش این تایپ در سطوح خلبان، مهماندار و تکنسینهای فنی میباشد.
در حوزه سامانههای فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت هواپیمایی کاسپین از سال ۱۳۹۳ اقدام به طراحی و استقرار مجموعه سامانههای یکپارچه سیمرغ به عنوان تنها مجموعه سامانه یکپارچه بومی در صنعت هوانوردی کشور شامل زیرسامانههای متعدد رزرواسیون و فروش، مدیریت پذیرش مسافر (DCS)، مدیریت ناوگان و کرو، نگهداری و تعمیرات، ترانسپورت و … نموده است که این سامانهها هماکنون در مجموعههای ذیربط مورد استفاده عملیاتی قرار میگیرند و به اذعان کارشناسان امر، رقیبی جدی برای سامانههای خارجی مشابه به شمار میروند.
۳ فروند
حداکثر وزن برخاست: ۶۲.۸۲۲ کیلوگرم
طول بال ها: ۲۸.۸۸ متر
طول: ۳۳.۲۵ متر
ارتفاع: ۱۱.۱۳ متر
حداکثر برد: ۱۰.۷۰۰ کیلومتر
ظرفیت مسافر: ۱۴۴
۵ فروند
حداکثر وزن برخاست: ۳۵.۳۲۹ کیلوگرم
طول بال ها: ۳۲.۸۷ متر
طول: ۳۹.۷۳متر
ارتفاع: ۹.۲۵ متر
حداکثر برد: ۱۱.۲۷۸ کیلومتر
ظرفیت مسافر: ۱۳۷
در این بخش شرکت های هواپیمایی، آشپزخانه ها و سامانه اغذیه پیشرفته ای را به خدمت می گیرند. به طور مثال برای یک پرواز داخلی می بایست ۳۵۰ بسته پذیرایی آماده شود و این حجم کار برای کلیه پرواز های یک شرکت هواپیمایی بسیار پیچیده و سنگین است.
آشپزخانه ها مرغوب ترین و با کیفیت ترین مواد غذایی را با توجه به الگوهای تغذیه ای در پرواز انتخاب می کنند. این مواد بیشتر از نوع مواد غذایی مرغوب می باشد. جدول کیترینگ روزانه کاسپین با توجه به پروازهای صبحگاهی، میانه روز، ظهر گاهی، عصر و شبانه متغیر است و با توجه به این وضعیت نوع تولیدات متفاوت خواهد بود.
به طور مثال در پروازهای صبحگاهی از موادی با درصد شیرینی بالاتر به جهت تأمین انرژی در انسان استفاده می شود و در پروازهای ظهر از موادی به صورت ترکیبی از قند ها و پروتئین ها استفاده شده و در هنگام شب مواد پروتئینی و فیبری مورد توجه قرار می گیرد.
در کیترینگ کاسپین عمدتاً غذاها در گروه های شیرینی و ساندویچ قرار می گیرد و دلیل این انتخاب، صرف و هضم ساده تر و حجم کمتر است. در پروازهای بیش از ۶۰ دقیقه از غذاهای گرم نیز استفاده می شود.
توزیع پروازی :
شرکت های هوایی به دلیل دارا بودن تاسیسات کیترینگ، تولیدات غذایی و محموله های خود را از ۳تا۱۲ ساعت قبل از پرواز و با استفاده از خودرو های یخچالدار با دمای استاندارد به محل فرودگاه حمل نموده وپس از قرارگیری در کانتینر مخصوص به داخل هواپیما منتقل می شود و توسط مهمانداران در بین مسافران و کرو پروازی توزیع می گردد.
قبل از پرواز به جهت کنترل فشار خون و تسکین اعصاب از سوی مهمانداران به مسافران شکلات های شیرین توزیع می شود.
پس از پرواز هواپیما و سپری شدن ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از این زمان، بسته های کیترینگ در بین مسافران توزیع شده و در مناسبت های مختلف سال نیز هدایایی از طرف شرکت هواپیمایی کاسپین به آنها اهدا می شود. برخی از مسافران بنا به عادات شخصی بسته ها را نگه داشته و پس از رسیدن به مقصد با خود همراه می آورند که البته این امری طبیعی است.
بخش کیترینگ هوایی یکی از حساس ترین ودر عین حال مهمترین عنصر کیفی در شرکت های هواپیمایی بشمار می رود. هر چه نحوه ارائه این سرویس ها مطلوب تر باشد رضایت مندی از آن شرکت بیشتر خواهد بود.
بسته بندی :
بسته بندی مواد غذایی بسیار مهم است. دراین خصوص کیترینگ شرکت هواپیمایی کاسپین، تولیدات خود را با استفاده از سیستم وکیوم، جعبه های لانچ باکس، ظرف های فوکری و ظروف یکبار مصرف PET آماده نموده به پرواز ها منتقل می نمایند. مواد غذایی کیترینگ معمولاً ۳ تا ۱۲ ساعت قبل از هر پروازی آماده است و تا ۷۲ ساعت به راحتی می توان صرف نمود.
یکی از ویژگی های کیترینگ، در سازگاری غذا با هر ذائقه و سلیقه ها بوده و همچنین توجه به غذاهای مرسوم در خانواده های بومی و سنتی در ارجحیت می باشد.
انبار مواد غذایی:
انبار مواد غذایی وظیفه تهیه و توزیع مواد غذایی به بخش توزیع پروازی، بسته بندی، آشپزخانه و نانوایی را دارد که ضمن تهیه اجناس مواد غذایی آنها را مطابق با اصول انبارداری، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء در انبار نگهداری مینمایندو مواد غذایی مطابق با نوع سیستم نگهداری در سردخانه های بالای صفر درجه و زیر صفر درجه، انبار می گردد.
در انبار مواد غذایی نکات ذیل قابل توجه می باشد :
بازرسی کامل اقلام و اجناس دریافتی با توجه به تاریخ انقضاء و قرار دادن کلیه اجناس محلهای مربوطه
رعایت کامل اصول ایمنی، حفاظتی، بهداشتی در کلیه انبارها خصوصاً انبار ظروف یکبار مصرف و قابل اشتعال
تفکیک به موقع اجناس سالم از اجناس خراب شدنی و اعلام به موقع جهت تعیین و تکلیف این قبیل اجناس، از طریق سلسه مراتب
نانوایی :
از آنجاییکه تولید نان پروازی توسط پرسنل و تجهیزات نانوایی در این شرکت، طبق برنامه پروازی و نیاز کیترینگ انجام می شود، لذا روزانه تعداد ۵۰۰۰ الی ۶۰۰۰ هزار قرص نان پروازی و ۳۰۰ قرص نان پرسنل در این شرکت تولید می گردد. قابل ذکر می باشد که تولید این مواد و پخت نان با رعایت اصول کامل بهداشتی و دستگاه های پیشرفته و استاندارد می باشد.
پروازهای ورودی کاسپین از ترمینال ۶ و پروازهای خروجی از ترمینال ۴ در فرودگاه مهرآباد انجام می شوند.
افسر نگهبان (پلیس): ۶۱۰۲۲۶۶۷
مدیریت ترمینال: ۶۱۰۲۳۲۰۴
اطلاعات پرواز: ۶۱۰۲۳۱۸۷
اورژانس: ۶۱۰۲۳۲۸۰
ترافیک: ۶۱۰۲۳۳۷۵
فروش: ۶۱۰۲۳۳۷۹
افسر نگهبان (پلیس): ۶۱۰۲۲۷۱۷
مدیریت ترمینال: ۶۱۰۲۳۲۰۶
اطلاعات پرواز: ۶۱۰۲۳۱۹۶
اورژانس: ۶۱۰۲۳۲۸۰
حراست: ۶۱۰۲۳۰۹۰
آدرس : جاده مخصوص کرج تهرانسر بلوار گلها پشت کلانتری ۱۵۰ کوچه هواپیمایی کاسپین
تلفن: ۵-۴۴۵۳۵۰۵۲
نمابر: ۴۴۵۶۱۱۱۲
معاونت بازرگانی: ۴۸۰۶۳۱۶۹
دفتر فروش: ۳۳۳-۱۳۴-۴۸۰۶۳۱۳۳
روابط عمومی: ۳۳۸-۴۸۰۶۳۱۳۸
آدرس سایت:https://www.caspian.aero/
شما هم می توانید در مورد این ایرلاین نظر بدهید.
برای ثبت امتیاز نیازی به ثبت نام نیست.
پرواز اصلا خوب نبود و خیلی تکان داد
برخی صندلی ها باید تعمیر شود.
خیلی پرواز خوبی بود و کاپیتان خیلی عالی بود
تاخیر داشت حدود 45min ولی در کل راضی بودم. با تشکر از مجموعه کاسپین ایرلاین
فاصله صندلیها خیلی کم بود ولی کنترل و مهارت خلبان عالی بود ،ممنون از پذیرائیتون
همه چیز خیلی خوب بود. ممنون💙
تشکر خیلی خیلی راضی هستم
عالی بود
سپاس فراوان از شما 🙏🏻🙏🏻 همینکه در منزل میشینیم و راحت بلیط میگیریم خودش کلی ارزش داره !!👌😃 خیلی ممنون از زحماتتون 🙏🏻🙏🏻
با سلام و احترام و ضمن تشکر از شما وتیم گرانقدر هواپیمایی ، هواپیما ظاهرا خیلی کهنه و قدیمی بود و در صعود و فرود صدای بیش از حد و لرزش های شدید و نگران کننده داشت. انشاالله کاسپین با خرید هواپیما های جدید و مدرن به کیفیت ارایه خدمات بیفزاید.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز با * علامتگذاری شدهاند